Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزش

حل مشکل روشن نشدن لپتاپ های ایسر

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ممکن است لپتاپ های ایسر شما هم با صفحه سیاهی بالا بیایند یا به طور کلی روشن نشوند. در این مقاله لیون تک به حل مشکل روشن نشدن لپتاپ های ایسر، می پردازد.

علت روشن نشدن لپتاپ های ایسر

دلایل زیادی وجود دارد که لپ تاپ های ایسر روشن نمی شوند، اما مهم ترین آن ها در 3 دیل زیر خلاصه می شوند:

  • مشکلی با توالی بوت لپ تاپ ایسر
  • مشکل از باتری یا منبع تغذیه
  • وجود یک مشکل در بخش سخت افزار

دو مورد اول باعث می شوند لپتاپ ایسر هیچ پاسخی به دستورات ندهد. در برخی موارد ممکن است لپتاپ ایسر برای مدت کوتاهی روشن شود، اما شروع به کار نکند، اما در شرایط دیگر ممکن است وقتی دکمه پاور را فشار می‌ دهید، لپتاپ اصلا واکنشی نشان ندهد.

در بدترین سناریو، مشکل سخت افزاری باعث بروز مشکل روشن نشدن لپتاپ های ایسر می شود که در خانه قابل حل نیست. با اینحال جای نگرانی وجود ندارد و می توانید به لپتاپ خود را به تعمیرکار نشان دهید.

چگونه مشکل روشن نشدن لپتاپ های ایسر را حل کنیم؟

مراحل زیر را دنبال کنید تا مشکل لپتاپ تان حل شود. توجه داشته باشید که این راه حل ها از ساده به پیچیده چیده شده اند، پس به درستی هر یک را انجام دهید.

1. تمام سخت افزارها و دستگاه های حافظه خارجی را خارج کنید.

دستگاه های ذخیره سازی خارجی از جمله: هارد اکسترنال، کارت SD، درایورهای نوری و فلش را از لپتاپ جدا کنید. اگر لپتاپ های ایسر تشخیص دهد که یک درایو خارجی به آن متصل است، می خواهد از طریق آن بوت شود. پس تمامی درایوها را خارج و بررسی کنید مشکل روشن نشدن حل می شود یا نه.

2. تمام داک ها، هاب ها، مانیتورها و سایر لوازم جانبی متصل را جدا سازید.

این تجهیزات جانبی نباید به عنوان درایو بوت شناسایی شوند، اما در موارد نادر ممکن است لپتاپ ایسر گیج شود. همچنین ممکن است مشکلی در یک دستگاه متصل وجود داشته باشد، مانند یک USB که می‌ خواهد انرژی زیادی را از دستگاه بگیرد و در نتیجه باعث مشکل روشن نشدن لپتاپ های ایسر می شود.

3. لپتاپ را به برق متصل نمایید.

برای این مرحله حتماً از آداپتور برق پیش فرض همراه لپتاپ خود استفاده کنید. از هاب شخص ثالث (USB یا Thunderbolt) استفاده نکنید.

4. اطمینان حاصل کنید که لپتاپ می تواند برق دریافت کند.

بیشتر لپتاپ‌های ایسر دارای چراغ LED هستند که نشان می‌ دهد لپتاپ چه زمانی به برق وصل است. چراغ LED ممکن است نزدیک کانکتور برق نباشد، پس حتماً همه طرف های لپ تاپ را بررسی کنید. اگر لپتاپ برق دریافت کند، این LED روشن می شود.روشن-نشدن-لپتاپ-های-ایسر

اگر چراغ برق هنگام اتصال آداپتور برق روشن نشد، منبع تغذیه دیگری را امتحان کنید. اگر LED همچنان روشن نمی شود، ممکن است مشکل منبع تغذیه لپتاپ ایسر باشد. این کار نیاز به تعمیر یا تعویض حرفه ای دارد و در خانه حل شدنی نیست.

5. برای حل مشکل روشن نشدن لپتاپ های ایسر از صفحه نمایش خارجی کمک بگیرید.

گاهی صفحه نمایش لپتاپ دچار ایراد شده و روشن نمی شود. ممکن است این صفحه کاملاً سیاه بماند یا به طور کلی پاسخی ندهد. در این مواقع یک مانیتور به لپتاپ متصل کنید، اگر دستگاه روشن شد و کار کرد ایراد از صفحه نمایش خود لپتاپ است.

6. دستگاه را به برق متصل کنید و بگذارید یک شب همانجور بماند.

یکی از دلایل روشن نشدن لپتاپ های ایسر تخلیه باتری آن به حداقل ترین حالت ممکن است. در این مواقع حتی اگر دستگاه را به برق متصل کنید، روشن نمی شود. زیرا محافظ داخلی آن اجازه لازم را نمی دهد تا از تخلیه بیشتر باتری جلوگیری کند. برای حل این مشکل لپتاپ را یک شب کامل به برق وصل کنید.

7. برای حل مشکل روشن نشدن به بایوس لپتاپ های ایسر دسترسی یابید.

دسترسی به BIOS ممکن است مشکل را به طور کامل حل نکند، اما در صورت موفقیت آمیز بودن، به این معناست که مشکل از دنباله یا توالی بوت ویندوز است، نه خود لپ تاپ. در این حالت باید به بررسی چرایی بوت نشدن ویندوز دستگاه تان برسید.

حل-مشکل-روشن-نشدن-لپتاپ-های-ایسر

برای دسترسی به بایوس لپتاپ های ایسر جهت حل مشکل روشن نشدن آن ها، دکمه power را فشار دهید و بعد کلید F2 را چند بار فشار دهید. در بیشتر لپتاپ ها این کلید شما را به بایوس می برد. اما اگر با این دکمه چیزی باز نشد، کلید F12 یا Del را امتحان کنید.

8. اجزای جدیدی که از زمان خرید لپ تاپ در آن نصب شده است را حذف کنید.

این اجزا شامل هارد دیسک، رم و آداپتورهای Wi-Fi می شوند. ممکن است مشکل پیکربندی سخت افزاری باعث توقف بوت شدن و روشن نشدن لپتاپ های ایسر شده یا سخت افزار جدید معیوب باشد. اطمینان یابید پیش از جدا سازی این اجزا، پروتکل های ایمنی را رعایت کنید.

اگر تمام این موارد مشکل شما را حل نکرد، بهتر است لپتاپ خود را به یک تعمیرکار نشان دهید و از تعمیر و دستکاری بیشتر در خانه بپرهیزید. ممنون که لیون تک را همراهی می کنید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا