Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخباراستارتاپ و شرکت هاویژه

بیوگرافی پریسا تبریز | مدیر ایرانی امنیت گوگل کیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شاید برایتان جالب باشد که مدیر ارشد امنیت گوگل یک خانم ایرانی به نام پریسا تبریز است؛ در ادامه به بیوگرافی پریسا تبریز می پردازیم.

بیوگرافی پریسا تبریز | مدیر ایرانی امنیت گوگل کیست؟

پریسا تبریز در سال ۱۹۸۳ در شیکاگو به دنیا آمد. پدرش یک پزشک ایرانی و مادرش لهستانی است. او مدرک کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر را از دانشگاه ایلینوی دریافت کرد و در سال ۲۰۰۷ در گوگل استخدام شد. شغل او پیداکردن باگ‌ها و مشکلات امنیتی است.

پریسا تبریز به عنوان اصلی‌ترین هکر گوگل، مانند یک مجرم می‌اندیشد و به مثابه مدیری برجسته افراد تیم خود را هدایت می کند، مدیری شجاع و صبور مثل یک مذاکره‌کننده با گروگان‌گیران در بحبوحه گروگان‌گیری.

واقعا، شاهدخت امنیت، عنوان رسمی پریسا تبریز در گوگل است. و بله شما حتی می‌توانید این عنوان وی را در گوگل جست‌وجو کنید. به قول خودش عنوانی مانند مهندس امنیت اطلاعات، عنوانی خسته کننده و وحشتناک است و حتی ماهیت واقعی کارش را نمی‌رساند. اما این عنوان گوگلی، عنوانی است که وی با آن احساس راحتی می کند و به نظرش تمام جنبه‌های کاری‌اش را پوشش می‌دهد، کاری که به معنی هک کردن کارفرمای خویش است. دقیقن مانند همان تصویری که از هکر‌های بد در زیر زمین‌های مخوف دارید. پریسا یک بار قبل از سفر به ژاپن از این عنوان بر روی کارت ویزیت خود استفاده کرد، چرا که نیاز داشت در کنفرانسی که در ژاپن برگزار می‌شد، به افراد حاضر کارت ویزیت خود را ارائه کند. در این‌باره می‌گوید: « چند نفر از افراد، هکر‌های استخدام شده داشتند، ولی من دوست دارم از همه برتر باشم، این گونه به نظرم خیلی جذاب‌تر است».

در دنیای هک، تبریز را می‌توان همتا و مانند «گلیندا»، جادوگر خوب «شهر اُز» دانست که از پس همه کار برمی‌آید و از هر انگشتش هنر می‌ریزد و از طرف دیگر هیچ میلی به انجام کارهای شرورانه ندارد. بلکه راهبر و هدایتگر گروهی از هکر‌های مهندس است، حقوق می‌گیرد که مانند مجرمین فکر کند، نقاط ضعف گوگل کروم –پرکاربردترین مرورگر اینترنت- را بیابد و آن‌ها را پیش از آن که همتایان‌اش در دیگر سوی این جنگ پیدا کنند و مورد سواستفاده قرار دهند، رفع کند و همیشه یک قدم از هکرهای مجرم جلوتر باشد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا