Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
سخت افزارنقد و بررسیویژه

اسنپدراگون بهتر است یا اگزینوس و مدیاتک؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

همه شما احتمالاً نام های آشنای اسنپدراگون، اگزینوس و مدیاتک را شنیده اید؛ این اسامی در واقع نام پردازنده های گوشی های موبایل با برندهای مختلف هستند که در مورد قدرت و کارایی آنها بحث های زیادی وجود دارد. در ادامه مقایسه ای بین اسنپدراگون، اگزینوس و مدیاتک انجام داده ایم؛ به نظر شما اسنپدراگون بهتر است یا اگزینوس و مدیاتک؟

اسنپدراگون بهتر است یا اگزینوس و مدیاتک؟

اسنپدراگون، مدیاتک و اگزینوس از شناخته شده ترین پردازنده های گوشی های هوشمند در بازار هستند. آنها برای مدت طولانی در این حوزه حضور داشته اند و در طول سال ها با موفقیت چندین گوشی هوشمند را تغذیه کرده اند. تعیین دقیق اینکه کدام پردازنده بهتر است آسان نیست زیرا آنها از جنبه های مختلف مزایای خاص خود را دارند.

ترجیح می دادیم در حوزه 5G مقایسه ای انجام شود، اما چون Helio ذکر شده است، مقایسه را در سطح 4G انجام خواهیم داد. ابتدا بیایید اسنپدراگون 730، اگزینوس 9611 و مدیاتک هلیو G90T را در نظر بگیریم.

Qualcomm Snapdragon 730 یک SoC میان رده سریع مبتنی بر ARM است که عمدتاً در تبلت ها و تلفن های هوشمند اندرویدی یافت می شود. این پردازنده، هشت هسته را به دو دسته تقسیم می کند. یک خوشه عملکرد سریع شامل دو هسته ARM Cortex-A76 با کلاک تا 2.2 گیگاهرتز و یک خوشه بهره وری انرژی با شش هسته کوچک ARM Cortex-A55 تا حداکثر 1.8 گیگاهرتز است.

Samsung Exynos 9611 یک SoC میان رده برای گوشی های هوشمند و تبلت های مبتنی بر اندروید است. این 8 هسته پردازنده را در دو کلاستر ادغام می کند. دارای چهار هسته ARM Cortex A73 است که سرعتی تا 2.2 گیگاهرتز برای کارهای سخت و چهار هسته ARM Cortex A53 تا 1.7 گیگاهرتز برای بهره وری انرژی ارائه می دهد. در مقایسه با Exynos 9610 قدیمی تر، 9611 از وضوح بالاتری برای دوربین پشتی پشتیبانی می کند.

Mediatek Helio G90T یک چیپست اصلی ARM برای گوشی های هوشمند است. این پردازنده در فرآیند 12 نانومتری FinFET ساخته شده است و مجهز به 2 هسته بزرگ ARM Cortex-A76 با حداکثر 2.05 گیگاهرتز و 6 هسته کوچک و کم مصرف ARM Cortex-A55 است که قادر به ارائه سرعت 2.2 گیگاهرتز در دو کلاستر است. این تراشه همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی ARM Mali-G76 3EEMC4 است که سرعتی در حدود 800 مگاهرتز دارد.

همانطور که می بینید سرعت CPU هر سه پردازنده تلفن هوشمند تقریباً برابر است، اگرچه Helio G90T از نظر پردازنده گرافیکی برتری دارد. همه آنها پردازنده های گوشی های هوشمند میان رده در نظر گرفته می شوند و در همان رده توسط برندها نیز عرضه و عرضه شده اند. البته لازم به ذکر است که Mediatek Helio G90T مقرون به صرفه ترین پردازنده در بین هر سه پردازنده ذکر شده است.

از نظر امتیازات بنچمارک، اسنپدراگون 730 امتیاز AnTuTu 200000 را دارد. Mediatek Helio G90T امتیاز 283333 و Exynos 9611 نیز حدود 200000 امتیاز دارد. کاملاً واضح است که در این زمینه چیپست Mediatek از نظر عملکرد و سرعت برنده واضح است.

همانطور که در ابتدا اشاره کردم، رسیدن به نتیجه قطعی در مورد اینکه کدام پردازنده بهترین انتخاب است دشوار است. اما در این مقایسه کاملاً واضح است که Mediatek Helio G90T با امتیاز بنچمارک قوی در مقایسه با پردازنده‌های اسنپدراگون و اگزینوس انتخاب بهتری است. همچنین مقرون به صرفه است که مزیتی را از نظر دسترسی به مصرف کنندگان در همه دسته ها اضافه می کند.

 

رده بندی قدرتمندترین پردازنده های گوشی های هوشمند 2022

لازم به ذکر است این مقایسه تنها بر روی این سه مدل خاص انجام شده است؛ وگرنه بهترین پردازنده حال حاضر در بین گوشی های هوشمند، A15 bionic اپل است که در صدر امتیازات قرار گرفته است. در ادامه قدرتمندترین پردازنده های حال حاضر بازار در گوشی های هوشمند را مشاهده می کنید.

رده بندی قدرتمندترین پردازنده های گوشی های هوشمند 2022

 

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا