Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشاپلیکیشن و نرم افزار

شش راه ساده برای حل مشکل هنگ کردن اپلیکیشن‌ها در آیفون

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

تا به حال پیش آمده که بعد از باز کردن یک اپلیکیشن در آیفون شاهد بسته شدن ناگهانی آن باشید؟ معمولا از این مشکل با عنوان هنگ کردن یاد می‌‌شود. این مشکل ممکن است برای مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها به طور همزمان یا صرفا برای یکی از آنها اتفاق بیفتد. نسخه‌های ناسازگار، نگارش‌های قدیمی و به‌روز نشده اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزارها، اتصال ناپایدار شبکه و یا سایر خطاهای فنی ممکن است موجب سبب بروز مشکل در اجرای اپلیکیشن‌های آيفون شوند. در ادامه این مطلب به روش های حل مشکل هنگ کردن اپلیکیشن ها و برنامه ها در گوشی آیفون می پردازیم.

آموزش حل مشکل هنگ کردن اپلیکیشن‌ها در آیفون

1- بستن و باز کردن مجدد اپلیکیشن

یکی از بهترین راه‌ها برای برطرف کردن مشکلات اپ‌هایی که بعد از باز شدن سریعا بسته می‌شوند، اجرای مجدد آنهاست. با این کار اپ مورد نظر شروعی تازه خواهد داشت و اگر مشکل با کش (حافظه پنهان برنامه) یا وجود اشکال در پیکربندی آن مرتبط باشد، بستن اجباری و اجرای مجدد به احتمال بسیار قوی مشکل را برطرف می‌کند.

2- حذف و نصب مجدد اپ‌های مشکل‌دار

یکی از دلایل هنگ کردن اپ‌ها می‌تواند وجود خطا پروسه نصب باشد. ممکن است مدت زمان زیادی از نصب یک اپلیکیشن گذشته باشد یا اپ مذکور باگ‌های مختلفی داشته باشد. حذف و نصب مجدد اپ به سادگی موجب حذف این خطاهای نرم‌افزاری خواهد شد. بعد از حذف اپلیکیشن، به اپ استو اپل مراجعه و آن را نصب کنید. حال برنامه را اجرا و ملاحظه کنید که آیا دوباره هم هنگ می‌کند یا نه.

3- بررسی به‌روز‌ بودن اپلیکیشن

به‌روز نبودن  یکی از دلایل اصلی هنگ کردن اپ‌هاست. اگر سیستم‌َعامل دستگاه به‌روز باشد اما همچنان نسخه قدیمی اپ‌ها روی آن نصب باشند بروز این مشکل کاملا طبیعی است زیرا این مساله موجب بروز ناسازگاری‌های سیستمی خواهد شد. خوشبختانه اپل روی این مساله بسیار حساس است.

بنابراین به منظور جلوگیری از هنگ کردن اپ‌ها در آیفون، بهتر است به طور منظم عرضه به‌روزرسانی‌ها را در اپ استور بررسی کنید. این راهکار با مورد قبلی یعنی حذف و نصب مجدد اپ‌ها ارتباط نزدیکی دارد چرا که در هر دو روش نسخه جدید اپلیکیشن‌ها نصب خواهد شد.

4- بررسی اتصال اینترنتی

برای اجرای بسیاری از اپلیکیشن‌های آیفون و آی‌پد نیازمند اتصال اینترنتی هستیم. اگر اتصال شما به شبکه فاقد کیفیت لازم باشد، ممکن است شاهد اختلال عملکرد اپ‌ها باشید.

شاید در حین کار با اپ‌ها پیغام خطای شبکه دریافت کنید و بعد از این به خاطر پایین بودن سرعت شبکه شاهد هنگ کردن آن باشید. ضمن این که برخی از برنامه‌ها به محض بروز ناپایداری در شبکه یا افت سرعت آن به طور ناگهانی بسته خواهند شد.

ابتدا از فعال بودن اینترنت سیم کارت مطمئن شوید. گاهی اوقات اتصالات شبکه‌های 3G، 4G یا LTE در آیفون دچار مشکل می‌شوند؛ ممکن است این اشکال از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات باشد و شاید هم دستکاری تنظیمات شبکه موجب بروز مشکل شود. خوشبختانه اشکالات شبکه موقتی هستند و تنظیمات صحیح شبکه را هم با جستجویی ساده در اینترنت می‌توان پیدا کرد. اگر برای دسترسی به شبکه از اتصال وای‌فای استفاده می‌کنید اطمینان حاصل کنید روتری که به آن متصل هستید فاقد هر گونه خرابی باشد.

5- سیستم‌عامل آیفون را به روز کنید تا مشکل هنگ کردن اپ‌ها برطرف شود

برخی از اپ‌ها برای اجرای بدون نقص مشخصات مورد نیاز بالاتری می‌طلبند؛ این مورد می‌تواند سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشد. برای مثال اپلیکیشنی که توصیه شده روی دستگاه‌های با حداقل 2 گیگابایت RAM نصب شود حتما در اجرا روی دستگاهی که فقط 1 گیگابایت حافظه RAM دارد با مشکل مواجه خواهد شد. یا اگر پیشنهاد شده که نسخه جدید یک نرم‌افزار روی نگارش خاصی از یک سیستم‌عامل نصب شود، در صورتی که آن را روی نسخه قدیمی سیستم‌عامل نصب کنید قطعا شاهد بروز خطا در عملکرد آن خواهید بود. پس اگر سیستم‌عامل فاقد امکانات و توانایی لازم برای اپ‌ها باشد احتمالا هنگام اجرا هنگ می‌کنند. همه این مشکلات مربوط به وجود ناسازگاری سیستمی میان آیفون/آی‌پد و اپلیکیشنی هستند که هنگام باز شدن با خطا مواجه می‌شود.

اگر چه نشانه‌های متعددی برای این مساله وجود دارد اما اگر ملاحظه کردید که تعداد زیادی از اپ‌های آيفون هنگ می‌کنند، احتمالا علت عدم‌ به روزنبودن سیستم‌عامل iOS است. بهترین کار برای رفع مشکل نصب جدیدترین نسخه سیستم عمل یعنی iOS 15 است.

6- هنگ کردن دسته‌ای اپلیکیشن‌ها؟ راه‌اندازی مجدد آیفون مشکل را حل می‌کند.

راه حل برطرف کردن مشکل هنگ کردن دسته‌ای اپلیکیشن‌های آيفون این نیست که اقدام به حذف و نصب مجدد همه آنها کنید. ضمنا این کار تاثیر منفی روی اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده خواهد داشت. پس بنابراین علاوه بر به‌روزرسانی نگارش iOS، راه‌اندازی اجباری آیفون یا‌ آی‌پد به احتمال قوی مشکل اپ‌هایی که هنگ  می‌کنند را حل خواهد کرد.

هنگ کردن اپلیکیشن‌ها در آیفون یا آی‌پد به ندرت اتفاق می‌افتد. همان گونه که پیش‌تر اشاره کردیم این مساله دلایل گوناگونی دارد. هر چند در صورت بروز چنین مشکلی، راه‌حل‌های ارائه شده تاثیر بسزایی در حل این مساله به کاربران خواهند کرد. آیا تا کنون با چنین مشکلی مواجه شده و موفق به حل آن شده‌اید؟ برای ما بنویسید که کدام یک از راهکارهای ارائه شده در این مطلب برای شما مفید بوده است.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا