Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشاپلیکیشن و نرم افزار

آموزش غیرفعال کردن شروع خودکار Discord در استارت آپ ویندوز

زمان مطالعه: 3 دقیقه

Discord یک سرویس همکاری و گفتگوی بسیار کاربردی است، اما اپلیکیشن این سرویس به صورت پیش فرض خود را حین استارت آپ ویندوز 10 یا بهتر است بگوییم تمام نسخه‌های Windows بارگذاری و اجرا می‌کند. امروز قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن می‌توانید دیسکرد و سایر نرم افزارها را از اجرا شدن در استارت آپ حذف کنید، در ادامه با لیون تک همراه باشید.

آموزش غیرفعال کردن اجرای خودکار Discord در استارت آپ

ابتدا روش مخصوص Discord را شرح می‌دهیم. اپلیکیشن دیسکرد را اجرا کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس با کلیک کردن روی آیکون چرخ دنده در قسمت پایین سمت چپ صفحه وارد بخش User Settings شوید.

آیکون تنظیمات در Discord
آیکون تنظیمات در Discord

در این قسمت به بخش Windows Settings در سایدبار مراجعه کنید.

صفحه Windows Settings در Discord
صفحه Windows Settings در Discord

در قدم بعدی در صفحه Windows Settings گزینه‌ای را تحت عنوان Open Discord مشاهده خواهید کرد به وسیله کلید کنار آن می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال‌ کنید. این گزینه وضغیت اجرای خودکار دیکسرد در استارت آپ ویندوز را مشخص می‌کند.

گزینه فعال یا غیرفعال کردن اجرای خودکار Discord
گزینه فعال یا غیرفعال کردن اجرای خودکار Discord

پس از اعمال تنظیمات فوق روی گزینه ضرب‌در (X) در بالای صفحه کلیک کنید تا از صفحه تنظیمات خارج شوید. دفعه بعدی که کامپیوتر خود را روشن کنید دیگر Discord به صورت خودکار اجرا نخواهد شد. این آموزش مربوط به امکانات و تنظیمات داخلی این اپلیکیشن بود، روش دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد که با استفاده از Task Manger انجام می‌شود.

آموزش غیرفعال کردن اجرای خودکار برنامه‌ها در استارت آپ

ابتدا باید پنجره Task Manger را فرا بخوانید، برای این کار تنها کافیست روی نوار وظیفه یا Task Bar در ویندوز کلیک راست کنید و گزینه Task Manger را انتخاب کنید.

باز کردن Task Manager
باز کردن Task Manager
غیرفعال یا فعال کردن شروع خودکار برنامه‌ها در ویندوز
غیرفعال یا فعال کردن شروع خودکار برنامه‌ها در ویندوز

در قدم بعدی که Task Manger باز شد از قسمت بالای پنجره روی تب Startup کلیک کنید. در این قسمت لیستی کامل از تمام برنامه‌هایی که حین استارت آپ به صورت خودکار اجرا می‌شوند را مشاهده خواهید کرد، البته آن‌هایی که غیرفعال هستند نیز در این لیست حضور خواهند داشت. با کلیک بر روی تب Status می‌توانید آن‌ها را براساس وضعیتشان مرتب سازی کنید. برای غیرفعال یا فعال کردن هر برنامه تنها کافیست یک بار روی نام آن کلیک کرده و کلید Disable یا Enable را که تصویر زیر نشان داده شده است را بزنید. بنا به دلایلی Discord در این لیست نشان داده نمی‌شود و برای هدف اصلی از آموزش امروز نیز معرفی روش دوم برای غیرفعال کردن اجرای خودکار در استارت آپ بود. اگر همچنان با مشکلی مواجه هستید یا سوالی ذهنتان را مشغول کرده از بخش دیدگاه‌ها برای به اشتراک گذاری آن با ما استفاده کنید.

نوشته های مشابه

5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
مبین
مبین
5 ماه قبل

دمتون گرم بدرد خورد

سوگل مختاری
سوگل مختاری
پاسخ به  مبین
1 روز قبل

مبین عزیز… خوشحالیم که برات مطلب مفیدی بوده

مهدی
مهدی
2 سال قبل

ای دمت خیلی دیسکورد رو اعصاب بود

Mehrdad
Mehrdad
2 سال قبل

خیلی ممنون عالی بود..

mora
mora
2 سال قبل

ممنون خیلی رو اعصاب بود حقیقتا

سجاد
سجاد
2 سال قبل

عالی بود

دکمه بازگشت به بالا