Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسولپیشنهاد سردبیر

اگر طرفدار Life is Strange هستید، پس عاشق این بازی‌ها خواهید شد!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ماجراجویی‌های دنباله دار در بازی ویدیوئی Life is Strange شاید در سبک خودش بسیار منحصر به فرد باشند، اما بازی‌های دیگری هم هستند که تصمیم گیری‌های دشوار و دیالوگ‌های نوجوانانه‌ای دارند. عنوان «زندگی عجیب است» یک بازی ویدیوئی داستانی و دنباله دار مشهور است که تصمیم گیری برای ادامه داستان را به عهده پلیر قرار می‌دهد. اولین نسخه این بازی که روایت زندگی قهرمان داستان به نام مکس و دوست صمیمی او کلویی است، اکنون به یکی از پر طرفدارترین عنوان‌هایی تبدیل شده که انتظار داریم در آینده شاهد عرضه نسخه ریمستر (Remaster) آن باشیم.

لازم به ذکر است که نسخه جدید این مجموعه به نام Life is Strange: True Colors که در رویداد E3 2021 معرفی شد نیز در پاییز سال جاری عرضه خواهد شد، اما برخی از طرفداران در انتظار چیز جدیدتر و متفاوت‌تری هستند. تقریباً می‌توان گفت که هیچ عنوان دیگری که کاملاً مثل Life is Strange باشد وجود ندارند، کاراکترهای واقع گرایانه، تصمیمات دشوار، جلوه‌های بصری هنری بسیار زیبا و هیجان بسیار زیاد چیزهایی هستند که این بازی را در سبک خودش خاص کرده‌اند.

شاید عنوانی وجود نداشته باشد که کاملاً مثل Life is Strange باشد اما همچنان بازی‌هایی در این ژانر حضور دارند که به احتمال زیاد از آن‌ها خوشتان خواهد آمد. به عنوان اولین و واضح‌ترین مثال می‌توان به Tell Me Why اشاره کرد که توسط همین استودیو یعنی DONTNOD ساخته شده است و بعضاً از آن به عنوان نسخه متفاوتی از مجموعه «زندگی عجیبت است» یاد می‌شود. بازی‌های دیگری هم هستند که پیرامون این موضوع می‌توان از آن‌ها نیز نام برد، در ادامه با معرفی عناوین مشابه همراه لیون تک باشید.

بازی The Walking Dead از استودیوی Telltale Games

اگر طرفدار Life is Strange هستید از The Walking Dead هم خوشتان خواهد آمد.
اگر طرفدار Life is Strange هستید از The Walking Dead هم خوشتان خواهد آمد.

مجموعه بازی‌های ویدیوئی The Walking Dead ساخته استودیوی Telltale شباهت بسیار زیادی به Life is Strange دارد، اما این بازی تنها عنوان در لیست امروز ماست که با خشونت همراه شده است. البته در مقایسه با بازی‌های ویدیوئی دیگر، سطح خشونت متوسطی دارد. جالب است بدانید که معمولاً بازی «زندگی عجیب است» را با «مردگان متحرک» مقایسه می‌کنند، چرا که استودیو Talltale به عنوان پرچمدار این سبک و اولین استودیویی که بازی‌های این چنینی را توسعه داد شناخته می‌شود.

احتمالاً با مجموعه تلویزیونی «مردگان متحرک» یا Walking Dead نیز آشنا هستید، روایت داستانی بازی‌های ویدیوئی این مجموعه نیز دقیقاً در همان جهان جریان دارند و تمام جلوه‌های هنری نیز مشابه به سریال مذکور طراحی شده‌اند. در سراسر این مجموعه علاوه بر مبارزه و فرار کردن از دست زامبی‌ها، مثل Life is Strange باید تصمیمات سخت و حساسی بگیرید که به طور مستقیم روی تجربه گیم پلی شما تأثیرگذار هستند. در حالی که تصمیمات شما می‌توانند تأثیر منفی هم روی داستان داشته باشند و تغییراتی را ایجاد کنند، اما در نهایت مسیر اصلی و پایان داستان یکسان خواهد بود. گاهی اوقات تغییرات مذکور روی داستان در قالب شخصیت‌هایی که در طول بازی شما را همراهی می‌کنند آشکار می‌شوند.

در حالی که بسیاری از گیمرها معتقدند که بازی Life is Strange روایت غمگین و ناراحت کننده‌ای دارد، باید بگوییم که The Walking Dead چندین برابر ناراحت کننده‌تر و غمگین‌تر است. این مجموعه نیز به صورت دنباله‌دار عرضه شده و تاکنون چهار نسخه مختلف از آن منتشر شده که همگی داستان زندگی کودکی به نام Clementine را روایت می‌کنند.

بازی Oxenfree از استودیوی Night School Studio

اگر به Life is Strange علاقه دارید حتماً Oxenfree را هم امتحان کنید.
اگر به Life is Strange علاقه دارید حتماً Oxenfree را هم امتحان کنید.

بازی ویدیوئی Oxenfree نیز یکی دیگر از عناوین جدید در سبک ماجراجویی رازآلود است که شاید به اندازه Life is Strange مورد توجه قرار نگرفته باشد. اما یکی از مواری است که طرفداران باید حتماً آن را امتحان کنند و احتمالاً آن را دوست خواهند داشت. چیزی باعث شده این بازی شباهت زیادی به مجموعه «زندگی عجیب است» داشته باشد، تجسم واقع گرایانه نوجوانان است که از طریق دیالوگ‌های آن‌ها به پلیر القا می‌شود. پلیرها در این مجموعه نقش شخصیتی به نام الکس را بازی می‌کنند که باید قصد دارد با گروهی از دوستان خود به صورت غیرقانونی و شبانه به یک جزیره سفر کند. اما زمانی که از دستگاه رادیو خود استفاده می‌کنند، الکس و برادر ناتنی‌اش متوجه وجود چیزی شوم در جزیره Edwards می‌شوند.

با وجود شباهت‌های زیاد، اما در بازی Oxenfree تصمیماتی که در نقش الکس می‌گیرید، به اندازه تصمیمات مکس در بازی Life is Strange تأثیرگذار و مهم نیستند. اما تصمیمات مذکور می‌توانند پایان بازی را تغییر دهند و در این مجموعه چند پایان مختلف را می‌توانید تجربه کنید. با این حال که این بازی در دسته بازی‌های ترسناک قرار گرفته اما در جریان آن اتفاق آنچنان ترسناک و هیجان انگیزی رخ نمی‌دهد یا اصطلاحاً جامپ اسکیر (Jumpscare) ندارد و بیش از هر چیزی روی مسائل و روابط دوستانه کاراکتر اصلی با سایر شخصیت‌ها تمرکز دارد. با توجه به موارد مذکور می‌توانید این بازی را به عنوان یکی از بهترین جایگزین‌های «زندگی عجیب است» معرفی کنیم و توصیه می‌کنیم حتماً آن را امتحان کنید.

بازی Night In The Woods از استودیوی Infinite Fall

به عنوان جایگزین دیگر برای Life is Strange می‌توانید Night in The Woods را امتحان کنید.
به عنوان جایگزین دیگر برای Life is Strange می‌توانید Night in The Woods را امتحان کنید.

همانند بازی‌های قبلی یعنی Oxenfree و The Walking Dead و Life is Strange ، بازی Night in The Woods نیز کمی تا قسمتی در ژانر ترسناک قرار دارد، اما تمام المان‌های اصلی این سبک را در خود ندارد. این عنوان داستان زندگی یک گربه شبه انسان را روایت می‌کند که پس از ترک تحصیل و دانشگاه به شهر زادگاه خود بازمی‌گردد و با چالش‌های زندگی و بزرگسالی مواجه می‌شود. در این بازی نیز دیالوگ‌های بسیار تأثیرگذار که تجسمی واقع گرایانه از نوجوانان هستند را خواهید شنید، اما مورد عجیبی که در این بازی خواهید دید، عدم توانایی برای تصمیم گیری طی جریان بازی است. با این وجود این بازی همچنان در برقراری ارتباط با قشر نوجوان موفق عمل کرده و ایده اصلی آن تقریباً مشابه با الهام گرفتن مجموعه «زندگی عجیب است» از کتاب Catcher in the Rye است.

ما معتقدیم که این سه بازی می‌توانند برای طرفداران مجموعه Life is Strange لذت بخش و دلنشین باشند. لازم به ذکر است که نسخه بعدی این مجموعه به نام Life is Strange: True Colors پاییز امسال در تاریخ 10 سپتامبر برای پلتفرم‌های PS4 و PS5 و Stadia و Switch و Xbox Series X/S و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. به عنوان یکی از طرفداران، کدام یک از این بازی‌ها را دوست دارید امتحان کنید؟ حتماً دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا