Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اپلیکیشن و نرم افزاراخبارداخلی

پاسخ منفی شرکت متا به درخواست ایران مبنی بر ایجاد نمایندگی در تهران

به درخواست ایران اهمیتی نمی‌دهیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه
چندی پیش، دولت ایران از ارسال نامه‌ای به شرکت متا و ضرب‌العجل 10 روزه برای ایجاد نمایندگی در این کشور خبر داد. تاکنون شایعات زیادی در همین رابطه منتشر شده بود و حتی گفته می‌شد این شرکت درخواست ایران را پذیرفته است. اما، متا با انتشار بیانیه‌ای سرانجام به این موضوع واکنش نشان داد و گفت به درخواست ایران برای تعیین نماینده‌ای در تهران اهمیتی نمی‌دهد. در ادامه همراه مجله لیون کامپیوتر باشید.
شرکت متا که مالک واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک است در بیانیه خود صراحتاً به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها وارد مکالمه با مقام‌های ایران نمی‌شوند. همچنین، سرگرم درخواست آن‌ها برای تعیین یک نماینده در ایران نخواهند شد.»

پاسخ قاطع شرکت متا به درخواست ایران

این درحالیست که عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات ایران چند ساعت قبل منتشر شدن این خبر گفته بود ایران برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ شروطی تعیین کرده که آنها را برای شرکت متا ارسال کرده، اما این شرکت هنوز پاسخی نداده است. پیش از این دولت ایران از یک ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای پاسخگویی متا خبر داده بود.
 
شرکت متا در همین رابطه گفت:
ما به شدت مخالف تلاش‌های مقام‌ها برای قطع ارتباط مردم ایران با بقیه جهان هستیم.
ماجرای ارسال نامه به متا از جایی شروع شد که دولت ایران این شرکت را به نشر اخبار جعلی، تشویق به خشونت، تجارت غیرقانونی اسلحه، نفرت‌پراکنی و غیره متهم کرد. همچنین، در چند ماه گذشته برنامه‌های پرکاربرد متعلق به این شرکت از جمله اینستاگرام و واتساپ از دسترس کاربران ایرانی خارج شدند.
 

شایعاتی که به واقعیت تبدیل نشد

جواد نیک‌بین، عضو مجلس شورای اسلامی در رابطه با احتمال پاسخ مثبت متا به ایران خبر داده بود: «طبق گزارش‌های داده شده، به احتمال زیاد اینستاگرام و واتس‌اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.»
 

آقای زارع‌پور در توصیح درخواست تعیین نماینده در ایران گفت: «واتس‌اپ و اینستاگرام در کشورهایی که پلتفرم غالب هستند، به درخواست آن کشور دفتر داشته و قواعد آن کشور را می‌پذیرند. نامه را مرکز ملی زده است و من صبح از آنها سوال کردم که گفتند هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و آنچه از سوی یک نماینده مجلس مطرح شده، حدس و گمان است.»

به گزارش ایتنا، اکنون و با این پاسخ رسمی شرکت متا، به نظر می‌رسد که عملا شرط دولت ایران برای آزاد کردن پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس‌اپ بلاموضوع شده،‌ و بدین ترتیب این دو پلتفرم برای زمان نامعلوم همچنان فیلتر خواهند بود و امیدی به رفع مسدودیت آنها نیست.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا