Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
سخت افزار

PC گیمینگ در قلب کنسول قدیمی نینتندو!

گیم کیوب یا PC؟ مسئله این است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

انتخاب میان PC و کنسول برای تجربه بازی‌های ویدیویی، همیشه یکی از چالش‌های بزرگ برای گیمرها به حساب می‌آید. با این که پلتفرم رایانه‌های شخصی معمولاً سخت افزار پیشرفته‌تر و قدرتمندتری نسبت به کنسول‌ها دارد و آزادی عمل انعطاف پذیری بیشتری به کاربران می‌دهد، اما کنسو‌ل‌ها با بازی‌های انحصاری، قیمت مقرون به صرفه و ساده کردن تجربه بازی‌های مختلف، همیشه در میان مردم محبوب بوده‌اند. اما چه می‌شود علاوه بر کنسول، رایانه‌های شخصی را نیز دوست داشته باشیم و به صورت همزمان از حضور هر آن‌ها در یک کالبد لذت ببریم؟

یکی از کاربران انجمن ردیت (Reddit) به تازگی با کار جالب خود، تحسین و البته تعجب تمام علاقه مندان به کنسول‌های رترو و البته علاقه مندان به سخت افزار PC را برانگیخته است. این کاربر توانسته قطعات مدرن PC را داخل قاب یک کنسول رترو از شرکت نینتندو، یعنی گیم کیوب (GameCube) جای دهد و در واقع یک رایانه شخصی با ظاهر کنسول داشته باشد!

قطعات استفاده شده
PC در قالب کنسول!
PC در قالب کنسول!

این کاربر ردیت که Cityle نام دارد، توانسته کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650، رم HyperX DDR4 شانزده گیگابایتی و درایو اس اس دی Samsung 860 QVO دو ترابایتی را داخل قاب خالی و کوچک کنسول گیم کیوب جای دهد. همچنین جای پورت‌های لازم در پشت کنسول، با دقت بریده شده و درآمده است.

هنوز مشخص نیست که کاربر ردیت چگونه تمام قطعات لازم یک PC گیمینگ را داخل قاب کوچک گیم کیوب قرار داده و حتی نمی‌دانیم که با وجود فضای بسیار کمی که وجود دارد، بحث خنک سازی و چرخش هوا چگونه در این گیم کیوب انجام می‌شود! با این حال، کار Cityle حتی با وجود نمایشی بودن، جذاب است. بد نیست بدانید که این کاربر، رنگ آبی معروف گیم کیوب خود را کاملاً تغییر داده و آن را «هُلویی» رنگ آمیزی کرده است.

اگر صاحب کنسول رترو هستید یا قاب خالی این کنسول‌های خاطره انگیز را دارید، می‌توانید کاری شبیه به این را در خانه انجام دهید. جای دادن تمام قطعات و طراحی کردن بخش ورودی و خروجی برای ‌آن، ممکن است بسیار سخت باشد اما ارزش امتحان کردن را دارد.

درباره گیم کیوب
داخل گیم کیوب هیجان انگیز!
داخل گیم کیوب هیجان انگیز!

برای کسانی که با کنسول گیم کیوب آشنایی ندارند، باید توضیح دهیم که این کنسول قدیمی شرکت نینتندو برای اولین بار در سال 2001 و در نسل ششم کنسول‌های بازی (هم دوره پلی استیشن 2) به بازار عرضه شد. گیم کیوب به خاطر طراحی جالب کنسول و کنترلر، در ابتدا بسیار مورد توجه قرار گرفت و حتی بازی‌های فوق‌العاده‌ای مانند Super Smash Bros. Melee ،The Legend of Zelda: The Wind Waker و Metroid Prime نیز برای آن عرضه شدند. با این حال، گیم کیوب با وجود خاطره انگیز بودن، هیچگاه به کنسولی فوق‌العاده موفق تبدیل نشد و پتانسیل‌های شگفت انگیزی را از خود نشان نداد.

نظر شما در مورد داستان جدید انجمن ردیت چیست؟ PC گیمینگ در قلب یک کنسول قدیمی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا با مشاهده این گزارش، برای انجام چنین کاری ترغیب شدید؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا