Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشاپلیکیشن و نرم افزار

آموزش قدم به قدم تبدیل عکس به PDF در ویندوز 10

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اسکرین شات‌ها و اغلب تصاویری که از اینترنت ذخیره می‌کنید با فرمت‌هایی مثل JPG یا PNG ذخیره می‌شوند. گاهی اوقات شاید نیاز داشته باشید تا این عکس‌‌ها را به فرمت PDF تبدیل کنید. امروز قصد داریم روش بسیار کوتاهی را برای تبدیل عکس به PDF در ویندوز 10 به شما آموزش دهیم که می‌تواند بسیار کاربردی باشد، در ادامه با لیون تک همراه باشید.

نرم افزار پیش فرض برای نمایش تصاویر در ویندوز 10 را با نام Photos می‌شناسیم. زمانی که یک عکس را باز کنید به صورت پیش فرض توسط این نرم افزار نمایش داده می‌شود، البته اگر در تنظیمات، نرم افزار دیگری را به عنوان پیش فرض مشخص نکرده باشید. برای تبدیل عکس به فرمت PDF ابتدا باید آن فایل مدنظر را پیدا کرده و در نرم افزار Photos باز کنید.

اگر نرم افزار پیش فرض نمایش تصاویر را تغییر داده‌اید، باید برنامه Photos را به صورت دستی اجرا کنید. برای این کار در نوار جستجوی منوی استارت عبارت Photos را تایپ کنید و نرم افزار را اجرا کنید. اگر می‌خواهید چند عکس را به پی دی اف تبدیل کنید نیز ابتدا باید نرم افزار را به همین شکل اجرا کرده و از گالری موجود تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آموزش قدم به قدم تبدیل عکس به PDF

1 – نرم افزار Photos را طبق روش فوق اجرا کنید.

نحوه اجرای نرم افزار Photos برای تبدیل عکس به PDF در ویندوز 10
نحوه اجرای نرم افزار Photos برای تبدیل عکس به PDF در ویندوز 10

2 – پس از اینکه نرم افزار اجرا شد همانند تصویر زیر وارد قسمت Collections شده و تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بخش Collections در نرم افزار Photos
بخش Collections در نرم افزار Photos

3 – همچنین اگر می‌خواهید چند عکس را به PDF تبدیل کنید هم می‌توانید در صفحه Collections چندین تصویر را انتخاب (با گزینه Select که در بالای صفحه سمت راست قرار گرفته) کنید.

گزینه Select برای چند تصویر به جهت تبدیل عکس به PDF
گزینه Select برای چند تصویر به جهت تبدیل عکس به PDF

4 – پس از اینکه تصاویر مورد نظر را انتخاب کردید (تصاویر انتخاب شده در باکس کناری خود دارای تیک هستند)، روی آیکون پرینتر که در قسمت بالا سمت راست قابل مشاهده است کلیک کنید. همچنین می‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl + P نیز برای این امر استفاده کنید.

5 – در مرحله بعدی صفحه چاپگر برای شما باز خواهد شد. روی منویی که زیر عنوان Printer قرار گرفته کلیک کنید.

منوی تنظیمات Printer در Photos
منوی تنظیمات Printer در Photos

6 – در منویی که باز شده گزینه Microsoft Print to PDF را انتخاب کنید.

استفاده از Microsoft Print to PDF برای تبدیل عکس به PDF
استفاده از Microsoft Print to PDF برای تبدیل عکس به PDF

7 – در قدم بعدی گزینه Print که در پایین صفحه سمت چپ قرار گرفته است کلیک کنید. در این مرحله شما تصویر را پرینت نمی‌کنید بلکه مراحل مورد نیاز برای ذخیره آن با فرمت PDF را انجام می‌دهید.

گزینه Print را به منظور ذخیره عکس یا عکس‌ها با فرمت PDF بزنید.
گزینه Print را به منظور ذخیره عکس یا عکس‌ها با فرمت PDF بزنید.

8 – پس از اینکه گزینه مذکور را بزنید پنجره ذخیره سازی باز خواهد شد، اگر کمی دقت کنید خواهید دید که در قسمت Save As Type فرمت PDF Document نوشته شده است. پس از اینکه نام فایل مورد نظر و محل ذخیره آن را مشخص کردید روی گزینه Save کلیک کنید تا مراحل تبدیل عکس به PDF به پایان برسد.

پنجره ذخیره سازی برای انتخاب نام فایل و محل ذخیره سازی آن با فرمت PDF
پنجره ذخیره سازی برای انتخاب نام فایل و محل ذخیره سازی آن با فرمت PDF

9 – حال تبدیل عکس به فرمت PDF با موفقیت انجام شده و می‌توانید مستندات جدید را در محل انتخابی خود پیدا کنید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید تبدیل عکس به PDF در ویندوز 10 اصلاً دشوار نیست و با پشت سر گذاشتن چند قدم بسیار ساده می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر پیرامون این موضوع و یا در هر یک از مراحل فوق با مشکل یا ابهام مواجه هستید، حتماً در بخش دیدگاه از ما سوال بپرسید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا