Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسول

آموزش PS5: راهنمای تنظیمات صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در این آموزش PS5 سعی داریم شما را با تنظیمات صوتی کنسول پلی استیشن 5 آشنا کنیم و کاربرد هر گزینه را با تصاویر اختصاصی برایتان شرح دهیم.

برای وارد شدن به بخش تنظیمات صوتی کنسول PS5، ابتدا وارد بخش تنظیمات کلی یا همان Settings شوید و در آنجا گزینه

20210428095845

Sound را انتخاب کنید. پس از ورود به بخش تنظیمات صوتی، سربرگ‌های اصلی و گزینه‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که کارکرد هر کدام از‌ آن‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

تنظیمات صوتی PS5

پس از وارد شدن به بخش تنظیمات صوتی کنسول پلی استیشن 5، با سه دسته اصلی مواجه می‌شوید. دسته اول Microphone نام دارد که شامل 4 گزینه می‌شود. گزینه اول Input Device نام دارد که تعیین می‌کند صدای شما از طریق چه میکروفونی گرفته شود. از آنجایی که کنترلر دوال سنس (DualSense) دارای یک میکروفون داخلی است، می‌توان تعیین کرد که صدا از طریق میکروفون کنترلر گرفته شود یا از طریق میکروفونِ هندزفری و هدفونی که شما به کنترلر متصل کرده‌اید وارد شود.

20210428095914

در گزینه بعدی، سطح صدای میکروفون قابل تنظیم و تعیین است و گزینه سوم نیز وضعیت میکروفون (فعال یا غیر فعال بودن) را نشان می‌دهد. در گزینه آخر نیز می‌توانید وضعیت میکروفون در حالت‌های چت یا پخش گیم‌پلی (Broadcast) را بر حسب نیاز تعیین نمایید.

دسته بعدی، Audio Output است که شامل چند گزینه مختلف می‌شود. در گزینه اول یا Output Device، شما تعیین می‌کنید که صدای کنسول از طریق چه دستگاهی پخش شود. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید صدا را از اسپیکرهای تلویزیون دریافت کنید، آن را روی HDMI Device قرار می‌دهید. گزینه بعدی، خروجی صدا را به صورت خودکار تغییر می‌دهد و گزینه سوم نیز نوع HDMI را تعیین می‌کنید. گزینه بعدی، تنظیمات مربوط به آمپلی‌فایر AV را نشان می‌دهد که در صورت داشتن دستگاه مربوطه می‌توانید تعداد کانال‌ها و موقعیت اسپیکرها را تعیین نمایید. گزینه آخر در این بخش نیز به خروجی صدا از طریق هدفون‌ مربوط می شود که می‌توانید نوع صدا و میزان آن را انتخاب نمایید.

20210428095918

بخش آخر نیز Volume نام دارد که صرفاً در آن می‌توان میزان صدای هدفون‌ و میزان صدای اسپیکر کنترلر را تنظیم و تعیین کرد. از آنجایی که صدای اسپیکر در بسیاری از مواقع می‌تواند باعث حواس پرتی در هنگام تجربه بازی شود، بهتر است آن را کاهش دهید.

نظر شما در مورد این آموزش پلی استیشن 5 چیست؟ با آموزش‌های ابتدایی بیشتر از کنسول PS5 با لیون تک همراه باشید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
علی
علی
2 سال قبل

سلام . من یه مشکلی دارم وقتی با دوستام بازی می کنم صدای من برای دوستام بک میخوره و تکرار میشه توps4 این مشکل رو نداشتم ولی روی ps5 از همون روز اول بدون اینکه تغییری ایجاد کنم همین مشکل بود حتی هندزفری هامو عوض کردم و همون هندزفری که تو نسل قبلی داشتم استفاده کردم ولی باز مشکل حل نشد البته فک کنم به خاطر میکروفن داخلی دسته باشه چطور میشه میکروفن داخلی دسته رو غیر فعال کرد ؟؟

دکمه بازگشت به بالا