Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزش

فایل RM چیست و چطور اجرا می شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا می دانستید که همچنان فایل RM اجرا می شود؟ با وجود اینکه این فایل ها محبوبیت قدیم شان را ندارند، اما هنوز هم روش های مختلفی برای اجرای آن ها وجود دارد.

فایل RM یا Real Media چیست؟

فایل های RM توسط RealNetworks توسعه یافتند و در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 یک فرمت محبوب برای پخش صدا و تصویر بودند. از این فایل ها اغلب برای پخش زنده مانند اخبار یا رویدادهای ورزشی استفاده می کردند. فایل‌های RM با کدک های RealAudio یا RealVideo، که اختصاصی RealNetworks هستند، کد گذاری می‌ شوند.

فایل RM چطور اجرا می شود؟

اجرا کردن فایل های آر اِم با توجه به دستگاهی که از آن استفاده می کنید، پروسه های متفاوتی دارد. اگر از کامپیوتر استفاده می کنید، بهترین راه برای اجرای فایل RM، استفاده از مدیا پلیر VLC است. VLC یک برنامه پخش چند رسانه ای با منبع باز است که از فرمت های مختلف صدا و تصویر پشتیبانی می کند.

اگر از گوشی هوشمند استفاده می کنید، متأسفانه هیچ برنامه ای برای اجرا و باز کردن فایل RM وجود ندارد. تنها راه اجرای آن ها این است که با استفاده از یک وبسایت یا برنامه “تغییر فرمت فایل”، فایل RM را به فرمت های دیگری مثل MP4 یا AVI تبدیل کنید.

تبدیل فایل های RM به فرمت های دیگر

روش های مختلفی برای تغییر فرمت فایل های Real Media به باقی فرمت ها وجود دارد. یکی از این روش ها، بکارگیری سایت های آنلاین تغییر فرمت یا file converter مثل Cloud Convert یا Convertio است. این سرویس ها به شما این امکان را می دهند تا فایل مورد نظر خود را آپلود کنید و بعد آن را به فرمت های دلخواهی مثل MPG، WMV یا AVI تبدیل نمایید.

زمانی که فایل تبدیل شد، امکان دانلود آن با فرمت جدید را خواهید داشت. روش دیگر برای تبدیل فرمت فایل RM به فرمت های دیگر، استفاده از نرم افزارهای تبدیل فرمتی مثل Handbrake یا Any Video Converter است.

چگونه با استفاده از Cloud Converter، فایل های Real Media را به MP4 تبدیل کنم؟

برای اجرای فایل های RM می توان آن ها را به صورت زیر به فرمت MP4 تغییر داد:

اجرای-فایل-RM

  1. ابتدا وارد سایت CloudConvert شوید.
  2. روی Select File کلیک و بعد فایل آر اِمی که می خواهید تغییر یابد را انتخاب کنید.
  3. روش فلش سمت پایین کلیک کنید و فرمت MP4 را به عنوان خروجی فایل انتخاب نمایید.
  4. دکمه convert را بزنید.
  5. صبر کنید تا تبدیل صورت گیرد و کامل شود. زمانی که پروسه کامل شد، با زدن دکمه Download، فایل خود با فرمت جدید را دانلود کنید.

حالا فایل Real Media با فرمت جدید به روی هر دستگاهی که از MP4 پشتیبانی کند، اجرا می شود.

آیا می توان یک فایل Real Media را تغییر فرمت داد و آن را به روی یوتیوب آپلود کرد؟

بله. شما می توانید فایل RM را تغییر فرمت دهید و بعد در شبکه یوتیوب بارگذاری کنید. یوتیوب توصیه می کند برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن، فایل هاب خود را به صورت MP4 آپلود نمایید. با بکارگیری یکی از روش های بالا فایل مورد نظر را تغییر دهید و بعد آن مثل باقی فایل ها در یوتیوب آپلود کنید.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. باقی سوال های تان درباره فایل Real Media و اجرای آن را کامنت کنید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا