Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بدون دسته بندی

جشن تولد 17 سالگی لیون کامپیوتر با حضور مدیران این مجموعه و اصحاب رسانه برگزار شد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

17 سال پیش در بیستم تیرماه 1383، مجموعه لیون کامپیوتر متولد شد. اکنون نزدیک به دو دهه از فعالیت این مجموعه می‌گذرد و به جرات می‌توان آن را به عنوان یکی از رهبران بازار خرید آنلاین قطعات کامپیوتری و ارائه خدمات اسمبل سیستم خطاب کرد. در 20 تیر سال جاری، لیون کامپیوتر مراسمی را به مناسبت هفدهمین سالگرد تولد این مجموعه برگزار کرد که در آن مدیران لیون کامپیوتر و برخی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

حتماً با شعار معروف این مجموعه «خرید خوب، حال خوب» آشنا هستید، لیون کامپیوتر طی این 17 سال و از این پس نیز همواره تلاش کرده تا حال خوب را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. یکی دیگر از ویژه برنامه‌های این مجموعه به مناسبت تولد 17 سالگی، اهدای تابلوهای لوگوی لیون کامپیوتر از جنس ورق طلا به 17 مشتری برتر است. تابلوهای مذکور دارای بارکد منحصر به فرد بوده که در بلاکچین ثبت شده و قابل استعلام هستند. علاوه بر این، می‌توان به هدایا و جوایز دیگری نظیر ارائه خدمت اسمبل رایگان برای 17 نفر از خریداران سیستم‌های اسمبل شده از تاریخ 13 تا 20 تیر ماه، 317 بسته قهوه ترک از شرکت قهوه ریو، 17 فلش مموری 64 گیگابایتی، کمپین فروش ویژه 17+ اشاره کرد که به قید قرعه برای مشتریان سیزدهم تا بیستم تیرماه سال جاری در نظر گرفته شده‌اند. همچنین 17 کیبورد گیمینگ TK8123 از شرکت تسکو (TSCO) برای کسانی که روز تولدشان بیست تیرماه بوده و 17 هدست بلوتوث TH5337N از همین شرکت نیز به صورت قرعه کشی برای مشتریان روز بیستم ارسال شد.

جشن تولد 17 سالگی لیون کامپیوتر عصر روز یکشنبه 20 تیر 1400 در عمارت سران، واقع در باغستان شهریار برگزار شد. در جریان برگزاری این رویداد علاوه بر برنامه‌های سرگرم کننده و اجرای موسیقی زنده، مدیران لیون کامپیوتر روی سن آمدند و به مناسبت این اتفاق صحبت‌هایی را مطرح کرده و همچنین به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند. آقای سعید حسینی، بنیان گذار لیون کامپیوتر نیز طی این مراسم ضمن تشکر از حاضران، اظهار داشت: «20 سال پیش با دو چرخ دستی وارد بازار کامپیوتر تهران شدم. مدتی بعد با 3800 تومان دامنه لیون کامپیوتر را خریدم. در مسیر کلی رنج و درد کشیدم و از برخی دوستان بی مهری دیدم و مانع‌ها را پشت سر گذاشتم. اما امروز اسکناسی در دنیا وجود ندارد که بخواهم با آن ارزش لیون کامپیوتر را بسنجم».

محسن پرهیزکاز، مدیر مارکتینگ لیون کامپیوتر، در ادامه توضیحاتی را درباره آنچه که در این 17 سال بر این مجموعه گذشته است بیان کرد: « باعث افتخار من و تیم ما است که امروز در جشن 17 سالگی لیون کامپیوتر در خدمت شما هستیم. می‌خواهم از سیر تحول سایت لیون کامپیوتر صحبت کنم. ما در لیون کامپیوتر کاری که خوب انجام می‌دهیم این است که کثیف شروع می‌کنیم، اما بزرگ فکر می‌کنیم».

وی در ادامه افزود: «در ابتدای کارمان، مشتری برای خرید از ما باید به بانک می‌رفت و فیش واریزی را برای ما می‌فرستاد. در سال 2005 در سایتمان تغییراتی داشتیم و در سال 2008 برای اولین بار به یک سایت خوب که با PHP ساخته شده بود منتقل شدیم و کم کم پرداخت در محل هم اضافه شد. در مسیر داشتیم لذت می‌بردیم و به کارمان تنوع می‌دادیم، اما مطمئن بودیم که هدفمان دست یافتنی است. در سال 2017 تغییر پلتفرم دادیم، اما دو سه سال بعد یعنی در سال 2020 متوجه شدیم فضایی که در آن کار می‌کردیم دیگر ظرفیت کافی ندارد و به همین دلیل باز هم تغییراتی داشتیم و در این سال به نسخه فعلی سایتمان رسیدیم. اما رشد هیچوقت پایان ندارد و این مقصد نهایی ما نخواهد بود».

آقای پرهیزکار در ادامه توضیحاتی هم درباره جایگاه فعلی این مجموعه ارائه داد و گفت: «لیون کامیپوتر در الکسا رتبه 210 را در بین سایت‌های ایرانی دارد و در شش ماه اول سال 2021 میلادی حدود 19 میلیون بازدید داشته است. این رقم نسبت به دور مشابه در سال گذشته 45 درصد رشد داشته و همچنین اکنون بیش از 65 درصد بازدید کنندگان از طریق سرچ گوگل به وب سایت هدایت می‌شوند».

وی در خصوص میزان رضایت مشتریان از لیون کامپیوتر گفت: «میزان رضایت مشتریان در بخش‌های مختلف مثل اسمبل و سیستم‌های دست دوم در یکی بالاترین سطح‌ها قرار دارد. ما تمام ویژگی‌ها و بخش‌هایمان را حول محور مشتری چیده‌ایم و رضایت مشتری مهم‌ترین چیز برای ماست که این حقیقت را در برخورد ما با مشتریان می‌توانید ببینید».

پس از صحبت‌های آمارهایی و گزارش از وضعیت مجموعه، نوبت به جلسه پرسش و پاسخ رسید و علاوه بر آقای پرهیزکار، آقایان سعید حسینی (بنیانگذار لیون کامپیوتر) و علی صدرالدینی (مدیر روابط عمومی لیون کامپیوتر) نیز روی سن آمدند و به سوالات خبرنگاران حاضر در مراسم پاسخ دادند. آقای حسینی در پاسخ به این سوال که چرا لیون کامپیوتر در حوزه رمزارزها دیگر فعالیت ندارد گفت: « هر چیزی دورانی دارد. ما در سال 1396 در حوزه رمزارزها بسیار فعالیت کردیم، اما متوجه شدیم گوشه‌ای از بازار که به گیمرها تعلق دارد آسیب دیده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این فعالیت را متوقف کنیم. موضوع بعدی، مساله قانونی آن است که قانون‌گذارها قوانینی گذاشتند و ما هم باید به آنها عمل می‌کردیم».

محسن پرهیزکار در ادامه صحبت‌‌های خود دباره سرویس‌های جدید لیون کامپیوتر نظیر ایزی پی سی (EZ PC) نیز سخن گفت: «همیشه فرآیندی در لیون کامپیوتر وجود دارد و آن چیزی نیست جز انتقال نظر مشتریان به بخش R & D (تحقیق و توسعه). سرویس ایزی پی سی نیز با همین هدف به وجود آمده است. طرح اولیه این سرویس ابتدا در سال 1398 مطرح شد و در سال 1399 به آمادگی رسید. ما نمونه این سرویس را در ایران نداریم. سرویس ایزی پی سی به این گونه است که همه کاربران، حتی کاربرانی که دانش فنی و تخصص لازم در زمینه سخت افزار ندارد نیز می‌توانند مطابق با نیاز خود یک کامپیوتر ببندند و سیستم ما پیشنهادهایی را بر اساس نیاز آن‌ها ارائه می‌کند. بزودی امکانات بیشتری را در این بخش ارائه خواهیم داد».

سعید حسینی در ادامه در خصوص آینده کاری لیون کامپیوتر گفت: «ما به خلاقیت اعتقاد داریم. بازارهای تخصصی و کوچک همیشه حرف برای گفتن دارند و حتی بیزنس‌های بزرگ هم تلاش نمی‌کنند تا با آن‌ها رقابت کنند. این عامل به علاوه خلافیت باعث شده تا با به راه خود ادامه بدهیم. اساس لیون کامپیوتر مشتریان آن است و با بدون آن‌ها چیزی نیستیم».

وی همچنین اظهار داشت که «ما در سال گذشته تصمیم گرفتیم روی یک سری کیس جدید کار کنیم که به اصطلاح نمی‌مرد و شما می‌توانستید بدون این که به اجزای درونی کیس دست بزنید ظاهرا آن را تغییر دهید. اما آنقدر هزینه‌ها بالا می‌رفت که دست نگه داشتیم. همچنین اکنون تصمیم داریم خیلی از زیرمجموعه‌های لیون کامپیوتر را از یکدیگر جدا کنیم تا آن‌ها به تنهایی به یک مجموعه مستقل و واحد تبدیل شوند».

علی صدرالدینی هم بیان کرد که «ما در حال حاضر با چندین شرکت همکاری می‌کنیم و با شرکت‌هایی کار می‌کنیم که سود کمتری از مشتری بگیرند. بدین ترتیب بیشتر فشار اقتصادی را خودمان تحمل می‌کنیم». وی افزود «این مجموعه اکنون در خصوص بازار لپ تاپ ها نیز فعالیت دارد و این بخش نیز قوی کار می‌کند. در خصوص موبایل‌ها هم قصد داریم در آینده فعالیت‌های خود را آغاز کنیم».

در پایان این جلسه پرسش و پاسخ، آقای حسینی در رابطه با توصیه به کسانی که قصد دارند کسب و کاری را شروع کنند گفت: « من خیلی سعی نمی‌کنم همیشه بگویم ما می‌توانیم. اما یک نکته طلایی وجود دارد که خودم انجامش دادم و آن هم این است که همیشه شروع کنید، حتی زشت و بی ریخت. من سعی کردم بازار و خودم را کشف کنم. آینده برای هیچکس روشن نیست، اما من برای رسیدن به اهدافم هر کاری که بر اساس ارزش‌های شخصی خودم است را انجام می‌دهم».

مجری مراسم نیز از سعید حسینی پرسید که 17 و 18 سال پیش چه گذشت که در نهایت در تیرماه 1383 لیون کامپیوتر شروع به کار کرد؟ بنیان‌گذار لیون کامپیوتر در پاسخ به این سوال چنین گفت: «در واقع من از 8 سالگی شروع به کار کردم و حتی شروع کردم به فروختن و از آنجا به بلوغ رسیدم».

در بخش پایانی برنامه‌های جشن 17 سالگی لیون کامپیوتر، گروه موسیقی امید حاجیلی، یکی از هنرمندان معروف و مطرح کشورمان، موسیقی زنده اجرا کردند و فضای بسیار شادی را برای حاضران مراسم به ارمغان آوردند. در پایان مراسم نیز سعید حسینی کیک تولید این مجوعه را بریدند.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
رمزارز بیبی عرعر (نجات عرازشه از هاری)
رمزارز بیبی عرعر (نجات عرازشه از هاری)
2 سال قبل

اقا قبول نیست مارو دعوت نکردین که 🙂

دکمه بازگشت به بالا