Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اپلیکیشن و نرم افزار

نسخه جدید کیبورد اختصاصی گوگل، GBoard، زبان طراحی متفاوتی دارد

شرکت گوگل تصمیم گرفته تا زبان طراحی و تغییرات اکوسیستم خود را از انحصار گوشی‌های Pixel خارج کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

زبان طراحی جدید Material Desgin شرکت گوگل واقعاً قابل تحسین است و به لطف این طراحی جدید از تغییرات بسیار زیاد و رهنمودهای بهتری در رابط کاربری اکوسیستم این شرکت بهره‌مند خواهید شد. البته توجه داشته باشید که این زبان طراحی تنها به رابط کاربری اندروید 12 محدود نشده و در بخش‌های گسترده‌ای نظیر اپلیکیشن‌های این شرکت مثل GBoard و در تمام قسمت‌های اکوسیستم ارائه خواهند شد. بنابراین قابلیت‌ها و طراحی‌های جدید این امکان را برای شما فراهم خواهند کرد تا از امکانات شخصی سازی بیشتر و رابط کاربرپسندتری برخودار شوید.

حتماً ایموجی‌های جدید گوگل را دیده‌اید که در نسخه جدید اندروید منتشر شده‌اند، حال به نظر می‌رسد که این شرکت برخی از تغییرات زبان طراحی خود را قصد دارد در اپلیکیشن GBoard، که کیبورد اختصاصی گوگل است، برای سایر گوشی‌های اندرویدی نیز عرضه کند. با وجود اینکه این تغییرات زیاد نیستند اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که برای شروع مطلوب هستند.

ظاهر جدید کیبورد اختصاصی گوگل

در نسخه‌های قدیمی کیبورد اختصاصی گوگل یعنی GBoard، دکمه‌های اعداد (123?) بدون حاشیه بودند و کلید Enter نیز داخل یک مستطیل با گوشه‌های منحنی قرار داشت. اما در نسخه جدید که اکنون در دسترس قرار دارد، شکل جدیدی تحت عنوان Pill-Shaped (قرص مانند) برای تمام دکمه‌ها ارائه می‌شود که در ادامه می‌توانید تصویر مربوط به آن‌ها را مشاهده کنید. طراحی کلید فاصله یا Space نیز تغییر کرده است. اگر هنوز سیستم عامل اندروید 12 نسخه اول بتا را تجربه نکرده‌اید لازم بدانید که زبان طراحی Pill-Shaped در کیبورد ابتدا در اندروید 11 عرضه شده بود و این بدین معنی نیست که این طراحی تنها برای گوشی‌های مجهز به سیستم عامل جدید عرضه خواهد شد.

مقایسه ظاهر نسخه جدید با نسخه قدیمی کیبورد GBoard.
مقایسه ظاهر نسخه جدید با نسخه قدیمی کیبورد GBoard.v

امکانات شخصی سازی کیبورد گوگل بیشتر خواهند شد

کاملاً واضح است که تغییرات اعمال شده روی کیبورد جدید بسیار جزئی هستند اما همین که به طور اختصاصی برای گوشی‌های Google Pixel و فقط سیستم عامل Android 12 عرضه نشده‌اند، خبر خوبی است. همچنین امیدوار هستیم که شرکت گوگل در آینده اپلیکیشن GBoard را خارج از زبان طراحی Material Design نیز توسعه دهد و امکانات شخصی سازی بیشتری برای آن عرضه کند، چرا که ماهیت اصلی اندروید و مهم‌ترین ویژگی آن همین موضوع شخصی سازی بوده و هست.

متأسفانه عرضه تغییرات جدید کیبورد GBoard هنوز برای تمام کاربران انجام نشده، اما اگر جدیدترین نسخه آن را از Google Play Store دریافت کنید شانس اینکه بتوانید تغییرات جدید را تجربه کنید بسیار بالاست.

منبع
Wccftech

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا