Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشموبایل و لپتاپنقد و بررسیویژه

حل مشکلات رایج گوشی وان پلاس 7 پرو

زمان مطالعه: 6 دقیقه

گوشی وان پلاس 7 پرو جزو پرچمدار های خوب این برند است که صفحه نمایشی خیره کننده دارد. اما هر گوشی خوبی بدون نقص نیست و وان پلاس 7 پرو نیز باگ های زیادی دارد. در ادامه لیون تک به 7 مشکل وان پلاس 7 پرو و نحوه حل آن ها می پردازد. اگر همچنان با گوشی خود مشکل دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

هفت مشکل رایج وان پلاس پرو 7

1. مشکل وای فای بعد از آپدیت اندروید 11

Common-OnePlus-7-Pro-problems-and-how-to-fix-them-2
کاربران از عدم کارکرد مناسب وای فای گوشی وان پلاس خود، شکایت دارند.

تعدادی از کاربران گوشی های وان پلاس از مشکلات مرتبط به وای فای خود، پس از آپدیت اندروید به نسخه Oxygen OS 11 گزارش کرده اند. این مشکلات شامل: روشن نشدن وای فای، جا به جایی دائم وای فای بین روشن و خاموش و از دست دادن اتصال خود به صورت ناگهانی می شوند. برای حل این موارد:

  1. به تنظیمات گوشی خود بروید.
  2. وارد بخش system شوید و بعد گزینه Reset Option را بزنید.
  3. در این بخش گزینه Reset Wi-Fi, Mobile & Bluetooth را انتخاب کنید.
  4. سپس روی Reset Settings بزنید. برای اینکه تنظیمات وای فایتان به طور کامل ریست شود، از شما پین کد گوشی تان را می خواهد. این کد را وارد کنید و بعد Next را بزنید.
  5. در نهایت به روی Reset Settings کلیک کنید تا تنظیمات وای فای ریست شود.

توجه داشته باشید که این کار تمامی تنظیمات بلوتوث، وای فای و اینترنت گوشی تان را پاک می کند و به روز اول باز می گرداند. برخی از کاربران با این کار مشکل وان پلاس 7 پروی خود را حل کردند.

2. کرش شدن برنامه ها

Common-OnePlus-7-Pro-problems-and-how-to-fix-them-3
مشکل کرش شدن برنامه ها در وان پلاس 7 پرو و نحوه حل آن

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی وان پلاس 7 پرو کرش شدن متعدد برنامه هاست. این اتفاق مختص به برنامه خاصی نیست و اپ های مختلفی مثل جیمیل یا تیک تاک مدام کرش و بسته می شوند. این مشکل مربوط به آپدیت بزرگ Android System WebView است.
خوشبختانه این مشکل وان پلاس 7 پرو راه حل ساده ای دارد:

  1. برنامه پلی استور را باز کنید و وارد بخش My Apps and Games شوید.
  2. از این بخش قسمت installed را انتخاب کنید تا برنامه های نصب شده تان نمایش داده شوند.
  3. سپس برنامه Android System WebView را پیدا کنید و به روی گزینه Uninstall بزنید تا این برنامه حذف نصب شود.
  4. در آخر گوشی تان را ری استارت کنید تا مشکل حل شود.

3. سوسو زدن صفحه نمایش با تنظیم آن به روی 90 هرتز

Common-OnePlus-7-Pro-problems-and-how-to-fix-them-4
تصویری از صفحه نمایش وان پلاس 7 پرو به روی رزولیشن 90 هرتز

یکی دیگر از مشکلات وان پلاس 7 پرو که باز هم به اندروید 11 مرتبط است، سوسو زدن صفحه نمایش هنگام قرار گیری به روی تنظیمات 90 هرتز می باشد. این مسئله باعث آزار چشم می شود و جزو رایج ترین مشکلات وان پلاس 7 پرو است.

  • برای حل این مشکل متأسفانه هنوز راه حل دقیق و کارآمدی وجود ندارد. کاربران این سری از گوشی های وان پلاس باید صبر کنند تا این شرکت آپدیت جدیدی را برای سری 7 پرو خود ارائه دهد. وارد settings شوید، بخش system update را بزنید، اگر download and install وجود داشت یعنی آپدیت جدید دارید.
  • راه حل دیگر پایین آوردن رزولیشن صفحه نمایش است. برای این کار وارد تنظیمات شوید و بخش display را انتخاب کنید. سپس گزینه advanced و بعد resolution را بزنید. از بین کیفیت های موجود، کیفیت FHD+ را انتخاب کنید.

4. لمس و تاچ نامرئی به روی صفحه

Common-OnePlus-7-Pro-problems-and-how-to-fix-them-5
از دیگر مشکلات وان پلاس 7 پرو، لمس های خود به خودی به روی صفحه

از دیگر مشکلات وان پلاس 7 پرو و راه حل آن در این مطلب، به مشکل تاچ هایی می پردازیم که بدون دخالت کاربر صورت می گیرند. به این مشکل ghost touch می گویند و زمانی رخ می دهد که به روی صفحه لمس های خودکار رخ دهد.
شما می توانید از نرم افزارهای تست و بررسی گوشی استفاده کنید تا تشخیص دهد تاچ گوشی وان پلاس شما سالم است یا نه. برای حل این مشکل برخی کاربران راه حل زیر را پیشنهاد داده اند:

  • زمانی که NFC را خاموش می کنید، این تاچ های ناگهانی از بین می روند و مشکل حل می شود. با اینحال برخی از افراد گفته اند آپدیت اندروید 11 موجب بروز این مشکل می شود.

5. دستور Ok Google دستیار هوشمند و صوتی گوگل کار نمی کند

Common-OnePlus-7-Pro-problems-and-how-to-fix-them-6
دستیار گوگل در وان پلاس پرو عمل نمی کند.

یکی دیگر از مشکلات کاربران گوشی های وان پلاس 7 کار نکردن دستور ok Google دستیار هوشمند گوگل است. این مشکل نیز به صورت رندوم برای برخی از افراد وجود دارد و برخی دیگر نه. برای حل آن سه راه حل زیر را خواهید داشت:

  • اگر برنامه Plus Beat را به روی گوشی خود نصب کرده اید، آن را حذف کنید و دوباره دستور اوکی گوگل را امتحان کنید.
    پلی استور را باز کنید و برنامه Google را پیدا کنید. این برنامه و تمامی آپدیت هایش را uninstall کنید. زمانی که این کار را کردید روی update کلیک کنید و بعد گوشی تان را ری استارت نمایید. پس از روشن شدن گوشی، ok google را امتحان کنید.
  • برخی افراد با ریست فکتوری این مشکل را حل کردند. اما این کار تمامی اطلاعات شما را پاک می کند. برای ریست فکتوری وارد تنظیمات و system شوید، سپس Reset option و بعد erase all data را انتخاب کنید. در آخر reset phone را بزنید تا گوشی تان به تنظیمات کارخانه بازگردد.

6. صفحه نمایش وان پلاس 7 پرو پاسخگو نیست

Common-OnePlus-7-Pro-problems-and-how-to-fix-them-7
نمونه ای از مشکل صفحه هنگ کرده و فریز شده که میان کاربران وان پلاس 7 پرو رایج است.

حتی با وجود Ram 12 گیگ و مدرن ترین چیپست ها، استفاده نادرست از یک گوشی می تواند منجر به مشکلاتی مثل عدم پاسخگویی صفحه نمایش شود. متأسفانه اسکرین وان پلاس 7 جزو نقاط ضعف آن است و این مشکل نیز میان کاربرانش رایج می باشد.
اگرچه راه حل زیر یک راه حل موقتی برای این مشکل به شمار می رود، اما شما را از صفحه نمایش فریز شده و هنگ کرده نجات می دهد. شما نیاز به انجام یک هارد ریست به روش زیر دارید:

  • دکمه خاموش/روشن و افزایش صدای گوشی تان را نگه دارید تا زمانی که گوشی خاموش و شود و لوگوی وان پلاس بالا بیاید. سپس صبر کنید تا هارد ریست انجام شود و صفحه باز شود. اینگونه صفحه نمایش خود را از هنگی در می آورید.

7. افت باتری و افزایش دما

Common-OnePlus-7-Pro-problems-and-how-to-fix-them-8
گوشی وان پلاس 7 پرو در بخش باتری عملکرد نامناسبی ارائه داده است.

گوشی وان پلاس 7 پر باتری 4,000 میلی آمپری بزرگی دارد اما مقاومت آن اصلاً مناسب و راضی کننده نیست. اگرچه عملکرد باتری به نحوه استفاده شما از گوشی مربوط است اما اکثر کاربران وان پلاس از مقاومت باتری گوشی شان راضی نیستند و مدام دچار افت باتری و افزایش دمای زیاد می شوند.
این مشکل جزو بخش سخت افزاری است و راه حل های زیادی به جز خرید یک گوشی بهتر با باتری قوی تر ندارد. با اینحال چند ترفند وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند:

  • گزینه Battery saver را روشن کنید تا گوشی تان کمترین مقدار ممکن از باتری استفاده کند.
  • صفحه نمایش حجم زیادی از باتری را مصرف می کند. از طریق تنظیمات و گزینه Display، حالت مهلت زمانی روشن بودن صفحه را روی sleep قرار دهید. همچنین گزینه Ambient Display را خاموش کنید.
  • از بخش تنظیمات، Battery را بزنید و وارد view detailed usage شوید و بررسی نمایید کدام برنامه بیشترین میزان مصرف باتری را دارد. سعی کنید آن را با برنامه دیگری جایگزین کنید یا مدت زمان استفاده از آن را کم کنید.
  • هنگام شارژ با گوشی خود کمتر کار کنید.
  • در گوشی تان بازی نصب نکنید و از آن به عنوان وسیله ای برای بازی استفاده نکنید. زیرا بازی ها باتری زیادی مصرف می کنند.

امیدواریم در این مطلب هفت مشکل وان پلاس 7 پرو و نحوه حل آن ها را به خوبی ارائه کرده باشیم و مشکل گوشی شما حل شده باشد. اگر در هر یک از بخش ها دچار مشکل شدید، برای ما بنویسید. نظر شما درباره گوشی وان پلاس 7 پرو چیست؟ آیا شما نیز با گوشی خود دچار مشکل شده اید؟

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا