Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزششبکه‌های اجتماعی

آموزش جستجوی پیشرفته براساس تاریخ و زمان انتشار در توییتر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

توییتر (Twitter) یکی از پر طرفدارترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا شمرده می‌شود و گاهی اوقات حجم اطلاعاتی که آن رد و بدل می‌شوند به قدری زیاد است که نمی‌توانید به راحتی چیزی که نیاز دارید را پیدا کنید. خوشخبتانه قابلیت جستجو در این شبکه اجتماعی ارائه شده و امروز قصد داریم به شما ترفندهایی را برای جستجوی پیشرفته‌تر در این اپلیکیشن آموزش دهید، در ادامه با لیون تک همراه باشید.

جستجوی پیشرفته توییت‌ها براساس تاریخ و زمان انتشار آن‌ها

همانطور که در جریان هستید توییتر مبتنی بر وب در پلتفرم‌های مختلف در دسترس قرار دارد و همچنین اپلیکیشن‌ آن نیز هم برای گوشی‌های هوشمند و هم دسکتاپ عرضه شده است. این شبکه اجتماعی علاوه بر قابلیت جستجوی عادی دارای یک صفحه جستجوی پیشرفته نیز هست که با استفاده از آن می‌توانید توییت‌ها را براساس تاریخ و زمان انتشارشان جستجو کنید.

آموزش قدم به قدم جستجوی پیشرفته در توییتر

1 – با مراجعه به آدرس وب زیر می‌توانید در نسخه تحت وب موبایل آن به صفحه Advanced Search بروید. اگر کاربر نسخه دسکتاپ هستید باید از لینک دوم استفاده کنید.

  1. «https://mobile.twitter.com/search-advanced»
  2. «https://twitter.com/search-advanced?lang=en»

2 – در این قسمت به طور کامل به انتهای صفحه اسکرول کنید تا به بخش Dates یا همان تاریخ‌‌ها برسید. در اینجا شما دو پارامتر مختلف را مشاهده خواهید کرد که با عبارت‌های From به معنی «از» و To به معنی «تا» مشخص شده‌اند.

پارامترهای مربوط به تاریخ در توییتر.
پارامترهای مربوط به تاریخ در توییتر.

با استفاده از این دو پارامتر می‌توانید بازه زمانی مدنظر خود را مشخص کنید، برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید.

  • From: این پارامتر برای پیدا کردن توییت‌های منتشر شده از ساعت 12:00 قبل از ظهر تاریخ وارد شده به کار می‌رود.
  • To: این پارامتر برای پیدا کردن توییت‌هایی که تا ساعت 12:00 قبل از ظهر تاریخ وارد شده منتشر شده‌اند به کار می‌رود.

تنظیم تاریخ می‌تواند کمی پیچیده باشد

با وجود اینکه استفاده از قابلیت جستجوی پیشرفته بسیار ساده به نظر می‌رسد اما تنظیم کردن تاریخ‌ها می‌تواند کمی پیچیده شود. برای مثال اگر بخواهید فقط توییت‌هایی را که از تاریخ 1 می 2014 منتشر شده‌اند پیدا کنید باید مقدار From را روی 1 می 2014 و مقدار To را روی 2 می 2014 تنظیم کنید. بدین صورت توییت‌هایی را که از نیمه شب یکم می تا قبل از نیمه شب دوم می منتشر شده‌اند مشاهده خواهید کرد. بنابراین برای یافتن توییت‌های یک روز نباید هر دو پارامتر را با تاریخ یکسان تنظیم کنید.

همانند مثال قبل، اگر بخواهید توییت‌های تنها یک ماه را مشاهده کنید هم مثلاً باید مقدار پارامتر From را اول می 2014 و پارامتر To را اول ژوئن 2014 وارد کنید. با این کار جستجوی شما تمام توییت‌هایی را که در این 31 روز منتشر شده‌اند پوشش خواهد داد.

مثال وارد کردن تاریخ در جستجوی پیشرفته توییتر
مثال وارد کردن تاریخ در جستجوی پیشرفته توییتر

3 – در مرحله بعد به بالای صفحه اسکرول کنید، در اینجا قسمت‌هایی را تحت عنوان‌های Words  و Accounts مشاهده خواهید کرد، با وارد کردن نام حساب‌های کاربردی و یا کلمات می‌توانید توییت‌های مربوط به این پارامترها را جستجو کنید. در نهایت تنها کافیست روی گزینه Search کلیک کنید.

جستجوی کلمه یا حساب کاربری خاص در توییتر.
جستجوی کلمه یا حساب کاربری خاص در توییتر.

مرتب سازی نتایج

5 – پس از اینکه نتیجه جستجوی پیشرفته در توییتر برای شما نشان داده شد می‌توانید آن‌ها را براساس فیلترهای مختلفی مرتب سازی کنید. از جمله این فیلترها می‌توان به Top به معنی برترین‌ها، Latest به معنی جدیدترین‌ها، People براساس حساب‌های کاربری و Photos و Videos نیز براساس نوع محتوای منتشر شده، اشاره کرد.

مرتب سازی نتایج جستجوی پیشرفته در توییتر.
مرتب سازی نتایج جستجوی پیشرفته در توییتر.

سخن پایانی

در صورتی که می‌خواهید یک جستجوی پیشرفته دیگر انجام دهید باید مجدداً به صفحه اول این بخش که لینک‌ آن را قبلاً در اختیارتان گذاشتیم مراجعه کنید. جستجوی پیشرفته توییتر امکانات و قابلیت‌های بسیار مفیدی دارد که در پیدا کردن اطلاعات کمک بسزایی می‌کنند. امیدواریم که آموزش امروز برای شما کاربردی بوده باشد، از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها از ما سوال کنید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا