Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخباربازی و کنسول

اجرای بازی جی تی ای 5 با کارت گرافیک RTX 4090 در رزولوشن 16K

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با اینکه بیش از یک دهه از انتشار بازی جی تی 5 می‌گذرد، اما این عنوان جهان باز و شناخته شده به لطف بروزرسانی‌های مختلف در گیم پلی و ارتقا جزئیات بصری در هر نسل همچنان در لیست بسیاری از بنچمارک‌های گرافیکی قرار دارد. در تازه‌ترین گزارش مشخص شد کارت گرافیک RTX 4090 قادر است این بازی را در رزولوشن فوق العاده 16K به راحتی اجرا کند. در ادامه همراه مجله لیون کامپیوتر باشید.

بر اساس ویدئو جدیدی که توسط کانال یوتوب Digital Dreams منتشر شده است، کارت گرافیک RTX 4090 را هنگام اجرای بازی جی تی 5 در رزولوشن 16K نشان می‌دهد. درحالی که جلوه‌های بصری این عنوان در مقایسه با عناوین نسل فعلی کمی قدیمی بنظر می‌رسد، اما هنوز هم در لیست بنچمارک‌ها قرار داشته و اکنون به لطف پردازنده گرافیکی پیشرفته انویدیا امکان اجرای بازی در رزولوشن فوق العاده 16K امکان پذیر شده است.

اجرای بازی جی تی ای 5 با کارت گرافیک RTX 4090 در رزولوشن 16K

پیش از اجرا، Digital Dreams خاطرنشان کرد که وی از بالاترین تنظیمات گرافیکی موجود استفاده کرده است. همچنین، برای اجرای بازی از مادهای گرافیکی مخصوص جهت بهبود گرافیک بازی کمک گرفته شد و مجموعاً 14 گیگابایت از رم RTX 4090 در این تست مصرف شد. نرخ فریم نیز بین 30 تا 45 فریم (بسته به محیط) متغیر بود.

کارت گرافیک RTX 4090 سرانجام در ماهی که گذشت روانه بازار شد؛ محصول قدرتمندی که به عنوان کارت پرچمدار انویدیا شناخته شده و با برخورداری از مشخصات فنی شگفت‌انگیزی که دارد قادر است هر محدودیتی را کنار بگذارد.

در قلب کارت گرافیک جدید انویدیا تراشه Ada Lovelace AD102 قرار گرفته که بر اساس فناوری ساخت 4 نانومتر شرکت TSMC توسعه یافته است. تیم سبز مدعی شد RTX 4090 دارای 76 میلیارد ترانزیستور بوده و میزان حافظه کش L1 آن به 4.5 مگابایت و حافظه کش L2 به 96 مگابایت می‌رسد. این رقم افزایش 16 برابری را نسبت به معماری Ampere (6 مگابایت حافظه کش L2) نشان می‌دهد.

بازی جی تی ای 5 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر موجود است.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا