Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسولسخت افزار

وقتی کنسول دریم کست به یک PC گیمینگ تبدیل می‌شود!

کنسول فراموش شده‌ در قالب کامپیوتر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کنسول قدیمی و رترو دریم کست (Dreamcast) را یادتان می‌آید؟ آخرین کنسول خانگی شرکت سگا (Sega) که در نسل ششم کنسول‌ها منتشر شد و با وجود پتانسیل‌های بسیاری که داشت، به سرعت فراموش و تبدیل به نقطه تاریکی در کارنامه شرکت ژاپنی تبدیل گشت. حالا این کنسول توسط ماد کننده‌ها (Modder) به نوعی از گور بازگشته و به یک PC گیمینگ جمع و جور تبدیل شده است. به نظر می‌رسد اخیراً علاقه ماد کننده‌ها به کنسول‌های رترو و قدیمی افزایش یافته و آن‌ها سعی می‌کنند با جای دادن قطعات رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها را به یک کامپیوتر گیمینگ تبدیل نمایند.

اگر یادتان باشد، یکی از ماد کنند‌ه‌ها در ماه گذشته یک کنسول گیم کیوب (Gamecube) را به یک PC گیمینگ جذاب تبدیل ساخته بود و حالا نوبت به کنسول قدیمی دیگری به نام دریم کست رسیده است. یکی از ماد کننده‌ها با نام کاربری Temujin 123 به تازگی با قرار دادن پردازنده AMD Ryzen 5 Pro 465G، مادربرد ASRock X300M-STX و رم 16 گیگابایتی Crucial Ballistix درون قاب کنسول دریم کست، حرکت جالبی را ارائه کرده است. در زمینه ذخیره سازی نیز از سه درایو اس اس دی 960 گیگابایتی Corsair Force MP512 و Samsung 970 EVO یک ترابایتی و Samsung 830 صد و بیست گیگابایتی استفاده شده است. علاوه بر این‌، یک درایو نوری Matshita نیز برای محکم کاری در دریم کست قرار داده شده است.

دریم کست با روح PC

این کاربر ماد کننده، ویدیوی جالبی از مراحل کار خود به اشتراک گذاشته که شما می‌توانید آن را از طریق این لینک یوتوب تماشا نمایید. این ماد کننده حتی در زمینه ظاهر نیز اقدامات جالبی انجام داده و با اسپری‌های مخصوص، ظاهر دوست داشتنی و جذابی به Dreamcast بخشیده است. قطعات قرار گرفته داخل دریم کست، بالارده و همه فن حریف نیستند اما از آنجایی که جای دادن کارت گرافیک داخل قاب کوچک دریم کست کار سختی به حساب می‌آید، کاربر ترجیح داده از یک APU برای راه افتادن کار بهره بگیرد.

برای کسانی که اطلاعات چندانی درباره کنسول دریم کست ندارند، بد نیست توضیح دهیم که این کنسول نسل ششمی برای اولین بار در سال 1998 در کشور ژاپن منتشر شد اما به دلایل مختلف، به هیچ عنوان به موفقیت نرسید و پس از 18 ماه حضور در بازار، به صورت کلی توسط شرکت سگا جمع آوری شد! این کنسول دارای قابلیت‌ها و کنترلر جالب و منحصر به فردی بود که آن را در تاریخ کنسول‌های بازی ماندگار می‌سازد.

نظر شما در مورد تبدیل شدن دریم کست به یک PC گیمینگ جمع و جور چیست؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا