Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارداخلی

پاسخ وزیر ارتباطات درباره علت فیلترینگ توییچ

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از سوالات مهمی که کاربران در فضای مجازی از وزیر ارتباطات می‌پرسند مربوط به علت فیلتر شدن پلتفرم استریم توییچ است. بعد از گذشت 2 ماه هنوز مشخص نشده است چه کسی مسئول این کار است، وزارت ارتباطات، بنیاد ملی یا ارگان دیگر؟ در همین راستا، عیسی زارع پور ضمن پاسخ به یکی از کاربران در اینستاگرام راجع به همین موضوع، خاطرنشان کرد وی نقشی در فیلترینگ یک سایت یا شبکه خاص ندارد. در ادامه همراه لیون تک باشید.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کامنت‌های صفحه اینستاگرامش در پاسخ به یکی از کاربران درباره فیلتر بودن سایت توییچ نوشت: «فیلتر شدن یا برداشتن فیلتر جزو اختیارات وزارتخانه نیست. در خصوص توییچ هم همین‌طور.»

پاسخ وزیر ارتباطات درباره علت فیلترینگ توییچ

اینکه چه کسی مسئول فیلترینگ توییچ است، هنوز مشخص نشده اما در سالیان گذشته و حتی در دوران آذری جهرمی نیست هنگامی که در این رابطه سوال می‌شد، وی مسئولیت این موضوع را به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ارتباط می‌داد. در این بخش 6 عضو از 12 عضو این کارگروه را وزاری دولت تشکیل می‌دهند که یکی از آن‌ها وزیر ارتباطات است.

همچنین، در این کارگروه سامانه‌ای برای ثبت درخواست رفع فیلتر وبسایت‌های داخلی و خارجی وجود دارد که در صورت شکایت می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید تا امکان رفع فیلتر در این کارگروه بررسی می‌شود. این کارگروه در پاسخ به درخواست رفع فیلتر توییچ گفت این درخواست سه بار مطرح و با آن مخالفت شده است:

«درخواست رفع فیلتر سایت موردنظر شما سابقا 3 مرتبه در کارگروه تعیین مصادیق مطرح و با این درخواست مخالفت شده است. لذا شما امکان ثبت مجدد درخواست رفع فیلتر را ندارید . در صورتیکه توضیحات بیشتری دارید در بخش انتقادات و پیشنهادات مطرح فرمایید.»

در نتیجه، بنظر نمی‌رسد پلتفرم توییچ به این راحتی رفع فیلتر شود. در حال حاضر بسیاری از استریمرهای ایرانی از این موضوع شاکی هستند، زیرا تعداد بینندگان آن‌ها به شکل چشمگیری کاهش یافته و همین موضوع باعث ناراحتی این دسته از افراد شده است. از طرفی، توییچ در ایران طرفدار زیادی داشت و اکنون با بستن آن، شاید مسئولان قصد دارد کاربران را به سمت نمونه مشابه داخلی که از نظر کیفیت خیلی پایین‌تر از توییچ است، سوق دهند.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا