Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشبازی و کنسول

نحوه بازی آنلاین ماین کرافت به صورت کراس پلی با دوستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

ماین کرافت یکی از بهترین بازی‌های مشارکتی است، و صرفنظر از پلتفرمی که دوستان‌ شما از آن استفاده می‌کنند، اگر از یک نسخه مشترک این بازی استفاده کنید، امکان انجام آن به صورت کراس‌پلی وجود دارد. به عبارت دیگر اگر شما با استفاده از کامپیوتر در حال بازی باشید و دوستی دیگر با استفاده از کنسول ایکس‌باکس، امکان انجام بازی به صورت مشترک وجود خواهد داشت البته مادامی که نسخه بازی شما یکسان باشد. در ادامه مطلب نحوه بازی آنلاین ماین گرافت به صورت کراس پلی با دوستان را با هم مرور میکنیم.

نحوه بازی آنلاین ماین کرافت به صورت کراس پلی با دوستان

به عبارت دیگر اگر شما از نسخه جاوای ماین کرافت استفاده می‌کنید، تنها می‌توانید با دوستانی که آنها هم نسخه جاوا را نصب کرده اند، بازی را به صورت مشترک انجام دهید. این مساله در مورد نسخه Bedrock (بدراک) هم صادق است. اگر نسخه‌های مختلفی از بازی را داشته باشید، برای انجام بازی به صورت مشترک، شما یا دوست‌تان باید نسخه‌ای که ندارید را خریداری نمایید.

تمام پلتفرم‌هایی که قادر به اجرای نسخه بدراک هستند امکان انجام بازی را به صورت مشترک دارند از جمله نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، کامپیوترهای ویندوزی و دستگاه‌های موبایل. برای انجام این کار نیازمند یک حساب مایکروسافت هستید. البته داشتن یک حساب ایکس‌باکس هم کافی است. برای ساخت یک حساب مایکروسافت اینجا کلیک کنید.

بعد از ساخت حساب مایکروسافت، باید دوستانی که قصد انجام بازی مشترک با آنها دارید را به این حساب اضافه کنید. معمولا برای انجام این کار باید به گیمرتگ ایکس‌باکس آنها یک دعوت‌نامه ارسال کنید.

حال وقت آن رسیده که بازی را به صورت مشترک انجام دهید.

 

پیوستن به بازی یک دوست

اگر دوست شما در حال انجام بازی در نشستی است که خودش میزبان آن است، می‌توان مستقیما از طریق بازی به او ملحق شد. تا زمانی که هر دوی شما از طریق مایکروسافت با هم دوست باشید، می‌توانید با رفتن به برگه Friends و مشاهده بخش Joinable Cross-Platform Friends، به نشست آنها ملحق شوید.

هر نشست تنها قادر به میزبانی همزمان هشت نفر است.

اگر به یک نشست دعوت شوید، یک پنجره پاپ‌آپ ظاهر شده و می‌توانید آن را رد یا قبول کنید.

 

 

دعوت دوستان به بازی خودتان

برای دعوت دوستان، منوی شروع بازی را باز کنید. پیامی در سایدبار باز شده و از شما خواسته می‌شود که دوستان را دعوت کنید. بعد از انتخاب گزینه invite، می‌توانید افرادی را از لیست دوستان اضافه کنید تا واردی بازی شما شوند.

مجوزهای فعال برای بازی‌کننده‌ها در نشست خود را به خاطر بسپارید (قابل مشاهده در قسمت تنظیمات). مجوزها را می‌توان تغییر داد تا کسانی که به بازی شما ملحق می‌شوند صرفا قادر به مشاهده محیط بازی شما باشند، یا دسترسی آزادانه داشته و قادر به ساختن و خراب کردن بلوک‌ها باشند. حتی می‌توان به آنها دسترسی های مدیریتی هم اعطا کرد. البته بعد از ملحق شدن دوستان به نشست بازی شما، با استفاده از آیکن زرد رنگی که کنار نام آنها قرار گرفته، می‌توان این دسترسی‌ها را جداگانه برای هر فرد تعریف کرد.

استفاده از قلمروها برای انجام بازی‌های چند نفره

بازیکن‌ها می‌توان به Realms یا قلمروها ملحق شوند. قلمروها سرورهایی هستند که همیشه آنلاین بوده و برای استفاده از آنها نیاز نیست یک میزبان در حال انجام بازی باشد.

در صورت انجام بازی توسط کامپیوتر امکان ارسال دعوت‌نامه به قلمرو از طریق برگه Friends یا ارسال لینک دعوت وجود دارد. کلیک روی لینک موجب اجرای اپ Minecraft خواهد شد. دعوت بازیکنان کنسولی تنها با استفاده از برگه لیست دوستان مقدور است.

بعد از این که برای اولین بار وارد یک قلمرو شدید ، در دفعات بعد با استفاده از برگه Friends هر بار که اراده کنید می‌توانید به آن ورود کنید. قلمروهایی که به آنها ملحق می‌شوید، در بخش Joinable Realms قابل مشاهده خواهند بود البته مشروط بر این که قلمرو مذکور آنلاین باشد. ( به خاطر داشته باشید زمانی که 11 نفر به طور همزمان در یک قلمرو فعال باشند کیفیت بازی افت می‌کند، پس اگر امکان ملحق شدن به یک قلمرو را ندارید احتمالا قبل از شما افراد زیادی وارد آن شده‌اند.)

نوشته های مشابه

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا