Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزش

چطور از قابلیت تبلت یا tablet mode در ویندوز 11 استفاده کنیم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر لپ تاپ ویندوزی یا 2 در 1 دارید که می خواهید به عنوان تبلت از آن استفاده کنید، باید از قابلیت تبلت یا tablet mode استفاده کنید. با این حال، جدید ترین سیستم عامل مایکروسافت مانند نسخه قبلی آن کار نمی کند. به همین دلیل لیون تک این مقاله نحوه استفاده از قابلیت تبلت tablet mode در ویندوز 11 را به شما آموزش می دهد.

چگونه از قابلیت تبلت tablet mode در ویندوز 11 استفاده کنیم؟

حالت تبلت در ویندوز 11 تغییر کرده است. برخلاف نسخه قبلی ویندوز که می توانستید این حالت را به صورت دستی خاموش یا روشن کنید، در ویندوز 11، قابلیت تبلت به یک حالت دائمی و اتوماتیک تبدیل شده است.

شما می توانید با تبدیل فیزیکی مایکروسافت ویندوز 2 به 1، حالت تبلت را فعال کنید و از دستگاه خود یک تبلت بسازید. اگر می توان کیبورد را از دستگاه شما جدا کرد، آن را جدا کنید. اگر وسیله تان از قابلیت 360 درجه تاشو بهره مند است، صفحه آن را تماماً برگردانید. در تمام این موارد قابلیت تبلت یا tablet mode در ویندوز 11 به صورت اتوماتیک فعال می شود.

نحوه خاموش کردن حالت تبلت

می خواهید حالت تبلت را خاموش کنید؟ به صورت فیزیکی، کیبورد را به لپ تاپ متصل نمایید یا صفحه را به حالت اولیه اش بچرخانید تا از این حالت خارج شود. همچنین داشتن یک صفحه نمایش لمسی فعال باعث می شود حالت 2 به 1 در ویندوز 11 به صورت پیش فرض فعال باشد. اگر این صفحه نمایش کار نمی کند می توانید آن را به صورت دستی فعال نمایید.

آیا ویندوز 11 حالت tablet mode دارد؟

به صورت تکنیکی، قابلیت تبلت یا tablet mode در ویندوز 11 وجود ندارد. مایکروسافت تمام این حالت های ذکر شده را حذف کرده و آن را در لیست قابلیت های حذف شده ویندوز 11 قرار داده است.

با اینحال همانطور که پیش تر گفتیم، اگر دستگاه تان را به صورت فیزیکی در جهت تبلت بودن قرار دهید، این حالت فعال در ویندوز 11 فعال می شود. درست همانگونه که در ویندوز 10 بود. به دلیل اینکه چنین قابلیتی بدون اسم مانده، کاربران به آن حالت تبلت می گویند.

این حالت پنجره‌ های فعال را به حداکثر می‌ رساند و شکل برخی از عناصر رابط را برای بهبود تجربه و کارکرد صفحه لمسی تغییر می‌ دهد. تنها تفاوت مهم این نسخه با نسخه های قبلی این است که کاربران دیگر کنترل دستی برای روشن و خاموش کردن tablet mode ندارند.

حالت-تبلت

چرا در ویندوز 11 آپشن تبلت مود حذف شد؟

کمپانی مایکروسافت هیچ توضیحی برای حذف قابلیت های ذکر شده و جایگزینی آن با یک حالت پیش فرض در ویندوز 11 نداد. تصور بر این است که مایکروسافت فکر می کند قرارگیری این حالت تبلت به صورت پیش فرض در ویندوز، تجربه کاربران را ساده تر می کند.

در نسخه های قبلی کاربران متوجه نمی شدند چه کسی این قابلیت را فعال یا غیر فعال کرده اما حالا می توانند با تغییرات فیزیکی، دستگاه خود را به تبلت تبدیل کنند. همچنین دستگاه های کمی فقط از این قابلیت بهره مند هستند. بیشتر دستگاه های 2 در 1 حالت های متفاوتی از جمله Tent mode نیز دارند که ممکن است با قابلیت تبلت یا tablet mode شبیه باشند.

بنظر شما حذف دستی این قابلیت و قرار دادن آن به صورت یک آپشن پیش فرض تصمیم درست و کاربردی از سوی مایکروسافت بوده؟ برای ما بنویسید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا