Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخباربازی و کنسولداخلی

بازار پر سود خرید و فروش اکانت بازی‌ها در ایران

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بر خلاف باور عموم مردم، دنیای بازی‌های آنلاین در ایران صرفاً برای تفریح نبوده و در حال حاضر گیمرها از طریق این سرگرمی جذاب به کسب درآمد می‌پردازند. در حال حاضر، خرید و فروش اکانت بازی‌ها یکی از بازارها داغ و پر رونقی هست که طی چند سال گذشته و با بیشتر شدن تمایل کاربران به انجام بازی‌های آنلاین، بیشتر شده است و در ادامه قصد داریم نگاهی به میزان درآمد افرادی که از این راه به کسب درآمد می‌پردازیم، نگاهی داشته باشیم.

در حال حاضر تجارت از بازی‌ها نه تنها در خارج کشور، بلکه در ایران هم وجود دارد. اگر مشکلات فعلی اینترنت را کنار بگذاریم، استریمرها اکنون مخاطبان زیادی در کشور ما دارند. از سوی دیگر، خرید و فروش قانونی یا هکی اکانت بازی‌ها هم یکی دیگر از کسب و کار بسیار پر سود نوجوانان و جوانان ایرانی تبدیل شده که در اینجا قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

بازار پر سود خرید و فروش اکانت بازی‌ها در ایران

بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای محبوب نوجوانان فقط وسیله سرگرمی و وقت‌گذرانی آنها نیستند و وقتی گیمری حرفه‌ای می‌شوند، از این بازی‌ها درآمد کسب می‌کنند. در بازی پابجی موبایل کسی حریف علیرضا نیست و اگر صد همبازی و رقیب از ۴گوشه دنیا داشته باشد، او می‌داند چطور همه آنها را از میدان به‌در کند و به قول پابجی‌بازان «لول» (سطح) اکانت خود را بالاتر ببرد.

علیرضای ۱۶ساله توانسته با درآمد خرید و فروش اکانت‌های بازی خود گوشی تلفن همراه آیفون ۱۳ پرومکس ۴۳ میلیون تومانی را که سال‌ها در حسرتش بوده، بالاخره بخرد. گوشی تلفن همراه خوب و مجهز از ابزار کار گیمرهاست و با گوشی‌های ارزان و قدیمی کاری از پیش نمی‌برند.

علیرضا می‌گوید: «گوشی من قدیمی بود و بازی روی آن نصب نمی‌شد. وسط گیم و در جاهای حساس هم مرتب از بازی بیرون می‌پریدم و بازنده می‌شدم، ولی با همین اوضاع لول اکانت‌هایم را بالا بردم و آنها را به قیمت خوبی فروختم.».

راه‌های جدید پول درآوردن

علیرضا اعتقاد محکم و جدی دارد که نان زحمتش را می‌خورد و قصد دارد در بزرگسالی هم این سرگرمی پولساز را ادامه دهد. او از ۷ماه پیش که با اکانتی تازه وارد بازی شده، روزی لااقل ۸ساعت آنلاین بوده و بازی کرده تا قیمت آن را به ۲۰میلیون تومان برساند. اکانت‌های قبلی را هم کمتر از ۱۵میلیون تومان نفروخته است.

علیرضا می‌گوید: «پدر و مادرها یاد گرفته‌اند که همیشه دنبال شغل و حقوق کارمندی باشند، ولی برای پول درآوردن راه‌های جدیدی هست که بچه‌های امروزی آنها را زود کشف می‌کنند.»

پدر علیرضا در یک شرکت خصوصی به‌عنوان پیک موتوری کار می‌کند و توان خرید لوازم مورد نیاز گران‌قیمت علیرضا را ندارد. او تا زمانی که گوشی تلفن همراه و دیگر وسایل لوکس و تازه علیرضا را ندیده بود، نمی‌دانست چرا مصرف اینترنت خانگی آنها سر به فلک زده، ولی وقتی متوجه کاسبی علیرضا شد، نتوانست او را از این سرگرمی جذاب و پردرآمد منصرف کند.

تحریم و خوش بحالی واسطه‌ها

تحریم بودن ایران باعث شده شرکت‌ها و سایت‌هایی که در حوزه بازی‌های آنلاین فعالیت دارند با دلالی و واسطه‌گری حسابی سبیل چرب کنند. این شرکت‌ها برای گیمرهای بازی کلش آف کلنز «الماس» یا «جم» هم تهیه می‌کنند. این الماس‌ها به گوهرهای گرانبهایی که به این نام می‌شناسیم شباهتی ندارند و مکمل‌های مجازی نیروزایی هستند که شانس برنده شدن گیمر را افزایش می‌دهند.

قیمت هر جعبه الماس(جم) ۲۸هزارتایی حدود یک و نیم میلیون تومان است. در معاملات الماس، پوشاک و مهمات لاکچری مجازی بازار کلاهبرداران هم حسابی گرم است و با وعده تهیه یوسی بیشتر و ارزان‌تر، نوجوانان را تطمیع می‌کنند، اما بعد از دریافت پول یکباره از دسترس خارج می‌شوند و برای به دام انداختن آنها دست گیمرها به جایی بند نیست.

خرید و فروش اکانت با قیمت نجومی!

سینا می‌گوید: «بسیاری از بچه‌ها برای سرگرمی به بازی‌های آنلاین ‌رو می‌آورند، ولی وقتی لول اکانتشان بالا رفت، خریداران با پیشنهادهای وسوسه‌کننده سراغ گیمرهای خفن می‌آیند.»

سینا هر ماه لااقل یک اکانت کلش رویال را می‌فروشد. او می‌گوید:

قیمت هر اکانت از ۳۰۰-۲۰۰هزار تومان شروع می‌شود و تا ۵-۶میلیون تومان می‌رسد. بچه پولدارها حوصله ندارند آنقدر بازی کنند تا رنکینگ اکانتشان بالا برود. من برای آنها وقت صرف می‌کنم و با استفاده از مهارتم جام‌های بازی را می‌گیرم. وقتی تعداد جام‌ها و رنکینگ اکانتی بالا باشد، بچه پولدارها آن را می‌خرند تا از اول با قدرت وارد بازی شوند.

در یکی از معاملات اکانت کلاه‌گشادی سر سینا رفته و نتوانسته پول اکانتش را از خریدار بگیرد. او می‌گوید: «چون نمی‌توانیم از چنین افرادی شکایت کنیم، چنین اتفاقاتی زیاد پیش می‌آید و حتی یکی از دوستانم را به بهانه پرداخت حضوری قیمت اکانت به آدرس عجیب و غریبی دعوت کرده بودند که اگر مانعش نمی‌شدیم معلوم نبود چه اتفاقی پیش می‌آمد.»

نبردهای گروهی در فضای مجازی

در پابجی موبایل گیمرهای ‌تر و فرز که از زمین مجازی مهمات بیشتری جمع‌آوری می‌کنند شانس برنده شدن دارند. این بازی که جزو بازی‌های شوتینگ (تفنگی) به‌شمار می‌آید، به میدان‌های جنگ واقعی شباهت زیادی دارد و گیمری که اسلحه‌ها و مهمات پیشرفته‌تری خریداری می‌کند یا از بازنده‌ها به غنیمت می‌گیرد، برنده است و قیمت اکانتش بالاتر می‌رود.

در بازی کلش آف کلنز جنگ و گریزها، قبیله‌ای است و هر گیمر با دهکده یا قبیله‌ای که درست می‌کند، به جنگ و غارت دهکده‌ها و قبیله‌های دیگر می‌رود. «جام» مسابقه نصیب کسانی می‌شود که دهکده و قبیله‌های بیشتری را تصاحب کنند و افزایش و ارتقای جام، قیمت اکانت گیمر را بالاتر می‌برد.

در بازی کلش رویال هم میدان جنگ برپاست و گیمرها برای به‌دست آوردن جام، چالش‌های زیادی را پشت سر می‌گذارند. ابزار جدال گیمرها ۱۰۶کارت است و بازیکنی که در چیدن کارت‌ها از قابلیت‌های منحصر به فرد هر کارت به خوبی استفاده کند، رقبا را از میدان به در می‌کند.

کلش رویال از اعتیادآورترین و مهیج‌ترین بازی‌های آنلاین است و اکانت‌هایی که جام‌های بیشتری به‌دست آورند، در رنکینگ جهانی موقعیت بهتری پیدا می‌کنند و قیمت آنها هم قابل توجه است.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا