Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخباراستارتاپ و شرکت هاداخلیویژه

اطلاعیه روبیکا در خصوص مشابهت نام کاربری در صفحات روبینو

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به تازگی خبر رسیده که اپلیکیشن روبینو در اقدامی با نقض قانون کپی رایت و حریم خصوصی کاربران، تمام اطلاعات کاربران را از اینستاگرام به روبینو منتقل کرده است. روبینو قسمتی از اپلیکیشن روبیکا است. روبینو به محض ورود کاربران، برایشان هم حساب شخصی تلگرام ایرانی و هم حساب شخصی اینستاگرام ایرانی باز می‌شود.

نقض حریم شخصی کاربران اینستاگرام توسط روبیکا

این موضوع تا امروز کمی قابل قبول به نظر می‌رسید تا اینکه مشخص شد روبینو نه تنها هنگام نصب اپلیکیشن‌ برای کاربران حساب باز می‌کند، بلکه بدون اجازه افراد پست‌ها و مطالبشان را از اینستاگرام به روبینو انتقال می‌دهد. این اتفاق برای چهر‌ه‌های فوتبالی، بلاگرها و افرادی که به هر دلیل در اینستاگرام دنبال کننده بالایی دارند رخ داده است.

هر یک از این افراد هم در اینستاگرام اعلام کردند که هیچ‌گونه فعالیتی در روبیکا ندارند. اما نکته جالب‌تر اینجاست که روبینو حتی برای افرادی که این پیام‌رسان را نصب نکرده‌اند اما دنبال کنندگان بالایی دارند هم حساب کاربری ساخته و تمام پست‌های آن‌ها را به روبینو انتقال داده است. این اتفاق، هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی رخ داده است.

اطلاعیه رسمی روبیکا

در روبینو همانند تمام شبکه‌های اجتماعی امکان ثبت شناسه کاربری از ۵ تا ۳۰ کاراکتر برای تمام کاربران فراهم است. تنها محدودیت برای ایجاد حساب کاربری، این است که نام کاربری موردنظر قبلا توسط کاربر دیگری رزرو نشده باشد.

در تمامی شبکه‌های اجتماعی، بی‌شمار پیج و کانال‌، مشابه با عنوان یا شناسه افراد، توسط کاربران ایجاد می‌شود که این امر در پلتفرم روبیکا با بیش از ۴۷ میلیون کاربر یکتای رجیستر شده، وجود ۷.۶ میلیون کانال در پیام‌رسان روبیکس و ثبت بیش از ۹ میلیون صفحه در شبکه اجتماعی روبینو توسط کاربران اجتناب‌ناپذیر است.

ضمن احترام به عزیزانی که تاکنون مفتخر به میزبانی ایشان در پلتفرم روبیکا نبوده‌ایم و ایشان منتقد ایجاد کانال توسط سایر کاربران به نامشان در روبیکس و روبینو هستند به اطلاع می‌رساند سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان‌پذیر نمی‌باشد، لذا روبیکا از تمامی صاحب‌نظران این حوزه که راهکاری جهت بهبود فرآیند ثبت کانال و صفحات دارند دعوت به‌عمل می‌آورد پیشنهادات خود را به ایمیل support@rubika.ir ارسال نمایند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
یاشار
یاشار
2 سال قبل

مجازااااات

حامیان دانشجویی
2 سال قبل

ما تحت هیچ شرایطی به پلتفرم های داخلی اعتماد نداریم
و تا کنون که از پلتفرم های خارجی استفاده کرده ایم هیچگونه مشکلی نداشته ایم

محسن
محسن
2 سال قبل

یاد اون جوک فامیل دور افتادم ، می گفت یه روز از پلیس فتا اومده بودن سراغ ما می گفتند شما به جرم اشتراک گذاری عکسای غیر اخلاقی توی پیام رسان سروش متهم هستید ما در جواب گفتیم خو آغو ما عضو سروش اصلا نیستیم ، آون آقا در جواب گفت خب خودمون عضوت کردیم

م.م
م.م
پاسخ به  محسن
2 سال قبل

لول

حامد
حامد
2 سال قبل

ماله کشی نکن روبیکا ما هیچوقت نصبب نمیکنیم
تمام.

ساندیس
ساندیس
2 سال قبل

بالاخره باید امار سازی کنن که یه روزی که اینترنت رو قطع کردن بگن مام کاربر فعال داریم

دکمه بازگشت به بالا