Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشویژه

نحوه صحیح انتخاب متن با ماوس در تایپ کردن

زمان مطالعه: 2 دقیقه

انتخاب متن با ماوس هنگام تایپ کردن و کار با کامپیوتر یک حرکت متداول است. برای این کار کافی است روی یک کلمه کلیک کرده و ماوس‌تان را بکشید تا متن مورد نظرتان هایلایت و انتخاب شود. راهی آسان برای این کار بنظر می‌رسد. اما باید بدانید روش‌های بهتر دیگری نیز برای انتخاب متن با ماوس در تایپ کردن وجود دارد.

روش اشتباه و پر دردسر انتخاب متن با ماوس

پیش از آنکه نگاهی به روش‌های دیگر بیندازیم، ابتدا بررسی کنیم که بیشتر افراد چگونه متنی را در ویندوز، مک، کروم بوک و لینوکس خود به کمک ماوس انتخاب می‌کنند. برای این کار نشانگر ماوس را در ابتدای متن قرار می‌دهید، سپس با کلیک چپ و نگه داشتن آن، ماوس را تا انتهای متن مورد نظر می‌کشید تا حرف به حرف هایلایت شود.

اگرچه این روش هم کار شما را راه می‌اندازد اما مشکلاتی را نیز به همراه دارد. در اینجا ممکن است شما بخشی از یک کلمه را هایلایت نکنید، حرف آخر متن جا بماند یا اشتباهی بخشی از کلمه دیگری هایلایت شود. تمامی این اتفاق‌ها در طولانی مدت شما را کلافه خواهند کرد. پس روش ساده‌تر چیست؟

روش صحیح انتخاب متن با ماوس در تایپ کردن

در این روش به جای اینکه تنها یک‌بار کلیک چپ کنید، آن را نگه دارید و سپس بکشید، لازم است دو مرتبه کلیک چپ کرده و دفعه دوم، کلیک را رها نکنید. اینگونه خواهید دید که با کشیدن ماوس، متن شما کلمه به کلمه هایلایت می‌شود.

با دوبار کلیک کردن، کل کلمه اول هایلایت شده و در ادامه نیز تمامی کلمات به صورت کامل انتخاب خواهند شد. علائم نگارشی نیز به‌طور جداگانه از کلمات برجسته می‌شوند. این روش در بیشتر مواقع راحت‌تر بوده و دیگر لازم نیست نگران جا افتادن حروف یا کلمات باشید. همچنین به‌روی تمامی سیستم عامل‌ها یکسان عمل می‌کند.

برای علاقه‌مندان به کار با کیبورد

selecting-text-with-your-mouse-2
با نگه داشتن کلید Shift می‌توانید به کمک کلیدهای جهت دار چپ یا راست، متن مورد نظر خود را تایپ کنید.

همه افراد علاقه‌ای به انتخاب متن با ماوس ندارند و ترجیح می‌دهند از کیبورد استفاده کنند. به همین دلیل کلیدهای میانبری برای انتخاب متن به صورت حرف به حرف یا کلمه به کلمه روی کیبورد وجود دارد. برای انتخاب متن به صورت حرف به حرف، مکان‌نمای ماوس‌تان را در نقطه شروع قرار دهید، کلید Shift را نگه دارید، سپس کلیدهای جهت دار چپ یا راست را فشار دهید.

اگر می‌خواهید کلمه به کلمه متنی را انتخاب کنید، مکان‌نمای ماوس را در ابتدای محل مورد نظرتان بگذارید یا به روی آن دوبار کلیک کنید. حالا کلیدهای Shift و Ctrl را به همراه کلیدهای جهت دار چپ یا راست فشار دهید.

امیدواریم این تکنیک‌های کوچک، کار شما را ساده و سریع‌تر کنند. برای خواندن مطالب بیشتر، لیون کامپیوتر را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا