Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخباراستارتاپ و شرکت هاویژه

امید کردستانی کیست | آشنایی با یکی از مدیران ایرانی شرکت گوگل

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در سالهای گذشته نخبگان ایرانی زیادی راهی کشورهای خارجی شدند و در شرکت های بزرگ مشغول به کار شده اند؛ یکی از این افراد امید کردستانی مدیر ارشد تبلیغات گوگل است. در ادامه به بیوگرافی مختصری از امید کردستانی می پردازیم.

بیوگرافی امید کردستانی مدیر تبلیغاتی گوگل

امید کردستانی در سال 1963 در تهران به دنیا آمد؛ مادرش پرستار و پدرش مهندس بود. آنها در آپارتمانی سه طبقه در قلب پایتخت زندگی می‌کردند؛ در کنار همسایگانی که هر کدام از گوشه‌ی دیگری از دنیا به ایران مهاجرت کرده بودند. این اولین مواجهه کردستانی با موضوع مهاجرت بود. همین همسایگی باعث شد او به فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای دیگر علاقمند بشود؛ تا جایی که در همان سال‌های نوجوانی رقص را از یک مربی ارمنی یاد گرفت و به مدرسه کاتولیک‌های ایتالیایی رفت تا به این ترتیب در کنار فارسی، انگلیسی و ایتالیایی را هم به خوبی یاد بگیرد. با این همه اما هیچ وقت به اندازه زمانی که پدرش پس از چند سال مبارزه با سرطان از دنیا رفت، فکر چنین تغییر بزرگی به سرش نزد. درست در میان همین اندوه و غم سنگین بود که کردستانی و خانواده‌اش به مقصد آینده فکر کردند و او تصمیم گرفت در جستجوی فرصت‌های تازه، از ایران خارج شود. 

در بهار سال ۱۹۹۹پس از موفقیت چشم گیر کردستانی در نت اسکیپ وی از طرف مدیران و بنیانگذاران گوگل دعوت به همکاری شد و مصاحبه کاری‌اش را با سرگئی برین (از بنیان گذاران گوگل) در کنار یک میز پینگ پونگ انجام داد، برین بعدها گفت که این مصاحبه، کاری سخت برای وی بوده است، چرا که کردستانی بازاریابی حرفه‌ای است و به چالش کشیدن افراد حرفه‌ای کاری دشوار خواهد بود. بعد از این مصاحبه کاری، وی با ده مدیر دیگر گوگل هم برای ساعت‌ها به بحث و گفتگو نشستو در نهایت به عنوان دوازدهمین مدیر گوگل به استخدام این شرکت در آمد.

پس از شروع به کار به عنوان نایب رئیس ارشد بخش فروش و عملکرد جهانی گوگل و با توجه به تجربه بیشتر از دوازده سال در این زمینه، کردستانی به خوبی می‌دانست که تبلیغات برجسته و ناگهانی مناسب نیستند و از طرفی دیگر بزرگ‌ترین دارایی گوگل از نظر وی ترافیک بیش از حدی بود که این سایت در میان کاربران دنیای اینترنت داشت، به همین خاطر با ارائه لیستی، تبلیغات آنلاین در گوگل را قانونمند کرد. بر اساس طرح کردستانی، وقتی یک کاربر واژه‌ای را در موتور جستجوی گوگل وارد می‌کند، اسپانسر‌های مرتبط و شرکت‌هایی که به نوعی با آن واژه ارتباط پیدا می‌کنند، در صفحه نتیجه جستجوی مربوط ظاهر می‌شوند. به اعتقاد وی این نوع ارتباط با کاربر بهترین اثر را بر وی خواهد گذاشت و به بهترین نتیجه برای شرکت تبلیغات دهنده منجر خواهد شد….

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا