Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارسخت افزارویژه

اطلاعات تازه از پردازنده Core i7 13700H و Core i5 13500H اینتل

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اخیراً مشخصات دو مدل از پردازنده‌های نسل سیزدهمی مخصوص لپ تاپ شرکت اینتل در فضای به اشتراک گذاشته شد و توانستیم به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم. دو پردازنده Core i7 13700H و Core i5 13500H شباهت زیادی به نسخه لپ تاپ Alder Lake دارند، اما با این تفاوت که از هسته‌های Raptor Cove با عملکرد بالاتر استفاده می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

کاربر Momomo_US که در زمینه منتشر کردن چنین اطلاعاتی سابقه خوبی دارد، با انتشار پستی تازه در توییتر خود مشخصات دو لپ تاپ نسل سیزدهمی اینتل را دو لپ تاپ برند ایسر به نمایش گذاشت. دو پردازنده Core i7 13700H و Core i5 13500H به ترتیب از 14 و 12 هسته بهره می‌برند.

اطلاعات تازه از پردازنده Core i7 13700H و Core i5 13500H اینتل

تعداد هسته‌های موجود در این پردازنده‌ها مشابه همان چیزی است که پیش‌تر در نسل 12 هم شاهد آن بودیم. اما، تفاوت بزرگ پردازنده‌های نسل جدید به فرکانس بالاتر و افزایش حافظه کش مربوط می‌شود. همانطور که ابتدا هم اشاره کردیم، اینتل برای نسل سیزدهم به سراغ جدیدترین معماری هسته Raptor Cove رفته است.

مشخصات دو پردازنده مخصوص لپ تاپ اینتل فاش شد.
مشخصات دو پردازنده‌ لپ تاپ نسل سیزدهمی اینتل

اینتل برای افرادی که به دنبال پردازنده لپ تاپ با تعداد هسته بالا هستند هم چاره‌ای اندیشیده و قصد دارد سری Raptor Lake HX را به همراه حداکثر 24 هسته در لپ تاپ‌های آینده بگنجاند. اینتل اعلام کرد پردازنده‌های لپ تاپ Raptor Lake اواخر سال جاری عرضه می‌شوند.

در حال حاضر، رقابت بر سر تاج و تخت بین اینتل و AMD بسیار داغ شده و هر دو شرکت در تلاش هستند با ارائه محصولات برتر توجه مشتریان را به سمت خود جلب کنند.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا