Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخباراستارتاپ و شرکت هاویژه

اسنپ بهتر است یا تپسی | بررسی کیفیت خدمات تاکسی های اینترنتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

داستان از جایی آغاز شد که برای رسیدن به یک قرار عجله داشتم و می‌خواستم از سرویس تاکسی اینترنتی استفاده کنم. خب همه می‌دانیم که در ایران دو سرویس تاکسی اینترنتی کار می‌کنند، اسنپ و تپسی.

ابتدا اقدام به درخواست تاکسی ازطریق تپسی کردم. مسیر چندان طولانی نبود و طبیعتاً انتظار قیمت بسیار بالایی را نداشتم. اما با کمال تعجب و تحیر مشاهده کردم که برای سفری حوالی ساعت 8 صبح برای یک مسیر کوتاه 3 کیلومتری تپسی مبلغ 70000تومان را پیشنهاد کرده است. یکبار دیگر اقدام به درخواست تاکسی اینبار اما از طریق اسنپ کردم، انتظار اختلاف قیمت چندان بالایی نداشتم؛ اما قیمت پیشنهادی تپسی بسیار بیشتر بر حیرتم بیفزود! مبلغ پیشنهادی اسنپ برای همین مسیر 24000تومان بود.

برای اطمینان از اینکه آیا واقعاً اختلاف قیمت اینقدر زیاد است، روزی دیگر ولی اینبار حوالی ساعت 12 همین مسیر را برای دو سرویس انتخاب کردم، اینبار قضیه بر عکس بود. تپسی برای این مسیر 4000 تومان پیشنهاد کرده بود و اسنپ 18000تومان!

برای مطمئن شدن از وضعیت اختلاف قیمت در این دو سرویس تاکسی اینترنتی اینبار قیمت یک مسیر را از دو سر آن در اسنپ امتحان کردم و با اختلاف قیمتی 5000تومانی مواجه شدم.

همان مسیر را اینبار با تپسی از دو سر انتخاب کردم و در کمال تحیر و تعجب با اختلاف قیمت 15000تومانی مواجه شدم.

آری داستان ما و این دو سرویس تاکسی اینترنتی به این صورت است که هر لحظه بر حیرتمان بیفزاید و در هر ساعت از شبانه روز ما را به وادی حیرت ببرد، به همین دلیل به دنبال مکانیسم قیمت‌گذاری در هر دو سرویس رفتم.

مکانیسم‌های قیمت‌گذاری

برای آگاهی از مکانیسم‌های قیمت‌گذاری این دو سرویس تاکسی اینترنتی ابتدا سری به سایت‌های هر دو سرویس زدم.

در وبلاگ اسنپ به آدرس https://snapp.ir/blog/pricing-system/ درباره مکانیسم قیمت‌گذاری این سرویس تاکسی اینترنتی نوشته است: «  قیمت‌گذاری در اسنپ متاثر از چند فاکتور است. موارد زیر عوامل اصلی مشخص شدن قیمت پایه سفر محسوب می‌شوند: 1-ورودی سفر، 2-مدت زمان سفر، 3- مسافت سفر. در کنار قیمت پایه یک عامل دیگر وجود دارد که در افزایش یا کاهش قیمت سفر تاثیر مستقیم می‌گذارد: میزان عرضه و تقاضا.

مواردی مثل شرایط جوی، ترافیک، ایام خاص، طرح ترافیک از در منزل و … بر کاهش یا افزایش میزان عرضه و تقاضا و به تبع آن قیمت پایه سفر تاثیر می‌گذارد. تاثیر این موارد بر کرایه‌ها موقتی است و با تغییر شرایط قیمت هم تغییر می‌کند.

از سوی دیگر، در اسنپ، همانند سایر سرویس‌های حمل‌ونقل، افزایش قیمت سالانه هم داریم که متناسب با تورم است و افزایش قیمت خودرو، لوازم یدکی و همینطور بنزین بر آن اثرگذار است. بنابراین بخشی از افزایش قیمت هزینه سفر ارتباط مستقیم با موارد ذکر شده دارد.»

در وبلاگ تپسی به آدرس https://blog.tapsi.ir/why-tap30-is-cheap-expensive/ نیز درباره نحوه محاسبه قیمت چنین نوشته است:

«عوامل مختلفی که بر هزینه‌ی یک سفر تاثیر می‌گذارند، به شرح زیر است:

1-میانگین استهلاک خودروی سفیر، 2-مبلغ ثابت ورود: 3- مدت سفر 4- مقصد سفر.

تپ‌سی، علاوه بر دخالت دادن عوامل بالا، موضوع دیگری را مد نظر دارد و آن تناسب میزان عرضه و تقاضا است.»

عوامل زیر از جمله مواردی است که بر عرضه و تقاضا تأثیر می‌گذارد:« وضعیت آب و هوا،  برپایی مراسمی در نقطه ای خاص از شهر، طرح ترافیک،  تعطیلات رسمی  و…»

باتوجه به آنچه در بالا گفته شد، به نظر می‌رسد، نحوه محاسبه قیمت در هر دو سرویس تاکسی اینترنتی به یک صورت باشد. در واقع می‌توان گفت که نحوه محاسبه قیمت از سوی این دو سرویس تاکسی اینترنتی بی‌شباهت با سرویس تاکسی اینترنتی اوبر نباشد، نحوه محاسبه قیمت در اوبر به شرح زیر است: «ورودی تاکسی + (قیمت هر دقیقه× زمان) + (قیمت هر مایل × مسافت) + هزینه رزرو تاکسی از سوی اوبر»

حال با توجه به آنچه گفت شد پرسش اصلی این است که چرا این میزان اختلاف قیمت میان اسنپ و تپسی از یکسو و میان یک مسیر در دو سر آن در یک زمان مشخص وجود دارد؟

قیمت پدیده‌ای ذهنی نیست!

همواره شنیده شده است که می‌گویند عرضه و تقاضا بر قیمت اثر می‌گذارد، این سخن البته درست است؛ اما این میزان اثرگذاری عرضه و تقاضا تا کجا می‌تواند باشد؟ در این باره باید گفت که قیمت پدیده‌ای ذهنی نیست و در تعریف گفته شده است که قیمت یک کالا یا خدمت بیان پولی ارزش آن کالا یا خدمت است. یعنی قیمت یک کالا/خدمت تابعی از ارزش آن است. بر این اساس میزان اثر گذاری عرضه و تقاضا بر قیمت یک کالا علی‌قاعده نباید به قدری بالا باشد که از ارزش آن کالا/خدمت یا خیلی بالاتر باشد یا کمتر از ارزش آن باشد.

بر این اساس باتوجه به تعریف ارزش چه در نظریه ارزش کار پایه که بر مبنای آن مدت زمان انجام کار ارزش یک کالا/خدمت را تعیین می‌کند یا بر مبنای نظریه ارزش ذهنی که مطلوبیت نهایی تعیین کننده ارزش است، این اصلاً منطقی نیست که این میزان از اختلاف قیمت بین این دو سرویس یا در یک مسیر در دو سر آن وجود داشته باشد.

همچنین اگر یک نمونه‌گیری ساده تصادفی از رانندگان اسنپ یا تپسی انجام دهیم خواهیم دید که عمده رانندگان در هر دو سرویس ثبت نام کرده‌اند.  با توجه به آنچه گفته شد به نظر می‌رسد که در الگوریتم قیمت‌گذاری این دو سرویس یک باگ برنامه‌نویسی وجود داشته باشد، زیرا هیچ قاعده منطقی‌ای وجود ندارد که این میزان از اختلاف قیمت را توجیه کند.

نوشته های مشابه

2.5 27 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
81 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
مهدی
مهدی
1 سال قبل

اسنپ اصلا به فکر راننده نیست کلا با راننده مشکل داره در ضمن حدود ۲۵ درصد کمیسیون واقعی میگیره که میگه ۲۰ درصد ولی خیلی بیشتره در عوض تپسی بشدت به فکر مسافر و راننده هست قیمت سفر ها در تپسی ارزان تر است.

داود
داود
2 سال قبل

من راننده اسنپ و تپسیم تپسی مسافت دور تر مسافر میده خیلی بی حساب و کتاب ولی اسنپ بهتره تقریبا 2 الی 3 دقیقه مسافر میده

ساسان
ساسان
2 سال قبل

یه اصطلاح هست که میگه.. نم قم خوبه و نه کاشون.. از هر دوی این نرم افزارها استفاده کردم.. آشغال با کلاه برداری بسیار واضح سیستماتیک از جیب مسافر.

حامد
حامد
2 سال قبل

سنپ خیلی بی درو پیکر شده
بتازگی کلیپی تو فضای مجازی منتشر شده طرف 5 میلیون جنس داشته که ظاهرا مشکلاتی بوده با اسنپ باکس نتونسته بفرسته و با اسنپ فرستاده راننده اسنپ گوشیشو خاموش میکنه و جنسو میبره.
زنگ میزنه اسنپ گردن نمیگیره بعد بررسی میشه که راننده اسنپ حتی با یه پلاک دیگه خودروشو ثبت کرده یعنی اینقدر بی درو پیکره
طرف میگفت این که 5 میلیون مالم رفت مهم نیست ولی شما مراقب باشید خانواده هاتون زنو بچه تونو یه موقع میبرن و راننده گوشیش خاموش! و اسنپ هم گردن نمیگیره !
خیلی جدی بگیرید دوستان حتما اون کلیپ رو ببینید

کامران
کامران
2 سال قبل

ماهم مخالف این موصوع هستیم که روش قیمت گزاری در اسنپ وتپسی ،بیش از حد بنده عرصه وتقاصاست،وباید اصلاح بشه۔۔۔تقریبا یه چیزی توی روش تعیین قیمت تاکسی تلفنی۔۔تا حدود ۲۰درصد حتی پایینتر۔۔مثل ماکسیم،ولی تا زمانی که منصفانه حرف نمبزنیم وکلا سنگ خودمون رو به سینه میزنیم،هیچ مشکلی حل نمیشه،به عقیده من تاکسیهای اینترنتی هم باید اتحادیه داشته باشند،که همه چیز یکطرفه ویکجانبه نشه،ولی درهرحال ۴ساعت فیمت بالاست ۲۰ساعت پایین،درحالی که بعصا همون مسیر باهمون ترافیکه،فقط درخواست کمه،که هیچ ربطی به راننده نداره۔۔ولی زیانش متوجه فقط راننده هاست

کاظم ساربانها
کاظم ساربانها
2 سال قبل

سلام شما اگر دیدید قیمت تاکسی اینترانتی بالاست لطفا از وسیله دیگری استفاده کنید یا پیاده مسیرتان را طی کنید چرا وقتی قیمت مفت است و۲۵ درصد قیمت واقعی است صدای هیچ کس بلند نمی شود ولی اگر بسته به عرضه و تقاضا قیمت واقعی بشود از هر سو انتقاد وشکوه از تاکسی اینتر تی که مثلا چرا ضابطه ندارد قیمت بالاست بلند می شود نه عزیزم وقتی قیمتها خیری پایین است غیر واقعی است و کسی که شغل اصلی اش تاکسی و آژانس است به هیچ عنوان این درخواستهای مضحک وبدون درآمد را قبول نخواهد کرد به هر روی آنقدر به این تاکسی های اینترانتی ایراد بی مورد گرفته می شود که آخر سر مردم ازاین سرویس محروم بشوند به امید حق.

محسن
محسن
2 سال قبل

هر مسافری فکر میکنه قیمت بالاس خب با تاکسی یا اتوبوس یا حتی مترو بره که ضرر نکنه و سریعتر برسه اونایین که ماشین دارن و میگن گرونه خب بیاین اسنپ و تپسی پول پارو کنین راننده ها بخیل نیستن همه پولای اسنپ و تپسی مال خودتون

علی
2 سال قبل

من یه اسنپی از تمام همکاران زحمت کش و مجبور به این کار تقاضا دارم در صورت مشاهده قیمت پایین تر به هیچ وجه قبول سفر نزنین چون شده من اوایل قبول کردم رفتم مبدا یهو چهار نفر همراه با یه بچه 6 و 7 ساله یعنی اون لحظه ای فشحی هست که به اسنپ و راه انداز ش نثار کرده ام ها کم مونده حتی ماشینو هم از دستم هم خارج کنن

میلاد
میلاد
پاسخ به  علی
2 سال قبل

یعنی چه این حرف، فکر کنم دوست داری یه نفر باشه مخشو بزنی، کسی که آمده اسنپ برای اینه خرجشو در بیاره چه فرقی داره یه نفر یا ۵ نفر باشه…
اگه همه مثل شما فکر کنن که هیچ مسافری به مقصد نمیرسه

امیرخان
امیرخان
پاسخ به  میلاد
2 سال قبل

دوست عزیز تعداد مجاز مسافر 3 نفر هست حتی اگه بچه نوزاد باشه
5 نفر باید دو تا ماشین بگیرن مینی بوس که نیست عزیزم

شهروز
شهروز
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر به دوستان و کسی که این مقایسه رو انجام داده بعضی نظرات و خوندم اندکی در فکر فرو رفتم که بعضی از نظرات اصلا ربطی به مطلب فوق نداشت ایشون نیومدن بگن کرایه اصلا چرا پایین هست یا بالا یا مسافر داره سود میکنه راننده ضرر و برعکس بعدم در مطلب فوق بنده هیچ کدوم طرفداری ندیدم از هر دو شرکت که این خبرنگار بخواد انجام داده باشه ایشون فقط اومدن به باگ های قیمت گذاری اشاره کردن بعد این همه نظر بی ربط نسبت به ایشون که داره ارسال میشه واقعا جای تفکر داره

نیما
نیما
2 سال قبل

همون یک ذره بنزین هم گرفته بشه کسی اسنپ کار نمیکنه

گرفتار
گرفتار
2 سال قبل

کل کامنت ها رو خوندم.. یکی راضی یکی ناراضی..یکی ناچار یکی دیگ شغل دوم.. من خودم شغل دوم در نظر گرفتم اما کلی و مختصر بگم سوا از ناچاری ک مسافر میزنی با قیمت استثنایی و هیجان انگیز 5 هزار تومنی اصلا ارزش استارت رو نداری ک بزنی و بری دنبالش. باورتون نمیشه ولی سال 99 قیمت داخل شهر و با دربست بری 8 تومن میشد اسنپ زد 6 تومن 4کیلومتر فاصله تا مقصد هم 10 کیلومتر 4 نفر هم سوار شد و کلی بار.. اون دیگ اخرین سفری بود ک رفتم و دیگ هم کار نکردم…حرف کلی من اینه خیلی خیلی خیلی خیلی مجبوری مسافر بزن نبودی نزن بزار خونه بمونه وسیله ات.. حرص خوردن داره اذیت شدن داره استهلاک داره.. کلی حرف داشتم نگفتم مهم نیست ولی……..!!!

کوروش
کوروش
2 سال قبل

ببین دوست عزیز اولا اگر شما میخواهید اسنپ رو با تپسی مقایسه میکنید باید با دو گوشی و همزمان مقایسه کنید وگرنه با حتی ۳۰ ثانیه اختلاف که از یک برنامه به برنامه دیگر برید کلا میتونه شرایط ترافیکی عوض شده باشه واسه اینه که شما هر دقیقه امتحان کنید کرایه متفاوت میشه یه مثال میزنم من بعد ۵ دقیقه مسافت با تپسی به مسافر میرسم لازمه بگم اینم تپسی حداکثر تا فاصله ۸ دقیقه ای تا مسافر هم سفر رو ارسال میکنه بهرجهت بعد ۵ دقیقه میرسم همون لحظه میزنم تایم رسیدن تا مقصد رو و جالبه بگم هر چقدر مسافر بیشتر معطل کنه پیک ترافیک سنگین‌تر میشه و مثلا ۳۰ دقیقه بعد رسیدن من به مبدا مسافر تنها با یک دقیقه معطل کردن مسافر در مبدا میشه ۳۴ دقیقه.. بماند که محاسبه تایم همیشه حداقلی و اشتباهه و در این محاسبات چه توسط بلد چه نشان چه حتی گوگل مپ و ویز هیچوقت تایمی که پشت چراغ قرمزها میمونه راننده محاسبه نشده.. خلاصه اینکه هیچوقت نمیشه که راننده دقیقا بل تایمی که ابتدای سفر مسیریاب بهش اعلام کرده که مبنای محاسبه کرایه بوده به مقصد برسه و همیشه بدون استثنا بخصوص بخاطر چراغ های قرمز این تایم بیشتر میشه که هیچ جبرانی در کرایه برای راننده نمیشه…
ای کاش کلا چه تپسی چه اسنپ از اول قیمت تقریبی به مسافر اعلام می‌کردند و در پایان سفر بنابر تایمی که طبق مسیریاب پیشنهادی خود برنامه راننده میرفت قیمت قطعی می‌گفتند
چون عصرها که کرایه اسنپ بالاتر تپسی هست بطوری جزئی کمی تایم رو دست بالاتر میگیره که همیشه از اون هم بالاتر میشه باز هم…
ضمنا از طرف راننده ها میگم همه ما حاضریم کرایه کمتر بگیریم اگر مسافر سر کوچه در مسیر مقصد حاضر بشه نه داخل کوچه خصوصا کوچه بن بست مبدا یا مقصدش باشه
ضمنا زمانی که مسافر برای حاضر شدن در مبدا تلف میکند به هیچ وجه کرایه را بالاتر نمی‌برد و مثل معطلی پشت چراغ ها این هم ضرر دیگری برای راننده ها است. البته خیلی استثنایی مسافرانی هستند که برای جبران دیر حاضر شدن در مبدا توقف مثلا ۵ دقیقه ای می‌زنند.
البته در کل ما هم موافقیم که باید کرایه ها عادلانه تر بشه نه مثل ظهرها اونقدر مفت و نازل که فقط ضرره نه مثل عصرها که گاها کرایه ها کمی پرته و برای مسافر ضرره..
این تجربه کار در تهران بود البته… شهرستان ها که کلا کرایه ها پایینه.
اما اینم اضافه کنم اصل مشکل به اسنپ و تپسی بر میگرده چرا باید این شرکت ها بدون دادن هیچ خدماتی مثل آژانس ها، دقیقا اندازه اونها کمیسیون بگیرن!!!!
چرا باید ده هزار تومان از هر راننده بطور مادام العمر بصورت حداقلی همیشه در حساب این شرکت‌ها بلوکه بشه که با چندین میلیون راننده این شرکت ها معنی اون میشه ماهانه میلیاردها تومان سود بانکی این ده تومن ها که مستقیما ذی نفع اون همین دو شرکت میشن
چرا راننده ها علی رغم ماهانه بالای دو هزار کیلومتر حتی کار کردن نه تنها بیمه نمیشن بلکه حتی سهمیه بنزین نمیگیرن، سهمیه ای که اصلا کرایه ها بر اساس گرفتن این سهمیه ها اینقدر پایین محاسبه شدن و بدون دریافت این سهمیه ظلم دیگری داره میشه به همه راننده ها.. که باید با بنزین آزاد مسافر ببرن اما کرایه اونها عملا به نرخ آزاد نیست.
و چرا هیچ نهادی در برابر این ظلم ها و این استثمار راننده ها توسط این دو شرکت کاری نمیکنه کمیسیون رو ما حاضریم همش رو مالیات به دولت بدیم تا شهرها آباد بشن نه جیب چند مثلا کارآفرین در این دو شرکت ماهانه با صدها میلیارد تومان پرتر بشه..
و برنده این داستان فقط این دو شرکتی باشن که نه بنزینی میدن نه بیمه ای میکنن حتی رانندگان کاملا فعال و تمام وقت رو و اینچنین کمیسیون بالا و غیرمنطقی میگیرن..
واقعا بجای مقایسه کرایه ها بیاید صحبت ها رو روی این ها ببرید اگر کمیسیون نامعقول این دو شرکت نهایتا یک یا دو درصد بشه معنیش یعنی ۱۳ تا ۱۴ درصد کرایه کمتر دادن مسافر … پس فشار رو بر روی این شرکت ها بزارید بخاطر کمیسیون پرت شون نه راننده هایی که اگر از صبح تا شب هم بدوند باز هم به جایی نمیرسن غیر از این بود بعد این همه سالی که اسنپ و تپسی هست باید راننده ها بار خودشون رو بسته بودن در حالیکه همه راننده ها وضع اقتصادی خوبی ندارند.

میلاد
میلاد
2 سال قبل

شما ۷ صبح تو اوج ترافیک تهران بزرگراه حکیم رو برای مثال در نظر بگیر.از غرب به شرق ترافیک از حوالی سازمان برنامه یا آیت الله کاشانی شروع میشه و تا سر بزرگراه کردستان ادامه داره و این مسیر نزدیک ۴۵ دقیقه زمان میبره. حالا همین مسیر رو در همون ساعت برعکس رانندگی کن از تقاطع کردستان به سمت غرب تا حوالی ستاری و کاشانی ۱۰ دقیقه هم نمیشه با سرعت ۸۰ تا میای. حالا میخوای قیمت تفاوتی نداشته باشه چون هر ۲ سر مبدا و مقصد یکی هست؟ همون ساعت ۱۲ که گفتی تمام خیابون های تهران قفله. طبیعی هست کرایه زیاد باشه. ساعت ۶ عصر تو اوج ترافیک وحشتناک مدرس و صدر و همت کرایه زده از پونک تا نیاوران ۸۰ هزار تومن. ۲۰۰‌هزار تومن هم بزنه من نمیرم. سلامتی و اعصابم رو از سر راه نیاوردم که ۲ ساعت و نیم کلاج ترمز کنم.

رسول
رسول
2 سال قبل

والا برا راننده فقط حمالی میماند اخر شب از یه طرف کرایه خیلی کم هستش از طرف دیگه درصد دریافتی اسنپ بالاست یه مبلغ ناچیزی تهش برا راننده . اثلا به درد نمیخوره تاکسی اینترنتی. فقط به نفع مسافر و عوامل خود اسنپ هستش این شغل به درد کسانی میخوره که میخوان کار خیر تو زندگیشان انجام بدهند و مسافران رو مفتکی جا بجا کنند .. آژانس سگش شرف داره به این تاکسی اینترنتی ها

میلاد
میلاد
پاسخ به  رسول
2 سال قبل

آره واقعا درصدش زیاده، آنچنان هم مفتکی مسافر جا به جا نمیشه، که شما گفتین، همون طور که برای شما راننده نمیصرفه برای مسافر هم همون طوره.
تازه بعضی ها با این اسنپ خرج زندگیشون رو در میارن، توقع ها فرق داره……

راننده بیچاره
راننده بیچاره
2 سال قبل

دوست عزیز این چرندیاتی که گفتی از راننده بپرسن هیچکدوم اینها وجود نداره قیمت چندبرابری خودرو ولوازم یدکی وافزایش بنزین وتورم سالیانه هیچکدوم دراسنپ وتپسی خصوصا شهرستان یا استان تهران اجرا نشد وقوانین مسخره اسنپ تپسی ثبت نام مسافر بدون اسم شماره ملی یا شرایط گرفتن خودرو نمیگن بار.تعدادزیادنفرات.جاده خاکی .توقف حین سفر.پیگیری واهمیت ندادن خسارت وارده ازسوی مسافر ولغوسفربعدازکلی معطلی وعدم پرداخت کرایه وندادن پول کنسلی وقوانین بدون اطلاع ازراننده عوض کردن وهمچنین اطلاع رسانی نکردن ندادن بنزین به بهانه های واهی ودرست حساب نکردن مسافت طی شده یا مبداومقصد که خودرو قادربه عبوروبازگشت از کوچه های تنگ وخاکی وسراشیبی های تندوخیلی های دیگه وازهمه مهمتر افزایش کمسیون وعوارض شهرداری که از راننده اخذ والکی میگن افزایش کرایه داشته هرکدوم اینها روکه خواستین مستند ثابت می کنم شبهاوروزهای تعطیل مجانیه شماحاضرید سرمایتونو بزارید داغون کنید ولی کسی ادم حسابتون نکنه .فقط هرچندوقت اهالی رسانه یهکم مفت رفتن بهشون فشارمیادیه خبرمیزنن ولی کسی از راننده نمی پرسه زندگیت می گذره یانه.سود نجومی وراحت اسنپ تپسی میبرن

اسی
اسی
2 سال قبل

من خودم راننده اسنپم با این وعضیت قطعات خودرو قیمت سوخت شلوغی خیابونا معطلی مسافر اسنپ منو بیچاره کرده بقران من مجرد هیچ اینده ای تو این کشور مزخرف ندارم تو قیامت میبینمتون

امیرعلی
امیرعلی
2 سال قبل

کرایه ها که واقعا مفت

میلاد
میلاد
پاسخ به  امیرعلی
2 سال قبل

مفت از طرف راننده یا مسافر؟

مانی
مانی
2 سال قبل

سلام
ممنونم ازینکه از جمله رسالت خبرنگاری نام بردی ، ولی کاش میرفتی ببینی چندتا راننده مدارک عالی دانشگاهی دارند و شغلشون رانندگی است …
کاش میرفتی یه تحقیق میکردی ببینی چند هزار مدیر چند مسئولیتی داریم …
ای کاش یه تحقیق میکردی ببینی اگر ایران را به مدیرهای جوان و نابغه اش بسپارند چقدر طول میکشه آباد بشه …(مدیرانی داریم با تحصیلات ابتدایی و یا مکتبی و حوضه ای …) .
اینهمه درد مردم ، چرا باید دقیق دست روی مبحثی بذاری که درد بیاری دل من و امثال من رو داداش گلم …
گرچه میدونم قلم ها شکسته و دردها و مصیبتها همراه و همنشین روزانه ما شده …

آخرین ویرایش2 سال قبل توسط مانی
Ghasem
Ghasem
2 سال قبل

کرایه خیلی خوبه
جالبه که با این هزینه ها فقط کرایه برای شما بالاست
من کرایه اونقدر کمه که دیگه بی خیال کار کردن تو جفتشون شدم

میلاد
میلاد
پاسخ به  Ghasem
2 سال قبل

کار خوبی کردی

سعید
سعید
2 سال قبل

با سلام و خسته نباشید جدا از بحث کرایه ها این تبلیغات تخفییف دار که برای راننده ها میزارین مثل خدمات دندان پزشکی تا ۵۰درصد تخفیف و لوازم جانبی موبایل و خودرو وقتی میری برای خرید میبینی تله هست و اصلا تخفیفی در کار نیست لطفا نزارین اینها رو که ما هم از کارمون بخاطر مراجعه بی مورد نیفتیم متشکرم

کامران
کامران
پاسخ به  یداله نعمتی
2 سال قبل

برادر این حقیقت نداره که تو آبشورت از جایی دیگر نشات نمی گیره.یک بار بیست و سی اومد و این کار رو کرد و باعث شد رانندگان اسنپ و تپسی مسافرین محترم رو مفتی جابجا کنند.برادر ارجمند تو اگه راست میگی چرا این مسیر چند دقیقه ای را با اتومبیل خودت نرفتی .از هزینه بنزین ترسیدی یا جریمه ،استهلاک ،روغن ۳۶۰ هزار تومانی ، لاستیک حلقه ای ۳۶۵ هزار تومانی ، هزینه تعمیرات چند میلیونی ، دیسک و صفحه ۲۷۵ میلیونی تازه اینها بخشی از هزینه هایی است که لازمه توی ذهن امثال تو زد که دایه روشن فکری نکنی که به اینا اضافه میکنم اوردر اضافی مسافران ، اتلاف وقت بسیار برای سوار شدن ، رفتارهای بسیار دون شان + وقتی که یک راننده واقعا تلف میکنه که همین طور محاسبه کنی و یک کارگر را بخواهی برات ۸ ساعت کار کنه ازت حداقل ۲۰۰ هزار تومان میگیره .آیا حالا هم تصدیق نمیکنی که رانندگان نگون بخت اسنپ و تپسی دارن مردم را مجانی جابجا میکنند .از اینا که بگذریم کمیسیون و عوارضی که دو شرکت میگیرن و در پایان سال هم باید بریم عوارض بدهیم .خدایی خجالت نمیکشی که این طور غیر کارشناسانه و غیر مسئولانه فقط حرف میزنی که نگن لالی . آیا به فکر تبعات حرفت هستی . آدم حسابی اگر قدم رنجه کنی و بیایی سر خیابان و تازه تاکسی گیرت بیاد میبینی که اگر بخواهی دربست بگیری هزینه ۴ نفر + یه مبلغی هم بالاتر رو باید بدی .پس بهتر که حرف نزنی تا ……….

امیرمصباحی
امیرمصباحی
2 سال قبل

فقط دروغ پشت دروغ، اسنپ این خبر و در نظر گرفته، که تپسی رو خراب کنه، تپسی هم از این بدتر، هر دو آشغالترین هستن خدا لعنتت کنه

راننده
راننده
2 سال قبل

تف و لعن خدا به هرچی آدم کثیف و پست و دروغگوی جیره خوار

احسان
احسان
2 سال قبل

نمیدونم نوسینده این مطالب عجیب و مسخره رو چطوری سرهم کرده؟
عزیزمن ، من الان ۴ ساله هم اسنپم هم تپسی.
قیمتها در خوشبینانه ترین حالت ممکن نصف قیمت واقعیه.
مثلا در مشهد از حرم امام رضا که اوج ترافیک و شلوغی و تقاضاست تا گلبهار کرایه اسنپ یا تپسی حداکثر ۶۵۰۰۰ تومنه که ۱۱۰۰۰ تومن کمیسیون و عوارض شهرداری کسر میشه و چون برگشت صددرصد خالی برمیگردی تا آخر وکیل آباد ۱۰۰کیلومتر مسیر داری.یعنی تقریبا ۹ لیتر بنزین مصرف میشه که میشه ۲۷۰۰۰ تومن
یعنی جمعا ۳۸۰۰۰ تومن غیر از استهلاک و …
میمونه ۲۸۰۰۰ تومن .درحالی قیمت دربستی
این ماجرا برای مشهد تا نیشابور ،تربت جام ، کاشمر طرقبه وشاندیز و… هم هست
مسیرهای داخل شهر هم که از ۳۰۰۰۰ تومن عمرا بالاتر باشه
الان هم اگه می بینی ملت هجوم آوردن برای ثبت نام راننده موتور و ماشین بخاطر عشق سرشار ما به اسنپ و تپسی نیست بخاطر مجبوری و بیکاریه
و اگه می بینی همه مردم و مسافر و زائرین و حتی خارجی های عرب و افغان و دانشجویان آفریقایی و …. با اسنپ و تپسی آشنایی کامل دارند فقط و فقط بخاطر قیمتهای مفت اسنپ و تپسیه نه بخاطر هر ارااجیف دیگه ای
ضمنا نرخ شب برای همه مدل تاکسی ، بعلاوه ۲۰درصده که اسنپ و تپسی متاسفانه نه تنها توجهی نمیشه تازه کمتر هم میشه بخاطر سیستم تخیلی عرضه و تقاضا.
بیمه رانندگان هم جا تضمین شده است اما اسنپ و تپسی نه.
سهمیه سوخت تاکسی و ون و نیسان و وانت و … سرماه شارژ میشه اما اسنپ و تپسی دقمرگ میکنه تا بریزه.
لطفا مطلب رو از زبان یک راننده اسنپ و تپسی بزنید نه از تخیلات و وهمیات.

احسان
احسان
پاسخ به  یداله نعمتی
2 سال قبل

کار درست همینه باید تو هرکاری با متولی و کننده هرکاری بحث و گفتوگو و چکش کاری داشته باشی تا مطلبی که گذاشته میشه پخته کارآمد تاثیرگذار و بدردبخور از آب دربیاد ضمنا اگه یه سری به صفحه اینستاگرام تپسی یا اسنپ بزنی و زیر هر پست کامنت مردمُ بخونی ویا یه چندتا درخواست سفر بدی و تو مسیر با راننده واقعی اسنپ و تپسی هم کلام بشی مزایا و معایب کار تاکسی اینترنتی می بینی چیه.
بیشترین زحمت و خسارت و بی عدالتی در سیستم عرضه و تقاضا تو مشهد به راننده تحمیل میشه چون اون ایام خاص اعیاد و زمان پیک درخواست جمعا ۵۰ روز شاید باشه اما باقی ایام سال حمالی محضه و چاره ای جز حمالی نداریم نه اینکه وضعیت اشتغال و ازدواج و مسکن خیلی وضعش خوبه!!! ممنون

پیام
پیام
پاسخ به  احسان
2 سال قبل

دوست عزیز ضمن یاد آوری که این یه تریبون آزاد نیست و فقط یه مقایسه قیمت گذاری در دو اپ درخواست آنلاین تاکسی اونم در تهران نه خراسان رضوی هستش به طبع که اساس قیمت گذاری متفاوت هست اما خب میشه باکمی آرامش و حفظ خونسردی خود اقدام به نشر نظر شخصی خودتون کنین این حجم از بروز عصبانیت و احساسات فقط خودتونو بیش از همه آزار میده.

علی
علی
2 سال قبل

من در استان فارس در شهر فسا راننده اسنپم کرایه ها به شدت پایینه و از روی ناچاری دارم کار میکنم با خرج ماشین و گاز و بنزین ماهی ۲تومن هم سافی نمیندازه این اصلا اینجا من تا حالا کرایه ی ۱۰ تومنی به بالا ندیدم اکثرا ۴ هزارتومنیه

حسن
حسن
2 سال قبل

خبرنگار محترم راننده هر دو تاکسی هستم صد در صد این گونه که شما نوشتید نیست شما لطف کنید پیگیری نمایید چرا پنج ماه است سهمیه بنزین واریز نمی شود؟

علی گلی پور
علی گلی پور
پاسخ به  حسن
2 سال قبل

واقعا .فقط فقط فصولی کنه

علی
علی
2 سال قبل

به نظربنده بااین دروغها داریدسرمردم راگرم میکنید.اگرراست میگیدوقت بزار خرج ودخل یه خانواده راننده یاکارگررابرای یکماه حساب کنید ببینید این بندهای خدا چطوری زندگی میکنند.البته درکشوراسلامی که شما درست کردید

رخشا
رخشا
2 سال قبل

این گفته ها دورغه

عباس دالوند
عباس دالوند
2 سال قبل

به نویسنده توسیه می‌شود بیاد تو تاکسی اینترنتی کار کنه درآمد عالی

مهرداد
مهرداد
2 سال قبل

آقا من راننده اسنپ هستم . مجبوری دارم کار میکنم چون اصلا نمی صرفه. برخی اوقات مسافر هم که از کرایه راضی نیست میگه گرونه . این وسط فقط اسنپ خوب داره پول پارو میکنه. آخه بی وجدان بیست درصد کمیسیون آخه ؟

ممد
ممد
2 سال قبل

1-چرا رانندها رو بیمه نمی کنند؟
2-واقعا نسبت هزینه ها به کرایه ها عادلانه نیست و اکثر وقتها کرایه ها پائینه.
3-حالا اینکه در آمد مردم بالا نرفته دلیل نمیشه راننده مفت بری کنه،چون هزینه نگهداری خودرو پا به پای دلار بالا میره

آخرین ویرایش2 سال قبل توسط ممد
فاضل
فاضل
2 سال قبل

دوست عزیز چرا دروغ مینویسید راننده اسنپ فقط باید 3کیلومتر بیاد تا به مسافر برسه من تو ی شهر شیراز کار میکنم تا حالا برای مسیر 3یا 4کیلومتری بالای 8تا 10تومان کرایه ندیدم شما میخواهید از فن تفرقه بنداز وحکومت کن استفاده کنید راننده ها چند وقت هست نه سهمیه بنزین گرفتن راننده ها بیمه نیستن کرایه ها خیلی پایین هست من از هر 10 یا 15 سفر که بهم اعلام میشه یکی را انتخاب میکنم وحدود 20 روز هست که اصلا کار نمیکنم دارم شخصی کار میکنم چون کرایه ها واقعا پایین هست

جلیل
جلیل
2 سال قبل

یکی بگه سهمیه بنزین کی واریز میشه شد چهار ماه

راننده
راننده
2 سال قبل

کرایه ها وقتی مفت میشه هم اسکرینشات بگیرید !

امیرمصباحی
امیرمصباحی
پاسخ به  راننده
2 سال قبل

همیشه مفته نکنه برای شما فرق میکنه

علی
علی
2 سال قبل

ولله تودروغ کو ترین فرد تاریخی همچیزی وجود ندار من هم تپسی هم اسنپ کار میگنم چنین چیزی ندیدم فکر کنم تپسی ازتو حمایت میکن دروغکو خوبی نیستی دلت برای کی میسوز بیا کارکن تابفهمی باان تحقیق تخمتیی خجالت بکش

حمید رضا روزبهانی
حمید رضا روزبهانی
2 سال قبل

ای کاش خبر نگار محترم بجای سه روز که برای کرایه تاکسی اینترنتی صرف کردن که ۸۰درصد مردم در ماه یک یا دو بار استفاده میکنند ، دنبال قیمت گوشت، مرغ ، لبنیات ، کرایه خانه نان ،حبوبات ووووو میرفت که در سال پنجاه مرتبه گران می‌شود ، این کار که ملت رو با کرایه تاکسی سرگرم کنید بهش میگن ….

امیر
امیر
2 سال قبل

بعضی اوقات هم آنچنان قیمت سرویس هارا این دو شرکت کاهش می دهند که مضحک وخنده آور است، مانند کرایه های 5 یا 6 هزارتومانی درشهرهایی مانند مشهد، اصفهان، تبریز و…
که چنانچه راننده ای ناچار نباشد،باتوجه به تورم بالا ومشکلات عدیده به هیچ وجه توجیه پذیر نیست. کاش ازاین منظر نیز گزارشتون رو کامل می کردین.

ابراهیم نعیمی فردی ۴۳۸۸۷
ابراهیم نعیمی فردی ۴۳۸۸۷
2 سال قبل

باسلام به دوستان اسنپ مردمی تر است

آخرین ویرایش2 سال قبل توسط ابراهیم نعیمی فردی ۴۳۸۸۷
شناس
شناس
پاسخ به  ابراهیم نعیمی فردی ۴۳۸۸۷
2 سال قبل

یعنیی چطوری هستند ؟ اگر منظور حضرتعالی همون مردم دار بودن هستش که باید عرض کنم این موضوع به ادب و تربیت یک ادم برمیگرده و زوری نمیشه کسی رو وادار به چیزی کرد که نیست …

سامی
سامی
2 سال قبل

اینا دلیل نمیشه کرایه ۴یا ۶تومنی بزنن و ظللم کنن راننده ها باید یکدست بشن تا اتحادیه داشته باشن

ممد
ممد
پاسخ به  سامی
2 سال قبل

اسنپ واقعا برنامه کثیفی هست پیشنهاد میکنم شماهم به کمپن نه به اسنپ پیوندید

میلاد
میلاد
2 سال قبل

پر واضح هست که تپسی در بیشتر مواقع کرایه های پایین رو پیشنهاد میده من نمیدونم این مواردی که تست شد برای چه تاریخی هست اما همین که کرایه ۴ تومنی تو تپسی هنوز هست دلیلی میشه که اگر بر فرض ۱۰۰هزار نفر در اسنپ ثبت نام کرده باشند و همین تعداد در تپسی هم شرکت کنند بخاطر کرایه پایین تپسی ممکنه ۵۰هزار نفر در تپسی فعال باشند و ۹۰هزار نفر در اسنپ،این مورد به شکل دیگه هم قابل استنباط هست وقتی شما درخواست اسنپ ارسال میکنید معمولا راننده با شما فاصله ای در حدود ۳،۴ دقیقه دارد اما در تپسی حداقل فاصله ۵تا۸دقیقه است که این باز نشان از فراوانی راننده اسنپ نسبت به تپسی دارد که باعث نا متعادل شدن میزان عرضه و تقاضا در دو سرویس دهنده و بالطبع اختلاف قیمت میگردد،در مورد یک سرویس با دو اپلیکیشن هم توضیح اسنپ این است که ممکن است فردی درخواست رو ثبت اما ارسال نکند در همین زمان افزایش قیمت رخ میدهد و فرد دیگری همان مسیر را انتخاب میکند و کرایه بالاتری را میبیند،در نتیجه اگر فرد اول بعد از دقایقی مجددا برای همان مسیر ثبت درخواست کند حتما کرایه مشابه فرد دوم مشاهده خواهد کرد.

دانیال حکیم
دانیال حکیم
2 سال قبل

هنوز قابل درک نیست که چرا اسنپ باید ۲۰ درصد کمیسیون بگیره چرا یکم ارگان های خاص اعم از نهاد ها ی مختلف وشهرداری و نیروی انتظامی و ….دلش برای راننده بیچاره نمیسوزه بزار راننده درصد کمی را متقبل بشود به خدا احد و واحد شخص دلسوز در کشور نداریم

سجاد
سجاد
2 سال قبل

بجای اینکه بیاین حساب کنین کی ارزونتره حساب کنین کی 6 ماه پول بنزین ما رو خورده که خوردن پول بنزین کسیکه روزی کار میکنه دنده میزنه برا گرسنه نموندن لعنت به دیکتاتوری که پول بنزین رو 6 ماهه نداده

محمد
محمد
2 سال قبل

عزیز من برای تجربه هم که شده فقط یک روز در تاکسی الکترونیکی کار کن تا بهتر بتوانید تجزیه و تحلیل کنید. اینکه قیمت‌ها تفاوت دارد را کار ندارم اما اینکه برخی از سفرها 5 هزار تومان است را هم در نظر بگیرید. هزینه بنزین و لغو برخی سفرها واستهلاک وغرور برخی مسافران در برخورد و معطلیها را باهم جمع کنید ببینید حاصل چه می شود

یاس
یاس
2 سال قبل

باسلام
بنده راننده هردوهستم
واقعا هیچ مبنای منطقی برای قیمت گذاری ندارن بعضی وقتهااینقدرپایینه که قبول نمیکنم بعضی وقتها اینقدربالاست که خجالت میکشم ازمسافرپول بگیرم اگریک ملاک قیمت گذاری معین داشته باشن هم مسافرهم راننده میدونه که قیمت مسیردرخاستی باترافیکش وبقیه حدوداچقدرهست واقعا سیستم قیمت گذاری اشتباست واصلاخدماتی ندارن الان هم واقعانمیصرفه واسه راننده مفت بری همش اصلاسیستمشون اشتباهه بایدراننده استخدام کنه ماشین بدن شیفتی کارکنن راننده ها وحققوق وبیمه تعلق بگیره مثل دبی
این سیستم نه واسه راننده میصرفه نه مسافر
باتشکر

ا ج
ا ج
2 سال قبل

سلام این گزارشی شما نوشتی دروغ محض است لطفا واقعیت را بنویسید

وحیدجندقی راد
وحیدجندقی راد
2 سال قبل

سلام وقت بخیر چرا اسنپ راننده هارو بیمه تامین اجتماعی نمی کندباتشکر

رضا
رضا
2 سال قبل

خوب بود از اون سمت قضیه هم نگاه میکردی که در اکثر ساعات شبانه روز قیمت ها بقدری پایین میاد که عملا پاسخگوی هزینه پورسانت، بنزین، استهلاک و… نیست، از بس تو این چند سال مجانی سواری گرفتید بدعادت شدید، هرچند این قضیه فقط در تهرانه، بخاطر اینکه راننده های شهرستانی نمیتونن کارکنن قیمت ها کمی منطقی شده

بهنیا
بهنیا
2 سال قبل

والا من که توی کرج اسنپ کار میکنم کرایه هاش ارزون و مفته نمیدونم این کرایه ها که مردم میگن مال کجاست؟ ما که ندیدیم

میلاد
میلاد
پاسخ به  بهنیا
2 سال قبل

اول کرایه زیاد از مسافر گرفته میشه، درصد زیادیش میره تو جیب اسنپ یا …. بعد یه چیزی برای شما فرستاده میشه.
به خاطر همینه که کرایه برای شمای راننده ارزانه و برای مسافر گران.

ععلللل
ععلللل
2 سال قبل

کلاه شرعی میزارن سرمردم ودزدی

عابد
عابد
2 سال قبل

کاش تپسی در شهر مانیز بود

امینی
امینی
2 سال قبل

با سلام من راننده هردو شرکت هستم،درسته مردم دنبال ارزونی هستن ماهم قبول داریم ولی ن ب قیمت شخصیت راننده،کرایهای پایین بدترین توهین ب راننده است

دکمه بازگشت به بالا