Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
سخت افزار

شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی گوشی شما را ۸ دقیقه‌ای شارژ می‌کند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شیائومی ادعا می‌کند که شارژر ۲۰۰ واتی این شرکت که به تازگی از آن رونمایی شده است، می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را تنها در ۸ دقیقه شارژ کند.

کمپانی شیائومی از آن دسته کمپانی‌هاست که همیشه به دنبال ارائه محصولات و تکنولوژی‌های کاربردی و جدید با کمترین قیمت است. یکی از حوزه‌هایی که این کمپانی در سال‌های اخیر در آن محصولات متنوع و انقلابی معرفی کرده، بخش شارژ سریع گوشی‌های موبایل است.

شیائومی ابتدا شارژر ۱۰۰ واتی خود را معرفی کرد. این شارژر توانایی پر کردن یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در تنها ۱۷ دقیقه داشت. این کمپانی تقریباً سال گذشته بود که با معرفی یکی از جدید‌ترین سیستم‌های شارژ سریع خود توانست باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی Mi 10 Ultra را در ۲۳ دقیقه به صورت کامل شارژ کند. حداکثر قدرت این شارژر به ۱۲۰ وات می‌رسید.

OPPO یکی دیگر از کمپانی‌هایی است که به عرضهٔ شارژر‌های فوق سریع علاقه خاصی دارد. درست بعد از معرفی شارژر ۱۲۰ واتی توسط شیائومی، کمپانی OPPO از شارژر ۱۲۵ واتی خود رونمایی کرد. این شارژر می‌توانست یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در ظرف مدت زمان ۲۰ دقیقه به صورت کامل شارژ کند. البته هیچ یک از این کمپانی‌ها تاکنون این شارژر‌ها را در جعبه گوشی‌های خود قرار نداده‌‌اند و اگر شما هم به داشتن این شارژر‌ها علاقه دارید باید آن‌ها را به صورت جداگانه تهیه کنید.

حالا به تازگی کمپانی شیائومی از فناوری جدید خود در زمینه شارژ سریع گوشی همراه با نام HyperCharge رونمایی کرده. این تکنولوژی می‌تواند به کمک یک شارژر ۲۰۰ واتی سیمی در زمان ۸ دقیقه و با یک شارژر بی‌سیم ۱۲۰ واتی در زمان ۱۵ دقیقه باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی Mi 11 Pro را به صورت کامل شارژ کند.

با همهٔ این تفاسیر، هنوز هم این دسته از شارژرهای فوق سریع نتوانسته‌اند جای خود را به خوبی میان کاربران باز کنند. زیرا استفاده از این شارژر‌ها نیاز به تجهیزات ویژه‌ای مانند آداپتور و کابل مخصوص دارد که عمدتاً از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند. همچنین استفاده از این شارژر‌ها می‌تواند دمای گوشی را تا حد زیادی بالا ببرد و همین دمای بالا می‌تواند آسیب‌های شدید به قطعات داخلی گوشی و به‌خصوص باتری وارد کند.

منبع
The Verge

مرتضی گلستانی

کامپیوترها برای من بی‌جان نیستن؛ حرارتی که تولید می‌کنن و صدایی که ازشون درمیاد به من یادآوری می‌کنه که اون‌ها هم زنده هستن و حس دارن.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا