Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخباراستارتاپ و شرکت هاویژه

آشنایی با قوانین عجیب شرکت اپل برای کارمندانش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید غول فناوری جهان یعنی اپل نیز قوانین سخت گیرانه ای را برای کارمندانش وضع می کند؛ در ادامه به برخی از این قوانین عجیب اپل برای کارمندانش که توسط یکی از کارمندان سابق اپل افشا شده، توجه فرمائید.

شما اجازه ندارید در مورد کار خود با افراد خارجی بحث کنید.

کارمندان اپل استور نیز مانند سیا اجازه ندارند در مورد شغل خود صحبت کنند. به عنوان مثال، شکایت از دوستانتان به خاطر نوشیدنی ها در مورد روز بدی که داشتید یا مشتریان دیوانه ای که با آنها برخورد کردید ممنوع است. همچنین از انتشار تصویری از خود در تی شرت اپل خود – یا معرفی خود به عنوان کارمند فروشگاه اپل – در هر جایی در رسانه های اجتماعی ممنوع است.

تهدید به مرگ امری عادی است

مشتریان اپل علاقه زیادی به محصولات این شرکت دارند و این اشتیاق اغلب به طرز شگفت آوری به پرخاشگری تبدیل می شود. به عنوان مثال، هنگامی که فروشگاه اپل به مشتری گفت که یک محصول را نمی توان به صورت رایگان تعمیر کرد، مشتری قول داد بیرون منتظر بماند تا کارمند آن روز را ترک کند و با ماشین او را زیر بگیرد. اما شما اجازه ندارید در مورد آنها به همکاران خود بگویید.

یک کارمند سابق اپل در این زمینه گفت: “به ما گفته شده است که در مورد چنین چیزهایی با افراد دیگر در فروشگاه صحبت نکنیم.”

«نوابغ» بدبخت هستند

کار در Genius Bar (یا Genius Grove، در طراحی جدید اپل استور) از لحاظ حقوق و دستمزد بهتر از کار در سطح فروش است اما اکثر افرادی که این کار را انجام می دهند به دلیل تعامل مداوم با مشتریان عصبانی به شدت ناراضی هستند. این کارمند سابق اپل می گوید: “به طور کلی یک تعامل ناراحت کننده با مشتری برای یک کارمند حداقل یک بار در روز وجود دارد که نیاز به مداخله یک مدیر دارد.”

شما باید حداقل یک بار در روز از همکاران و رئیس خود انتقاد کنید

در برنامه‌ای به نام «بازخورد بی‌باک»، کارمندان اپل استور موظف بودند حداقل یک بار در روز، و در حالت ایده‌آل بیشتر، به یکدیگر و مدیرانشان بازخورد بدهند. این بازخورد می تواند مثبت یا منفی باشد، اما باید خاص باشد. این یک الزام جدی بود که مدیران در پایان روز کاری از کارمندان می‌پرسیدند که چه بازخوردی داده‌اند و چه چیزی دریافت کرده‌اند.

افزایش حقوق سالانه حداقل است

حقوق خرده فروشی به طور کلی بسیار کم است و اکثر کارمندان اپل استور ملزم به کار پاره وقت هستند. کارمند سابق اپل توضیح داد که نرخ‌های ساعتی حداقل در بریتانیا در بالاترین سطح طیف خرده‌فروشی قرار دارند. اما زمانی که وارد شوید، افزایش سالانه بسیار کم است.

از سوی دیگر، معامله بزرگی روی سهام اپل وجود داشت. کارمندان اپل استور این فرصت را خواهند داشت که دو بار در سال سهام بخرند و از حقوق آنها کسر شود. اپل سهام را با 15 درصد تخفیف نسبت به پایین ترین قیمت در طول دوره شش ماهه به آنها می فروشد. این کارمند سابق اپل این مورد را یک مزیت بزرگ می داند.

شما بیشتر در مورد استیو جابز می آموزید تا در مورد محصولات اپل

آموزش در فروشگاه اپل لزوماً چیزهای زیادی در مورد محصولات اپل که قرار است روزهای خود را با آنها سپری کنید، به شما یاد نمی دهد. از طرف دیگر، چیزهای زیادی در مورد استیو جابز خواهید آموخت. به عنوان مثال، اینکه او پله‌های «شناور» را در فروشگاه‌های اپل طراحی کرده است، و نحوه قرار گرفتن میزها با کاشی‌های کف و …

اکثر همکاران شما گرافیست یا موزیسین هستند

فروشگاه های اپل تمام تلاش خود را برای جذب دانش آموزان در این رشته ها انجام می دهند. با توجه به نقاط قوت مک در طراحی گرافیک و ضبط و ویرایش موسیقی، منطقی است.

می توانید یک ایمیل شخصی از تیم کوک دریافت کنید

هر روز این اتفاق نمی افتد. اما کارمند سابق اپل به یاد آورد که ایده ای برای بهبود کارایی ارائه کرده است که مدیر عامل اپل تصمیم به استفاده از آن گرفت و او به او نامه نوشت تا به او بگوید. سایر کارمندان نیز تجربیات مشابهی داشتند.

قرار است از مشتریان طعم بستنی مورد علاقه آنها را بپرسید

اپل تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند که کارمندان با مشتریان خود ارتباط شخصی برقرار می‌کنند. پس از تکمیل تراکنش، یک مدیر از کارمند می خواهد که در مورد مشتری – نام کامل، شغل، دلیل خرید محصول و غیره – به آنها بگوید. مدیران کارمندان فروشگاه های اپل بعضاً به آنها می گویند هرگاه طعم بستنی مشتری را به آنها گفتند، در مورد حقوق صحبت کنند! که در واقع منظورشان ایجاد ارتباطی صمیمی بین مشتریان و کارمندان است.

هر چیزی که خوانده اید یک راز کاملا محافظت شده است

برخی از شرکت ها از کارکنان می خواهند که در هنگام استخدام قرارداد محرمانه امضا کنند. به گفته کارمند سابق، اپل از شما می خواهد که حتی قبل از مصاحبه برای شغلی در فروشگاه، یکی را امضا کنید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا