Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشاپلیکیشن و نرم افزار

حل مشکل ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کامپیوتری که به طور مداوم و ناگهانی ری استارت می شود، عملاً ناکارآمد خواهد بود. چیزی که قضیه را بدتر می کند، ری استارت بدون هیچ پیام، هشدار یا دلیل قبلی است. در این مقاله از لیون تک به حل مشکل ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر می پردازیم.

حل مشکل ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر

دلایل زیادی می تواند باعث ریست شدن کامپیوتر شما بدون هیچ هشداری شود. با اینحال دلایل زیر جزو اصلی ترین هایشان هستند:

  • مشکلی با نحوه ارسال برق به کامپیوتر
  • داغ کردن قطعات
  • سخت افزار معیوب
  • وجود یک باگ در سیستم عامل یا نرم افزار
  • وجود باج افزار و بد افزارها

چگونه به حل مشکل ریستارت ناگهانی کامپیوتر بپردازیم؟

با انجام اقدامات زیر می توانید مشکل ریست ناگهانی PC خود را در خانه حل کنید.

1. گزینه ریستارت شدن اتوماتیک هنگام مشکل را غیر فعال کنید

این تغییر ممکن است مشکل ریستارت ناگهانی کامپیوتر شما را حل نکند، اما جلوی ریست سیستم هنگام مشکلات نرم افزاری را می گیرد. همچنین اگر مشکل حل شد مشخص می شود ایراد از نرم افزارهاست.

2. قسمت برق و کابل ها را بررسی کنید

خروجی برق و ورودی آن به کامپیوتر را بررسی نمایید. گاهی سیم ها دچار قطعی شده اند یا کابل و پریز برق ایراد پیدا کرده اند. بهتر است تمامی کابل ها را چک کنید.

3. دکمه های خاموش و ری استارت کامپیوتر را بررسی نمایید

گاهی مشکل می تواند همینقدر ساده باشد که وسیله ای در آن بخش گیر کرده یا دکمه دچار مشکل شده است و باعث ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر می شود.

4. به دنبال نشانه های داغ کردن دستگاه بگردید

اگر کامپیوتر شما سنسورهای حرارت سنجی داشته باشند، در اثر دمای زیاد و به صورت خودکار کامپیوتر را خاموش یا ریست می کند تا به قطعات آسیبی وارد نشود. اگر دستگاه این سنسورها را ندارد، می توانید از برنامه های سنجش دما کمک بگیرید. داغ کردن کامپیوتر می تواند دلایلی زیادی از جمله معیوب بودن قطعات داشته باشد.

5. برای حل مشکل ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر، آن را به آرامی تکان دهید

کامپیوتر خود را به آرامی تکان دهید تا قطعات کمی تکان بخورند و جا بیفتند. اتصال داخلی شل ممکن است باعث ریست ناگهانی شود. تکان دادن یا جابجایی کامپیوتر می تواند باعث حل مشکل شود. اگر این کار جواب داد، نشانه خوبی است زیرا مشکل مربوط به سخت افزار داخلی است و نیاز به تعمیر جزئی دارد.

6. ویندوزتان را آپدیت کنید

با آپدیت کردن ویندوز، جدیدترین درایورها نصب شده و مشکلات جزئی سیستم عامل حل می شوند. ارتقاء ویندوز باگ های داخلی را از بین می برد.

7. نرم افزارهای تازه نصب شده را حذف کنید

گاهی ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر در اثر یک برنامه و باگ های آن رخ می دهد. اگر به تازگی و پس از نصب یک برنامه خاص، دچار این مشکل شدید، بهتر است آن را حذف کنید.

ریست-شدن-کامپیوتر
ریست شدن ناگهانی کامپیوتر می تواند در اثر مستقیم یا غیر مستقیم بد افزارها رخ دهد.

8. آنتی ویروس نصب کنید تا مشکل ریست شدن کامپوتر حل شود

اگر نرم افزار آنتی ویروس ندارید، بهتر است نصب کنید. این برنامه هر گونه بد افزار و باج افزاری را از بین می برد. با وجود اینکه بد افزارها باعث مشکل ریستارت ناگهانی کامپیوتر نمی شوند، ممکن است دردسرهای دیگری ایجاد کنند که منجر به ریست شدن شود.

9. ریست کلی ویندوز با نگه داشتن فایل ها

یک ریست اساسی می تواند ویروس ها و بد افزارها را از بین ببرد. قبل از انجام این کار در تنظیمات Keep my files را بزنید تا فایل های روی کامپیوتر تان پاک نشوند.

10. ویندوز خود را دوباره نصب کنید تا مشکل ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر حل شود

با این کار تمامی فایل ها و نرم افزارهای شما پاک می شوند و درواقع یک شروع از صفر برای ویندوز، سیستم عامل و دستگاه محسوب می شود. اگر پس از این هم کامپیوتر شما بدون هیچ هشداری ریست می شود، مشکل سخت افزاری و قطعاتی دارید.

11. کامپیوتر خود را تمیز کنید

یکی از کارهایی که جدی گرفته نمی شود اما بسیار تأثیر گذار خواهد بود، تمیز کردن درون کامپیوتر است. البته این کار نیاز به تخصص دارد و اگر اشتباهی انجام شود به قطعات کامپیوتر آسیب می رساند. با تمیز کردن درون کیس و قطعات آن می تواند مشکلات جزئی را حل کنید. برای تمیز کردن قطعات کامپیوتر خود، این مطلب لیون تک را بخوانید.

12. قطعات جدید را بردارید تا ریست شدن کامپیوتر حل شود

اگر به تازگی قطعه جدیدی به دستگاه تان اضافه کردید و سیستم خود را ارتقاء داده اید، قطعات را جدا کنید. این قطعه های جدید می توانند مشکلاتی را برای سیستم شما ایجاد کنند و از دلایل ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر باشند.

13. منبع تغذیه را عوض کنید

منبع تغذیه ای که برق را از پریز گرفته و به اجزای مختلف کامپیوتر می دهد را تغییر دهید. اینگونه مشکلات مربوط به روشن و ریستارت شدن دستگاه حل خواهند شد.

14. از نزدیک مادربورد و باقی قطعات داخلی را بررسی کنید

کامپیوتر خود را باز کنید و قطعات را به دقت بررسی نمایید. به دنبال هر گونه خرابی، سوختگی یا کنده شدن بگردید. اگر قطعه ای باد کرده است آن را خارج کنید و اگر از خرابی ای سر در نمیاورید کامپیوتر را به پیش متخصص ببرید.

چنانچه راه حل های بالا به شما کمکی نکرد و همچنان مشکل ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر را دارید، باید دستگاه را پیش تعمیرکار ببرید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا