Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسولویژه

10 بازی PC که همه دوستشان دارند – بازی‌های محبوب PC

بازی‌های تأثیرگذار به روی صنعت گیمینگ

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در میان هزاران بازی کامپیوتری که ساخته و منتشر شده‌اند، برخی از آن‌ها مورد علاقه و احترام تمام افراد هستند. برخی از این بازی‌ها سرگرمی محور بوده و برخی دیگر کیفیت خوبی دارند. در این لیست به 10 بازی محبوب از بازی‌های PC یا کامپیوتری می‌پردازیم که به روی صنعت گیمینگ اثرگذار بودند.

با گذشت زمان، صنعت گیمینگ هم مانند باقی بخش‌ها پیشرفت کرد و حاصل این پیشرفت، امروزه در بازی‌هایی مانند اورواچ یا کال آو دیوتی مشخص است. اما چه بازی‌هایی پشت این پیشرفتها بوده‌اند؟ شاید بازیکنان جوان امروزی، آشنایی با این لیست نداشته باشند اما این بازی‌ها تأثیر مهمی در دنیای گیمینگ داشته‌اند.

ماینکرفت

بازی_های-محبوب-PC-2

شما نمی‌توانید بازی ماینکرفت را دوست نداشته باشید. بازی‌ای که در آن بلاک‌ها را روی هم می‌چینید و با آن قلعه، خانه، سنگ، کامپیوتر و هرچیزی می‌سازید. سادگی این بازی شما را جذب خودش کرده و ناگهان به آن اعتیاد پیدا می‌کنید.

طی 12 سال گذشته، ماینکرفت همواره پیشرفت کرده و افراد را با تخیلات‌شان، عاشق خود کرده است. از دیگر دلایلی که افراد عاشق این بازی هستند، امکان بازی به همراه دوستان است که آن را دو چندان جذاب می‌کند.

بازی Myst، از بازی‌های محبوب PC

بازی_های-محبوب-PC-3

تمامی بازی‌های ماجراجویانه‌ای که در آن یک فرد با زاویه دید اول شخص، در اطراف می‌چرخد و نقشه بازی را جست‌و‌جو می‌کند، مدیون Myst هستند.

بی‌دلیل نیست که از این بازی ریمستر و ریمیک‌های مختلفی منتشر کرده‌اند. شخصیت‌های FMV آن همچنان به خوبی سال 1994 یعنی سال انتشار بازی به روی کامپیوتر هستند.

بازی Myst داستانی پازلی و ماجراجویانه دارد. شما باید از حافظه و هوش خوبی برخوردار باشید تا بتوانید از مراحل مختلف آن عبور کنید.

Doom

بازی-های-محبوب-PC-4

از اولین بازی‌های تأثیر گذار در دنیای اول شخص تفنگی و شلیک‌کننده، بازی Doom نام دارد. داستان بازی بسیار ساده بنظر می‌رسد اما در زمان خودش، بسیار جذاب و اعتیادآور بود.

در این بازی شما باید با اسلحه، هیولاها و شیاطین 3D را با شلیک از بین ببرید و از آن‌ها برای بقا در ادامه استفاده کنید. Doom را می‌توان پدر بازی‌های اول شخص تفنگی دانست و به همین دلیل جزو بازی‌های محبوب کامپیوتری بشمار می‌رود.

Grim Fandango

بازی-های-محبوب-PC-5

گریم فاندانگو دنیای اسکلت‌ها را نشان می‌دهد که می‌خواهند به یاد بیاورند زنده بودن چه احساسی داشت. فضای کلاسیک به همراه پازل‌های چالش برانگیز جزو دلایل محبوبیت این بازی بوده است. با اینحال برخی از افراد، چالش‌های گریم فاندانگو را بیش از حد چالشی می‌دانند. در نتیجه می‌تواند برای عده‌ای کسل‌کننده باشد.

از بازی‌های محبوب و مهم PC: بازی Half-Life 2

بازی-های-محبوب-PC-6

بازی Half-Life 2 تعریف همه از یک بازی تفنگی تک نفره اول شخص تغییر داد. فیزیک و اکشن‌هایی که در این بازی به‌کار رفته، همچنان جالب توجه و زیبا هستند. اگرچه با وجود بازی‌های امروزی، Half-Life 2 ممکن است گرافیک جذابی نداشته باشد، اما تأثیر زیادی روی این سبک داشت.

Diablo 2

بازی-های-محبوب-PC-7بازی-های-محبوب-PC-7

شاید اسم بازی Diablo 4 را شنیده باشید. این بازی نسخه جدیدی از فرنچایز Diablo است که 23 سال پیش منتشر شد. دیابلو جزو بازی‌های اکشنی بود که جمع‌آوری لوت یا همان غنیمت را به این سبک بازی اضافه کرد.

با وجود اینکه گرافیک آن به اندازه بازی‌های امروزی جذابیت ندارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که 10 دقیقه Diablo 2 را بازی کنید تا عاشق آن شوید. در دیابلو باید مراقب ساخت کاراکترتان باشید.

Deus Ex، از بازی‌های محبوب کامپیوتر

بازی-های-محبوب-PC-8

بازی‌هایی مثل Deathloot نسخه پیشرفته Deus Ex به حساب می‌آیند. این بازی به شما راه‌ها و ابزارهای مختلف برای گذر از مراحل را می‌دهد و شما محدود در انتخاب نیستید. اگرچه می‌توان با یک راه ساده مراحل را رد کرد، اما جذابیت بازی به انجام چالش‌هایش است.

سیمز

بازی-های-محبوب-کامپیوتری

سیمز جزو بازی‌های محبوب PC و البته موبایل بوده که تأثیر به سزایی در سبک شبیه‌ساز داشت. در این بازی می‌توانستید ساختمان و خانه دلخواه خود را بسازید و روی مردم کنترل داشته باشید. به دلیل چنین کنترلی، سیمز محبوب شد.

پس از Sims بازی‌های مختلف زیادی در سبک شبیه‌ساز تولید شدند. از معروف‌ترین این سبک می‌توان به Hay Day و Puo اشاره کرد. شبیه‌ساز جزو سبک‌های محبوب در دنیای گیمینگ به شمار می‌رود.

Quake

بازی-های-محبوب-کامپیوتری-2

کمپانی id software بازی کوئِک را در سال 1996 عرضه کرد تا جزو بازی‌های محبوب کامپیوتری بشود. جالب است بدانید که این بازی پس از موفقیت بازی Doom که پیش‌تر به آن اشاره کردیم ساخته شد.

در این بازی شما باید راه خود را از میان نقشه‌های مارپیچ پیدا کرده و همزمان دشمنان‌تان را از بین ببرید و زنده بمانید. شاید بتوان گفت که Quake یک نسخه قدیمی از Call of Duty امروزی است که بعدها نسخه‌های به روز‌تر آن نیز ساخته و بخش چند نفره به آن اضافه شد.

دیگر بازی‌های محبوب PC، پلن اسکیپ: تورمنت

بازی-های-محبوب-کامپیوتری-3

پلن اسکیپ تورمنت جزو بازی‌های قدیمی است که داستانی قوی دارد. دقیقاً به همین دلیل در زمان خود محبوبیت پیدا کرد. در این بازی خبر از تفنگ و دوندگی نیست و بیشتر زمان بازی به دانستن درباره دنیای کاراکترها می‌گذرد. پلن اسکیپ در سبک داستان گویی اثرگذار بود.

شما هم از بازی‌های قدیمی و محبوب خود به روی کامپیوتر و تأثیرشان به روی صنعت گیمینگ بنویسید.

منبع
pcgamer.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا