Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
پیشنهاد سردبیرسخت افزارویژه

با بهترین حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 آشنا شوید!

زمان مطالعه: 8 دقیقه

کنسول نسل نهمی شرکت سونی یعنی پلی استیشن 5 با وجود اینکه عرضه آن در زمان شیوع ویروس COVID-19 انجام شد، باز هم فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. این کنسول در ابتدا با مشکلات بسیار زیادی در عرضه مواجه شد و هنوز هم در برخی از مناطق خرید آن بسیار دشوار و قیمت آن نیز به دلیل سودجویی افراد دلال بسیار گران است. با تمام این موارد PS5 موفق شده تا بیش از 10.1 میلیون واحد فروش را به ثبت برساند که واقعاً رقم قابل توجهی است. اخیراً فروش و عرضه حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 آغاز شده و امروز درباره این درایوها صحبت خواهیم کرد.

معرفی اس اس دی مناسب برای PlayStation 5

همانطور که در جریان هستید کنسول پلی استیشن 5 تنها 667 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با توجه به حجم بازی‌های ویدیوئی جدید که روز به روز هم در حال افزایش هستند، این فضا زیاد جالب و کافی به نظر نمی‌رسد. خوشبختانه شرکت سونی قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی را برای PS5 در نظر گرفته و این کنسول به درگاه M.2 برای توسعه حافظه داخلی مجهز شده است. امروز قصد داریم چند مورد از بهترین حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 و برای آن مناسب هستند را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با لیون تک همراه باشید.

اس اس دی مجهز به هیت سینک تهیه کنید!

لازم به ذکر است که اگر قصد استفاده از یک اس اس دی برای افزایش حافظه داخلی PS5 را دارید، درایو مربوطه باید توسط سونی پشتیبانی شود. این کنسول به رابط PCIe 4.0 و درگاه M.2 NVMe مجهز است و قادر است از این طریق حداقل سرعت 5500 مگابایت در ثانیه را برای خواندن داده ارائه کند. به این نکته توجه داشته باشید که درایوی که استفاده می‌کنید باید به هیت سینک مجهز باشد، چرا که پلی استشین 5 دارای سیستم خنک کننده مخصوص برای درایو توسعه نیست. در ادامه می‌توانید لیست حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 را مشاهده کنید.

1 – حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال WD_Black SN850

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال WD_Black SN850
حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال WD_Black SN850

حافظه اس اس دی شرکت وسترن دیجیتال به مدل WD_Black_SN850 را شاید بتوان به عنوان بهترین گزینه از بین حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 خطاب کرد. این اس اس دی مخصوص گیمرهاست و به طور اختصاصی برای فعالیت‌های گیمینگ طراحی شده است. با توجه به مشخصات فنی اعلام شده این درایو قادر است به راحتی با سرعت 7000 مگابایت در ثانیه به خواندن و نوشتن تصادفی داده‌ها بپردازد. درایو مذکور در ظرفیت‌های مختلف از 500 گیگبایت تا 2 ترابایت قابل خریداری است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این درایو دارای هیت سینک است. قیمت جهانی اعلام شده برای مدل یک ترابایتی این درایو برابر با 179.99 دلار عنوان شده، این اس اس دی را در صورت موجود شدن می‌توانید از فروشگاه آنلاین لیون کامپیوتر خریداری کنید.

2 – حافظه اس اس دی شرکت سیگیت Firecuda 530

2 - حافظه اس اس دی شرکت سیگیت Firecuda 530
2 – حافظه اس اس دی شرکت سیگیت Firecuda 530

حافظه اس اس دی Seagate Firecuda 530 اولین درایوی است که به صورت رسمی به عنوان اس اس دی سازگار با PS5 معرفی شد. این درایو قادر است به راحتی با سرعت 7300 مگابایت در ثانیه به خواندن و نوشتن داده‌های تصادفی بپردازد و به صورت پیش فرض نیز به هیت سینک خنک کننده مجهز شده است. این درایور هنوز روانه بازار نشده است اما انتظار می‌رود که تا اواخر ماه جاری به صورت جهانی با قیمت 259.99 دلار برای ظرفیت 1 ترابایت در دسترس قرار بگیرد.

3 – حافظه اس اس دی کروشیال P5 Plus

3 - حافظه اس اس دی کروشیال P5 Plus
3 – حافظه اس اس دی کروشیال P5 Plus

حافظه اس اس دی کروشیال P5 Plus نیز از رابط PCIe 4.0 و درگاه M.2 NVMe پشتیبانی می‌کند و مورد تأیید شرکت سونی است. این درایو قادر است با سرعت 6600 مگابایت در ثانیه به خواندن و نوشتن داده‌ها به صورت تصادفی بپردازد و به صورت پیش فرض نیز با هیت سینک همراه شده است. قیمت اعلام شده برای ظرفیت یک ترابایت این درایو برابر با 179.99 دلار است. درایور مذکور را در صورت موجود شدن می‌توانید از فروشگاه آنلاین لیون کامپیوتر خریداری کنید.

4 – حافظه اس اس دی آئوروس Gen 4 7000s

4 - حافظه اس اس دی آئوروس Gen 4 7000s
4 – حافظه اس اس دی آئوروس Gen 4 7000s

حافظه اس اس دی شرکت AORUS، زیرمجموعه برند GIGABYTE، به مدل Gen4 7000s نیز یکی دیگر از حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 است که می‌تواند با سرعت 7000 مگابایت در ثانیه به خواندن و نوشتن داده‌ها به صورت تصادفی بپردازد. این درایو به همراه یک هیت سینک خنک کننده عرضه می‌شود و قیمت اعلام شده برای مدل یک ترابایت آن معادل 199.99 دلار است.

5 – حافظه اس اس دی ADATA XPG Gammix S50 Lite

5 - حافظه اس اس دی ADATA XPG Gammix S50 Lite
5 – حافظه اس اس دی ADATA XPG Gammix S50 Lite

حافظه اس اس دی ADATA XPG Gammix S50 Lite یکی از مقرون به صرفه‌ترین انتخاب‌ها از بین حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 است که می‌توانید با قیمت 129.99 دلار خریداری کنید. این درایو می‌تواند با سرعت 3900 مگابایت در ثانیه به خواندن داده‌های تصادفی بپردازد و به همراه یک هیت سینک عرضه می‌شود. همانطور که مشاهده می‌کنید سرعت خواندن داده این درایور کمتر از حداقلی است که برای پلی اسیتشن 5 اعلام شده، اما در بررسی‌های به عمل آمده هیچ افت بازدهی و افت سرعتی در عملکرد این کنسول مشاهده نشده است. این اس اس دی را هم اکنون می‌توانید از فروشگاه آنلاین لیون کامپیوتر سفارش دهید.

6 – حافظه اس اس دی Sabrent Rocket 4 Plus

6 - حافظه اس اس دی Sabrent Rocket 4 Plus
6 – حافظه اس اس دی Sabrent Rocket 4 Plus

حافظه اس اس دی Sabrent Rocket 4 Plus هم یکی دیگر از حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 است که آزمون‌های شرکت سونی را به خوبی پشت سر گذاشته و می‌تواند با سرعت 7000 مگابایت در ثانیه به خواندن داد‌ه‌های تصادفی بپردازد. این درایو در ظرفیت‌های مختلفی بدون هیت سینک عرضه می‌شود و قیمت اعلام شده آن برای مدل یک ترابایت برابر با 199.99 دلار است. همانطور که گفته شد این درایو فاقد هیت سینک است و از آن‌جا که پلی استیشن 5 فضای محدودی را برای نصب اس اس دی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، نمی‌توانید از هر هیت سینکی برای آن استفاده کنید. با توجه به بررسی‌های ما استفاده از هیت سینک جانبی ELUTENG M.2 2280 در کنار این درایو هیچ مشکلی در نصب ایجاد نخواهد کرد. قیمت این هیت سینک در بازار جهانی برابر با 8.99 دلار عنوان شده است.

7 – حافظه اس اس دی Samsung 980 Pro

7 - حافظه اس اس دی Samsung 980 Pro
7 – حافظه اس اس دی Samsung 980 Pro

حافظه اس اس دی سامسونگ 980 Pro یکی از محبوب‌ترین درایوهای بازار داخلی ایران است. این درایو نیز یکی دیگر از حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 است که می‌توانید حداقل‌های اعلام شده توسط سونی را ارائه کند. درایو مذکور دارای سرعت خواندن 7000 مگابایت در ثانیه برای داده‌های تصادفی است و اما بدون هیت سینک عرضه می‌شود. برای استفاده از این درایو می‌توانید هیت سینک جانبی ELUTENG M.2 2280 را با قیمت 8.99 دلار تهیه کنید. این درایو هم اکنون در فروشگاه آنلاین لیون کامپیوتر برای سفارش در دسترس قرار دارد.

8 – حافظه اس اس دی PNY XLR8 CS3040

8 - حافظه اس اس دی PNY XLR8 CS3040
8 – حافظه اس اس دی PNY XLR8 CS3040

حافظه اس اس دی PNY XLR8 CS3040 با وجود اینکه به صورت رسمی توسط شرکت سونی تأیید نشده است، اما از لحاظ مشخصات فنی یکی از حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 است که می‌تواند بدون مشکل با این کنسول کار کند. این درایو به همراه هیت سینک خنک کننده عرضه می‌شود و قادر است با سرعت 5600 مگابایت در ثانیه به خواندن و نوشتن داده‌های تصادفی بپردازد. قیمت اعلام شده برای مدل یک ترابایت این درایو معادل 169.99 دلار عنوان شده است.

9 – حافظه اس اس دی Viper Gaming VP4100

حافظه اس اس دی Viper Gaming VP4100 یا سایر مدل‌های هم رده مثل Viper VPN100 از جمله اس اس دی‌هایی هستند که مشخصات فنی آن‌ها بسیار کمتر از چیزی است که شرکت سونی برای PS5 اعلام کرده است. حداکثر سرعت خواندن داده‌های تصادفی این درایو برابر با 500 مگابایت در ثانیه است و جالب است بدانید که قیمت آن برابر با 200 دلار عنوان شده است. با این حال این درایو نیز یکی از حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 است که می‌توانید هم اکنون از فروشگاه آنلاین لیون کامپیوتر برخی از مدل‌های هم رده آن را خریداری کنید. اما توجه داشته باشید با چنین قیمتی مدل‌های بسیار بهتری موجود هستند که در موارد فوق برای شما معرفی کردیم.

9 - حافظه اس اس دی Viper Gaming VP4100
9 – حافظه اس اس دی Viper Gaming VP4100

10 –حافظه اس اس دی شرکت XPG به مدل GAMMIX S70 BLADE

اس اس دی جدید شرکت XPG به مدل GAMMIX S70 BLADE یکی دیگر از مدل‌های سازگار با کنسول پلی استیشن 5 است که به تازگی معرفی و راهی بازار شده است. این درایو پرسرعت به طور اختصاصی برای فعالیت‌های گیمینگ طراحی شده و قادر است به طور تصادفی داده‌ها را با سرعت 7400 مگابایت در ثانیه خوانده و با سرعت 6400 مگابایت در ثانیه بنویسد. درایو مذکور با رابط جدید PCIe Gen 4 کاملاً سازگاری دارد و خوشبختانه با هیت سینک مخصوص خودش عرضه می‌شود. با استفاده از این درایو هم از لحاظ سرعت انتقال داده و هم از لحاظ دمای اس اس دی هیچ مشکلی نخواهید داشت. مدل یک ترابایت این درایو در بازار جهانی با قیمت 150 دلار عرضه می‌شود و همچنین در فروشگاه آنلاین لیون کامپیوتر نیز برای خرید در دسترس قرار دارد.

آیا خرید اس اس دی جانبی برای پلی استیشن 5 ضروری است؟

همانطور که مشاهده کردید گزینه‌های بسیار متنوعی برای خرید وجود دارند. ارتقا فضای ذخیره سازی کنسول پلی اسیتشن 5 یکی  از مسائلی است که اغلب گیمرها به آن نیاز خواهند داشت. با توجه به قیمت‌هایی که امروز مشاهده می‌کنیم خرید درایوهایی با ظرفیت کمتر از یک ترابایت زیاد عاقلانه به نظر نمی‌رسد. بنابراین توصیه می‌کنیم که فقط به سراغ درایوهای یک ترابایت یا بیشتر بروید. اما مسئله دیگری که در این میان وجود دارد، هیجان بالای طرفداران برای خرید اس اس سازگار با PS5 است که می‌تواند قیمت این محصولات را در این بازه زمانی افزایش دهد. پس بهتر است قبل از اینکه چند صد دلار هزینه را صرف خرید یک درایو اس اس دی کنید، کمی صبور باشید. چرا که این احتمال وجود دارد در آینده نزدیک با کاهش قیمت درایوهای مذکور رو به رو شویم.

شما چطور؟ آیا شما هم به فکر ارتقا فضای ذخیره پلی استیشن 5 هستید؟ کدام یک از حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5 که امروز معرفی کردیم نظر شما را جلب کرده است؟ حتماً دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
Offside
Offside
2 سال قبل

مطلب عالی بود. خودم به شخصه فایرکودا 2 یا 4 ترابایت رو مدنظر دارم واسه کنسولم. بنظر ادمین و عزیزان متخصص سرعت فایرکودا 530 از wd black sn 850 بیشتر نیست؟

دکمه بازگشت به بالا