Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسولپیشنهاد سردبیر

آیا لیدی دیمیتریس شایسته یک نسخه جداگانه از بازی Resident Evil است؟

شخصیت پر حرف و حدیث این روزها!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

پس از موفقیت بازی Resident Evil 7، طبیعی بود که شرکت کپکام (Capcom) با فرمول موفقیت جدید خود، پایه‌های نسخه بعدی، یعنی Resident Evil Village را بنا کند. با این که Resident Evil Village به خودی خود هیجان انگیز و مورد انتظار بود، اما کپکام با رو کردن کارت‌های برنده درخشان خود پیش از عرضه، این عنوان را نه تنها برای گیمرها و دوست داران سبک ترسناک، بلکه برای تمام مردم در سراسر جهان جذاب و مورد انتظار ساخت. یکی از این برگه‌های برنده به غیر از صحنه کشته شدن میا وینترز (Mia Winters) به دست کریس ردفیلد‌ (Chris Redfield)، بانوی خون آشام قد بلندی بود که لیدی دیمیتریس (Lady Dimitrescu) نام داشت.

باس‌های جذاب!
لیدی دیمیتریس در کنار ترسناک بودن، جذاب است
لیدی دیمیتریس در کنار ترسناک بودن، جذاب است

با درک این که گیمرها و طرفداران سری Resident Evil، به هیچ عنوان روی شخصیت اصلی بازی، یعنی ایتن وینترز (Ethan Winters) به عنوان یک عامل جذابیت حساب نمی‌کنند، Resident Evil Village بدون شک به شخصیت‌های شرور جذاب و منحصر به فرد نیاز داشت و لیدی دیمیتریس نیز یکی از همین کاراکترهاست. در این مطلب به هیچ عنوان قصد اسپویل کردن داستان بازی Resident Evil Village را نداریم اما طبیعتاً پس از تمام کردن این عنوان پرطرفدار و تازه عرضه شده، متوجه می‌شوید که لیدی دیمیتریس، تنها شخصیت شرور اصلی و باسِ بازی نیست و حتی کاراکترهایی با شخصیت پردازی بهتر نیز در بازی یافت می‌شوند. با این حال، این بانوی خون آشام است که نظر تمام مردم را به خود جلب کرده است!

طراحی و ساختار کلی بازی Resident Evil Village بسیار ساده است. پس از تجربه بخش افتتاحیه، چهار باس اصلی به شما معرفی می‌شوند و باید با ماجراجویی، از بین بردن دشمنان و حل کردن معماها، به آن‌ها برسید. این ساختار ساده‌ای است که برای مدیوم بازی‌های ویدیویی، بسیار آشنا و ملموس جلوه می‌کند. حالا در این شرایط، لیدی دیمیتریس اولین باس از میان این چهار باس است که باید با آن مقابله کنید و شاید همین موضوع باعث می‌شود که پیش از آن که متوجه شوید، بانوی خون آشام و دختران او از داستان بازی خارج می‌شوند.

چرا مردم درباره بانوی خون آشام صحبت می‌کنند؟
به غیر از موارد ظاهری، خصوصیات اخلاقی لیدی دیمیتریس نیز ما را جذب می‌کند
به غیر از موارد ظاهری، خصوصیات اخلاقی لیدی دیمیتریس نیز ما را جذب می‌کند

پیش از این که روی بازی Resident Evil Village دقیق‌تر شویم، بیایید بررسی کنیم که چرا شخصیت لیدی دیمیتریس در این عنوان محبوب، تا این حد پرطرفدار و بحث برانگیز است. پیش از تجربه نسخه جدید سری Resident Evil، با خود می‌گفتیم که دلیل ترند شدن دیمیتریس، مسائل ظاهری است. طبیعتاً هیچکس از یک خانم قد بلند، خوش پوش و جذاب، بدش نمی‌آید! اما زمانی که Resident Evil Village را برای اولین بار تجربه کرده و با این شخصیت مواجه می‌شویم، درمی‌یابیم که دیمیتریس تنها به دلیل موارد ظاهری، شایسته بحث و توجه نیست.

لیدی دیمیتریس یک زامبی تغییر شکل دهنده و ترسناک است که در راهروهای قلعه دیمیتریس به دنبال شما آمده و قصد جانتان را دارد. این یکی دیگر از دلایل جذابیت کاراکتر است. همانطور که در Resident Evil 2 Remake با تعقیب و گریزهای مستر ایکس (MR x) به وجد می‌آمدیم و این شخصیت برایمان جذاب جلوه می‌کرد، حالا تعقیب گریز با بانوی خون آشام نیز دلهره شیرینی را در وجودمان ایجاد می‌کند. لیدی دیمیتریس همچنین خصوصیات اخلاقی منحصر به فردی دارد که خیلی زود مجذوبتان می‌کند. از نوع عصبانی شدن، صحبت کردن، قدم زدن یا حتی باد زدن صورت، همگی مواردی هستند که لیدی را در نگاه شما تأثیر گذار جلوه می‌دهند.

آیا لیدی دیمیتریس شایسته یک بازی جداگانه است؟
صحنه‌ها و سکانس‌های ماندگاری در بازی به وسیله ومپایر لیدی خلق می‌شوند
صحنه‌ها و سکانس‌های ماندگاری در بازی به وسیله ومپایر لیدی خلق می‌شوند

شاید همه چنین حسی نداشته باشند اما پس از تمام شدن بخش لیدی دیمیتریس در بازی Resident Evil Village، احساس می‌کنیم که این شخصیت شرور،‌ پتانسیل‌های بیشتری داشته و این زمان محدود اختصاص یافته به او، منصفانه نبوده است. Resident Evil Village به صورت کلی یک بازی کوتاه است که اگر به شکل کند و آهسته نیز در آن پیشروی کنید، حداکثر تا 10 ساعت آن را به پایان می‌رسانید. اگر از «Resident Evil بازان» قهار باشید، می‌توانید بازی را در زمان بسیار کمتری به پایان رسانده و حتی متوجه وجوه شخصیتی جالب لیدی دیمیتریس نشوید.

در این شرایط با خود می‌گوییم که چرا کپکام پیش از عرضه و پس از این که هیجان و هایپ پیرامون بانوی خون آشام را دریافت، تغییری در ساختار داستان یا گیم‌پلی ایجاد نکرد یا حتی به پیش داستان یا بک استوری آن نپرداخت؟ اما باید این موضوع را بپذیریم که تغییر ساختار، آن هم در آن مراحل نهایی ساخت و توسعه، قطعاً امکان پذیر نیست. بسیاری از گیمرها ممکن است پس مواجه شدن با باس‌ها و مناطق دیگر بازی Resident Evil Village، به جای لیدی، بیشتر جذب آن‌ها (مخصوصاً هایزنبرگ) شوند اما با در نظر گرفتن تمام موارد و عناصر درباره لیدی دیمیتریس، باید قبول کنیم که این شخصیت لایق زمان بیشتری در بازی است!

پایان قصه ومپایر لیدی!
باس‌های بازی Resident Evil Village که هر کدام به نحوی ما را به دنبال خود می‌کشانند.
باس‌های بازی Resident Evil Village که هر کدام به نحوی ما را به دنبال خود می‌کشانند.

Resident Evil یک سری بازی قدیمی است که نسخه‌های فرعی کمی هم ندارد. اگر صدای ما به گوش کپکام برسد، بدون شک از این شرکت ژاپنی تقاضا می‌کنیم که یک عنوان فرعی را درباره لیدی دیمیتریس بسازد. پیش‌داستان یک بانوی خون آشام جذاب و قد بلند، بدون شک چیزی نیست که گیمرها از تجربه آن‌ سر باز زنند. پرداخت بیشتر به لیدی، حتی می‌تواند در محتویات الحاقی Resident Evil Village نیز صورت بگیرد. کپکام پیش از این ثابت کرده که با محتویات الحاقی (DLCهای RE7)، می‌توان نور بیشتری را روی وجوه مختلف داستان تاباند و حالا روایت کامل قصه ومپایر لیدی، سوژه بی‌نقصی برای ساخت و عرضه یک DLC پرفروش و مورد انتظار به حساب می‌آید.

لیدی دیمیتریس جذاب، شیک، مسحور کننده اما شیطانی و وحشی است! او خود را مهره محبوب مادر میراندا (Mother Miranda) و رقیب اصلی Heisenberg می‌داند. او صدها سال عمر کرده، سه دختر خود را به عنوان قاتل‌های بی‌رحم، پرورش داده و بدن آن‌ها را از حشرات چندش‌آور پر کرده است. علاوه بر این، ومپایر لیدی به صورت مستقیم مسئول خلق و آفرینش چند سکانس و صحنه ماندگار در بازی Resident Evil Village است. همین جملات و توصیفات کافی است تا به پتانسیل فوق‌العاده این کاراکتر پی ببریم.

موفقیت هوشمندانه

بازی Resident Evil Village یک عنوان موفق و پرطرفدار است که کپکام را به ادامه مسیر فرانچایز قدیمی Resident Evil امیدوار می‌سازد. شاید بزرگترین عامل موفقیت این بازی، باس‌ها و مناطقی هستند که برای هر کدام از آن‌ها طراحی شده است. شخصیت‌هایی مانند لیدی دیمیتریس و هایزنبرگ، محیط‌های فوق‌العاده‌ای مانند قلعه دیمیتریس، خانه بنوینتو (Beneviento) و کارخانه هایزنبرگ، همگی باعث می‌شوند گذر زمان را در هنگام تجربه Village متوجه نشده و بازی هیچگاه برایتان تکراری نشود.

نظر شما در مورد بازی Resident Evil Village و شخصیت ماندگار لیدی دیمیتریس در آن چیست؟ آیا موفق به تجربه این عنوان ترسناک شده‌اید؟ برخوردتان با این شخصیت بحث برانگیز نسبت به حواشی پیش از عرضه، چگونه بود؟ آیا لیدی دیمیتریس شایسته یک نسخه جداگانه از بازی Resident Evil است؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
Babakjustin
Babakjustin
3 سال قبل

یه نسخه ؟؟؟ صد تا رزیدنت باید بریزیم به پاش ????

دکمه بازگشت به بالا