Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارویژه

آیا می‌دانید اولین مرورگر وب در جهان چه نام دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تاکنون به این سوالات فکر کرده‌اید که اولین مرورگر وب در جهان چه نام داشت؟ چه زمانی ساخته شد؟ توسط چه کسی ساخته شد؟ امروز قصد داریم نگاه مختصری به تاریخچه اینترنت داشته باشیم، پس در ادامه با لیون تک همراه باشید.

تیم برنرز (Tim Berners)، کسی است که برای اولین بار محیط دیجیتالی وب یا همان اینترنت را اختراع کرد و کمی بعد نیز اولین مرورگر جهان را که بیشتر یک ویرایشگر HTML بود در دسترس کاربران قرار دارد. در آن زمان این مرورگر را با نام World Wide Web خطاب می‌کردند که اشاره کاملاً مستقیمی به فضای اینترنت داشت. پس از گذشت زمان به خاطر اینکه بین فضای دیجیتالی وب و مرورگر ابهام و پیچیدگی وجود نداشته باشد نام مرورگر به Nexus تغییر کرد.

نگاهی به گذشته

تیم برنرز این مرورگر را روی یک کامپیوتر NeXT در CERN برنامه نویسی کرد و نسخه نهایی و کامل آن در تاریخ 25 دسامبر سال 1990 در دسترس قرار گرفت. در سال 1993 تمامی کدهای منبع این مرورگر به صورت عمومی منتشر شد و پس از مدتی در نیمه‌ی سال 1994 در ماه ژانویه پشتیبانی از آن به طور کامل متوقف شد. تیم برنرز قبل از اینکه اسم World Wide Web را برای این مرورگر انتخاب کند قصد داشت آن را معدن اطلاعات یا مش اطلاعات صدا بزنند.

در آن زمان این تنها راه برای مشاهده محتوای وب بود و به همین خاطر ما Nexus یا World Wide Web را اولین مرورگر جهان می‌دانیم. در نسخه‌های اولیه آن ویژگی‌های نظیر پشتیبانی از Basic Style Sheets و سازگاری با پروتکل‌های FTP و HTTP وجود داشت و در نسخه‌های بعدی نیز به مرور ویژگی‌های بیشتری مثل نمایش عکس‌های inline به آن اضافه شد. در گذشت تقریباً سه دهه اینترنت به قدری پیشرفت کرده است حتی نمی‌توان مرورگرهای امروزی را با نسخه‌های اولیه مقایسه کرد. تا به حال نام مرورگر Nexus را شنیده بودید؟ خوشحال می‌شویم شما هم اطلاعات جالب خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا