Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارداخلیویژه

اجرای بازی‌های پلی استیشن 1 روی ایکس باکس؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در نسل جدید، کنسول‌ مایکروسافت قادر است رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را به راحتی برای کاربران به ارمغان بیاورد. در حال حاضر دارندگان Xbox Series X و Xbox Series S قادر هستند به کتابخانه عناوین قدیمی که پیش‌تر برای کنسول‌های سری Xbox منتشر شده بود دسترسی داشته باشند. اما، آیا راهی وجود دارد تا بازی‌های کنسول قدیمی پلی استیشن 1 را روی این Xbox اجرا کرد؟ در ادامه همراه لیون تک باشید.

در همین راستا، کانال یوتیوب Modern Vintage Gamer دست به اقدام جالبی زده و اخیراً موفق شده به کمک یک شبیه ساز جدید، بازی‌های کنسول خاطره انگیز پلی استیشن 1 را روی Xbox One و Xbox Series X اجرا کند.

با برنامه DuckStation آشنا شوید

همانطور که احتمالاً شما هم در جریان هستید، کنسول‌های نسل فعلی مایکروسافت در صورتی که روی Developer Mode اجرا شوند به کاربران خود این اجازه را خواهد داد تا نرم افزارهای و شبیه سازها را بصورت آزمایشی اجرا کنند.

یکی از همین شبیه سازها، DuckStation نام دارد که اواخر سال گذشته در دسترس قرار گرفت و قادر است رزولوشن بازی‌های قدیمی را تا 16 برابر ارتقا دهد. ما گذشته با اضافه شدن پورت UWP Xbox به شبیه ساز مذکور، امکان اجرای آن روی کنسول‌های مایکروسافت میسر شد.

اجرای بهتر بازی‌های پلی استیشن در ایکس باکس

MVG توصیه می‌کند تا برای برخورداری از عملکرد بهتر گزینه True Color Rendering را فعال کنید. علاوه بر این گزینه‌های دیگری نیز به منظور بهبود کیفیت بازی‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود هندسه و حل مشکل مشکل نمایش بافت‌ها (تکسچر) در عناوینی مانند Tomb Raider II اشاره کرد.

با اورکلاک کردن DuckStation، عملکرد بازی‌ها تا حد مناسبی بهبود پیدا می‌کند. به عنوان مثال، وقتی برنامه را تا 500 درصد اورکلاک کنید شاهد این خواهید بود که بازی Chrono Cross در مقایسه با نسخه پلی استیشن (در آن زمان از نرخ فریم پایینی برخوردار بود) بسیار نرم‌تر و با نرخ فریم بالاتری اجرا می‌شود. البته باید توجه داشت که این نرم افزار قادر نیست عملکرد تمام بازی‌ها را بهبود دهد و امکان دارد در برخی عناوین تغییر خاصی ایجاد نشود.

در صورتی که نسبت به اجرای این شبیه ساز در کنسول علاقه مند هستید می‌توانید آن را از طریق این لینک دریافت نمایید. نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا