Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشسخت افزار

8 راهکار برای حل مشکل کار نکردن قلم اپل

زمان مطالعه: 4 دقیقه

قلم اپل عملکرد بدون نقصی دارد و به ندرت قادر به مشاهده یا احساس تاخیر در آن هستید. امکان یادداشت برداری، علامت‌گذاری اسناد و طراحی کردن از جمله قابلیت‌های این محصول است. البته برخی از طراحان حرفه‌ای از قلم اپل برای خلق آثار هنری بسیار زیبا در اپلیکیشن Procreate استفاده می‌کنند. البته گاهی اوقات ممکن است شاهد اختلال عملکرد در قلم اپل باشید که این امر دلایل گوناگونی دارد. اگر با این مساله دست و پنجه نرم‌ می‌کنید این راهنما برای شماست.

 در ادامه این مطلب راهکارهای حل مشکل کار نکردن قلم اپل را مرور می کنیم.

8 راهکار برای حل مشکل کار نکردن قلم اپل

1- بررسی سازگاری قلم اپل

به تازگی یک قلم اپل خریده‌اید اما روی آی‌پد جواب نمی‌دهد؟ احتمالا محصولی تهیه کرده‌اید که با دستگاه شما ناسازگار است. قلم‌های اپل نسل 2 با دستگاه‌هایی که قبل از ساخت آنها عرضه شده‌اند ناسازگارند و قلم‌های نسل اول هم با دستگاه‌هایی که بعد از آنها عرضه شده‌اند سازگاری ندارند. در ادامه لیست آی‌پدهایی که با دو نسل این قلم پشتیبانی می‌شوند را مشاهده می‌کنید:

قلم اپل (نسل اول)                                                                                                       قلم اپل (نسل دوم)

آی‌پد (نسل ششم تا نهم)                                                                                               آی‌پد مینی (نسل ششم)

آی‌پد ایر (نسل سوم)                                                                                                     آی‌پد پرو 12.9 (نسل سوم تا پنجم)

آی‌پد مینی (نسل پنجم)                                                                                                 آی‌پد پرو 11 اینچ (نسل اول تا سوم)

آی‌پد پرو 12.9 اینچی (نسل اول و دوم)                                                                             آی‌پد ایر (نسل چهارم و پنجم)                                                                     

آی‌پد پرو 10.5 اینچی    

آی‌پد 9.7 اینچی

 

اگر قلم اپل با آی‌پد شما سازگار نباشد آن را سریعا پس داده و یک مدل سازگار تهیه کنید. اگر قلم شما مشکل سازگاری ندارد، راهکار بعدی را امتحان کنید.

 

2- شارژ مجدد باتری قلم اپل

قلم اپل با استفاده از بلوتوث کار می‌کند و دارای یک باتری است که باید شارژ شود. اگر قلم اپل شما کار نمی‌کند، احتمال دارد که شارژ باتری آن تمام شده باشد. برای بررسی وضعیت باتری قلم اپل در آی‌پد، باید ویجت باتری را به صفحه خانه آی‌پد اضافه کنید.

اگر از نسل اول قلم اپل استفاده کرده و قصد شارژ کردن آن را دارید، درپوش پشت را برداشته و آن را به پورت لایتنینگ آی‌پد متصل کنید. از آن جایی که نسل دوم قلم اپل مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم است، باید آن را به قسمت سمت راست آی‌پد بچسبانید، تا با خاصیت مغناطیسی خود را به آی‌پد چسبانده و به صورت بی‌سیم شارژ شود.

مطمئن شوید باتری آی‌پد شما توان کافی برای شارژ قلم اپل را داشته باشد.

 

3- فعال کردن بلوتوث

همان طور که قبلا اشاره کردم، قلم اپل با اتصال بلوتوث کار می‌کند. از این رو برای اتصال به قلم اپل، باید بلوتوث آی‌پد را فعال کنید. اما چگونه از فعال بودن بلوتوث آی‌پد مطمئن شویم؟

1- بخش Control Center را در آی‌پد باز کنید.

2- آگر آیکن بلوتوث به رنگ آبی بود، نشان دهنده فعال بودن بلوتوث است.

برای اطلاع از اتصال قلم اپل به آی‌پد این گام‌ها را دنبال کنید:

۱- روی قسمت مرکزی ویجت اتصال ضربه زده و چند ثانیه‌ای آن را نگه دارید.

2- بعد از باز شدن ویجت، روی آیکن بلوتوث ضربه زده و نگه دارید. لیستی از دستگاه‌های موجود و متصل ظاهر خواهد شد.

3- اگر قلم اپل شما متصل است گزینه Confirm را بزنید.

اگر همه چیز رو به راه است، بلوتوث دستگاه را خاموش و روشن کرده و سعی کنید آنها را دوباره متصل کنید.

 

4- بررسی سازگاری اپلیکیشن

متوجه شدید که قلم‌های مختلف اپل با آی‌پدهای مختلفی سازگاری دارند. به همین شکل، تمام اپلیکیشن‌ها از ورودی قلم اپل پشتیبانی نمی‌کنند. اگر چه دو اپ پرکاربرد Notes و Sketching با قلم اپل سازگارند، اکثر اپلیکیشن‌ها سازگاری خود با قلم اپل را در قسمت توضیحات درج می‌کنند.

 

5- جفت‌سازی دوباره قلم اپل

مشکلات اتصال در دستگاه‌های بی‌سیم از آن چه که فکر می‌کنید بیشتر اتفاق می‌افتند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حل این مشکل، جفت‌سازی دوباره با دستگاه اصلی است. همین مساله در مورد قلم‌ اپل هم صادق است. قلم اپل خود را از حالت جفت شده با آی‌پد خارج کنید و بعد از چند دقیقه دوباره آن را جفت کنید.

 

6- راه‌اندازی مجدد آی‌پد

راه‌اندازی مجدد یکی دیگر از راه‌های سریع برای حل مشکلات دستگاه‌هاست، خصوصا زمانی که با مشکلات اتصال دستگاه‌های بی‌سیم مواجه هستید. برای حل مشکلات اتصال شاید یک راه‌اندازی مجدد سریع بیشتر از آن چه که فکر می‌کنید مفید باشد.

 

7- حصول اطمینان از اتصال صحیح نوک قلم

اگر تا به حال متوجه نشده‌اید، قلم اپل دارای یک نوک قابل تعویض است و رفته رفته بعد از مدتی استفاده خراب شده و باید تعویض شود. علاوه بر این اگر نوک قلم اپل لق باشید، ممکن است هنگام کار پاسخی از آن دریافت نکنید.

نوک قلم اپل را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا اتصال آن به بدنه قلم محکم شود. هر چند اگر نوک قلم گم یا خراب شده باید یک نمونه جدید تهیه کنید.

 

8- تماس با پشتیبانی اپل

اگر هیچ کدام از گام‌های بالا کمکی نکرد، راهکار نهایی تماس با پشتیبانی اپل است. اگر قلم اپل شما تحت خدمات پشتیبانی AppleCare یا AppleCare+ بوده و دچار نقص در عملکرد است، بدون هیچ هزینه‌ای تعویض خواهد شد. با این وجود با پشتیبانی اپل تماس بگیرید یا آن را به نزدیک‌ترین نمایندگی رسمی اپل ببرید.

 

سوالات پرتکرار

سوال: چگونه قلم اپل را ریست می‌کنید؟

تنظیمات آی‌پد را باز کرده و به بخش Bluetooth بروید؛ دکمه i که کنار قلم اپل متصل شما تعبیه شده را بزنید؛ گزینه Forget This Device را انتخاب کنید و برای تایید نهایی روی Forger Device ضربه بزنید.

 

سوال: ماندگاری قلم اپل چقدر است؟

قلم اپل بعد از شارژ کامل تا 12 ساعت کار می‌کند.

سوال: ماندگاری نوک قلم اپل چقدر است؟

بسته به نحوه استفاده شما، نوک قلم اپل بین 6 ماه تا 2 سال دوام می‌آورد.

 

سوال: آیا قلم اپل تعمیر می‌شود؟

خیر. قلم اپل قابل تعمیر نیست. اگر قلم شما در زمان تولید دچار مشکل بوده و تحت خدمات پشتیبانی Apple Care باشد، شرکت اپل به بررسی آن خواهد پرداخت. با این وجود آسیب‌های اتفاقی جزئی از خدمات پشتیبانی Apple Care نبوده و تنها در صورتی که تحت خدمات پشتیبانی AppleCare+ باشید، شاید با صرف هزینه قلم اپل شما تعمیر شود.

 

سوال: هزینه تعمیر قلم اپل چقدر خواهد بود؟

برای استفاده از خدمات AppleCare+ برای هر دو نسل قلم اپل، این شرکت 29 دلار از شما می‌گیرد. اگر قلم اپل شما از وارانتی خارج شده باشد، تعمیر قلم نسل اول 79 و نسل دوم 109 دلار هزینه خواهد داشت.

 

اگر هر گونه مشکلی در رابطه با عملکرد قلم اپل دارید در قسمت نظرات مطرح کنید. تلاش خواهیم کرد که به شما کمک کنیم.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا