Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارخودروداخلی

نگاهی به مشخصات فنی پیکاپ کارون سایپا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در هفته‌ای که گذشت نمایشگاه خودرو شیراز برگزار شد که طی آن در غرفه شرکت سایپا، این گروه خودروسازی یک محصول کاملاً جدید را معرفی کرد. خودروی پیکاپ کارون که در معرض دید عموم قرار گرفته، تقریباً جزو ارزان ترین پیکاپ های بازار ایران خواهد بود که بزودی توسط زامیاد به بازار عرضه می‌شود. در ادامه همراه لیون تک باشید.

نگاهی به مشخصات فنی پیکاپ کارون سایپا

این پیکاپ دو کابین از همان پیشرانه قدیمی نیسان با کد M24 استفاده می‌کند. البته، باید خاطرنشان کرد که این خودرو از استاندارد یورو ۵ برخوردار بوده و مصرف ترکیبی سوخت آن به ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر می رسد. نهایت قدرت در پیکاپ کارون ۹۴ اسب بخار و نهایت گشتاور آن ۱۸۷ نیوتن متر در دور ۲,۵۰۰ است.

با پیکاپ جدید سایپا ملاقات کنید

سایپا برای این محصول از گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده کرده است. نوع کلاچ نصب شده روی آن تک صفحه ای خشک بوده و ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای هستند. ابعاد پیکاپ کارون بترتیب طول، عرض و ارتقا 5200×1750×1760 میلی متر است. همچنین، فاصله بین دو محور آن ۳۰۳۰ میلیمتر و فاصله کف خودرو تا زمین، ۲۱۰ میلیمتر است. وزن ناخالص پیکاپ کارون به ۳۵۱۰ کیلوگرم می‌رسد.

تعلیق های نصب شده روی جلو جناغی دوبل است و تعلیق های عقب، فنر تخت با اکسل سالید است. روی پیکاپ کارون، تجهیزاتی مثل تنظیم برقی آینه های جانبی، فرمان هیدرولیک، تنظیم برقی ارتفاع چراغ جلو، سیستم صوتی با قابلیت بلوتوث، گارد اتاق بار و خروجی برق ۱۰ آمپری نصب شده است.

هنوز این خودرو به صورت رسمی توسط زامیاد معرفی و رونمایی نشده و قیمت آن نیز مشخص نیست. اما با توجه به تجهیزات نصب شده روی آن، به نظر می رسد که قیمت آن نسبت به رقبا بسیار پایین تر باشد و بعد از خودروی کارا، احتمالاً پیکاپ کارون از ارزان قیمت ترین خودروهای پیکاپ بازار ایران خواهد بود.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا