Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اپلیکیشن و نرم افزارویژه

15 روش و قابلیت استفاده از ربات هوش مصنوعی ChatGPT

زمان مطالعه: 4 دقیقه

حتماً تا امروز اسم ربات هوش مصنوعی ChatGPT را شنیده‌اید. اگر همچنان با این مدل زبانی هوشمند آشنا نشده‌اید، پیش‌تر در مجله لیون کامپیوتر درباره آن مطلبی نوشته‌ایم که می‌توانید با کارکرد این مدل زبانی آشنا شوید.

این روزها بیشتر افراد در اینترنت و فضای مجازی تصاویری از گفت‌و‌گوی خود با ChatGPT را منتشر می‌کنند. بیشتر این تصاویر درخواست ساخت عکس یا پرسش و پاسخ است. اما جالب است بدانید که این مدل زبانی هوش مصنوعی، 15 توانایی و قابلیت مفید برای کاربران دارد.

نحوه استفاده از ربات ChatGPT

پیش از آنکه به امکانات و قابلیت‌های این ربات بپردازیم، شما را با نحوه کارکرد آن آشنا خواهیم کرد. استفاده از این مدل AI خیلی ساده است. برای این کار:

  1. ابتدا یک حساب کاربری در وب‌سایت سازنده یعنی chat.OpenAi.com می‌سازید.
  2. پس از تأیید ایمیل و اتمام مراحل ساخت اکانت، باید شرایط و قوانین ChatGPT را بپذیرید.
  3. سپس گزینه next را زده و بعد می‌توانید از این ربات استفاده کنید.
  4. توجه داشته باشید که برای ساخت اکانت نیاز به یک شماره خارج از کشور خواهید داشت. در این زمینه می‌توانید از شماره‌های مجازی رایگان کمک بگیرید.

15 روش و قابلیت استفاده از ربات هوش مصنوعی ChatGPT

علاوه بر ساخت تصاویر و پاسخ‌دهی به سوالات کاربران، این ربات پیشرفته می‌تواند در مسائل دیگری نیز به کاربران کمک کنند. در ادامه به 15 مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. ساخت رزومه و نوشتن CV

احتمالاً این مورد یکی از بهترین قابلیت‌های این چت هوشمند مدل زبانی باشد. به کمک ChatGPT می‌توانید خلاصه‌ای از سوابق کاری و مهارت‌های‌تان را بنویسید یا برای شغل مورد نظرتان، رزومه دلخواه خود را بهبود بخشید.

از آنجایی که شما نمی‌توانید یک CV یا هدف نامه تکراری را برای تمامی مشاغل ارسال کنید، ChatGPT می‌تواند کمک بزرگی در این زمینه باشد. کافی است شغل مورد نظر با مهارت‌های مرتبط‌تان را برای او ارسال کنید و از او بخواهید تا یک رزومه یا CV برای شما تهیه کند.

2. بهبود بخشیدن رزومه یا CV

علاوه بر تهیه و نوشتن یک رزومه خاص، این ربات هوش مصنوعی می‌تواند رزومه از پیش نوشته و تهیه شده شما را بهبود بخشد و مشکلات آن را برطرف کند.

3. آمادگی برای مصاحبه شغلی با هوش مصنوعی ChatGPT

15-ways-to-use-the AI-chatbot-1

یکی دیگر از مزایای عالی مدل زبانی شرکت OpenAI توانایی آن در ساخت سناریو، سوال و پاسخ‌های مناسب برای مصاحبه‌های شغلی است. اگر می‌خواهید در یک مصاحبه شرکت کنید و نمی‌دانید چگونه برای آن آماده شوید، از این ربات کمک بگیرید.

4. ساخت جوک

بنظر می‌رسد که ChatGPT توانایی ساخت و نوشتن جوک‌های جدید را دارد. با وجود اینکه هوش مصنوعی به‌طور کلی برای کمدی و نوشتن محتوا در این زمینه طراحی نشده، اما این ربات توانسته در برخی مواقع طنز خوبی از خود به نمایش بگذارد.

 

5. ساده سازی ایده‌های پیچیده

ساده سازی ایده‌ها و موضوعات پیچیده باعث شده تا چت GPT محبوبیت داشته باشد. با ارائه یک ایده کلی، این ربات به شما خلاصه‌ای از آن را تحویل می‌دهد و دیگر نیازی به انجام ساعت‌ها تحقیق نیست. برعکس این موضوع نیز امکان دارد و می‌تواند یک ایده اولیه را گسترش دهد.

6. ساخت موسیقی به کمک ربات هوش مصنوعی ChatGPT

به لطف ویژگی “یادگیری اختراعات” که مهم‌ترین ویژگی آن است، انجام و ساخت کارهای هنری و خلاقانه برای ChatGPT ساده‌تر می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید علاوه بر ساخت جوک، آهنگ‌سازی نیز کنید.

7. پاسخ‌دهی به مشکلات شخصی

مانند هر سیستم هوش مصنوعی دیگری، ChatGPT نیز در برخورد با مشکلات و احساسات شخصی دچار مشکل می‌شود. با اینحال چنین مسئله‌ای جلوی پاسخ‌دهی و نصیحت‌هایش در برابر مشکلات شخصی با خانواده، دوستان یا همسر را نمی‌گیرد.

8. کدنویسی به کمک AI

فرقی ندارد در چه سطحی و به چه زبانی کدنویسی می‌کنید، همواره ممکن است به در بسته برسید. به جای استفاده از وب‌سایت‌هایی مثل Stack Overflow می‌توانید از ChatGPT کمک بگیرید. این ربات مشکلات و باگ.های کدهای شما را می‌یابد و در زمان صرفه‌جویی می‌کند. همچنین می‌تواند به‌طور کلی بلاک‌ها را از ابتدا برای شما کدنویسی کند.

ربات-هوش-مصنوعی-chatgpt-3

9. ترجمه به زبان‌های مختلف

برای کسب و کارهایی که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند، هیچ چیز مهم‌تر از ارتباط درست و دقیق با مشتریان‌شان نیست. در بسیاری از مواقع نبود یک مترجم خوب یا عدم دسترسی مداوم به افراد، کار بیزینس‌ها را سخت می‌کند. ربات ChatGPT می‌تواند مترجم همیشه همراه شما باشد.

10. نوشتن مقاله به کمک هوش مصنوعی ChatGPT

با وجود اینکه توصیه می‌شود همواره مقاله‌های‌تان را خودتان بنویسید، از چت GPT نیز می‌توانید کمک بگیرید. این مدل زبانی در نوشتن مقالات و مطالب طولانی مهارت خوبی دارد. با اینحال پیشنهاد می‌شود از این مقالات تنها به عنوان یک نیروی کمکی استفاده کنید.

11. دریافت و استخراج اطلاعات از متن

از دیگر قابلیت‌های جالب ربات ChatGPT استخراج اطلاعات و دیتاست. برای اینکار متن مورد نظرتان را کپی و بعد پیست کنید، سپس نوع اطلاعات و فرمت دلخواه خود را برای او بنویسید.

12. نمره دهی به مقالات

علاوه بر نوشتن مقالات، هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند به آن‌ها نمره دهد. به عنوان مثال مقاله‌ای نمره B+ را دریافت می‌کند و در کنار آن نکاتی برای بهبود بخشیدن به آن نیز می‌گیرد. این ویژگی برای معلم‌ها، اساتید دانشگاه و دانشجویان بسیار مفید است.

13. بازی با AI

اگر حوصله‌تان سر رفته، ربات چت GPT می‌تواند با شما بازی کند. از آنجایی که این هوش مصنوعی به هر نوع اطلاعاتی تا پیش از سال 2021 دسترسی دارد، بازی 20 سوالی یکی از بهترین گزینه هاست.

14. ساخت امتحان و تست با ربات هوش مصنوعی ChatGPT

امکانات چت جی‌پی‌تی به قدری متنوع هستند که برای هر مسئله‌ای می‌توانید از آن بهره ببرید. به عنوان مثال معلم‌ها می‌توانند یک تم انتخاب کرده و حول محور آن تست و امتحان طراحی شده را دریافت کنند.

15. استفاده از مدل زبانی هوش مصنوعی به عنوان مرورگر کوچک

ربات-هوش-مصنوعی-chatgpt-2

با وجود اینکه اطلاعات ChatGPT تنها تا سال 2021 به‌روز شده‌اند، دسترسی‌های راحت‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به همین جهت می‌توان از آن به عنوان یک مرورگر کوچک استفاده کرد. همین مسئله تنشی را برای گوگل ایجاد کرده است.

البته که قابلیت‌ها و امکانات ربات ChatGPT بیش از این است اما در این مطلب تلاش کردیم خلاصه‌ای از مهم‌ترین‌ها را برای شما بنویسیم. بنظر شما کدام یک از این قابلیت‌ها مفیدتر است؟ برای ما بنویسید.

منبع
interestingengineering.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا