Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
سخت افزار

پلی استیشن 5 سفارشی با سیستم خنک کننده مایع از راه رسیده است!

تیم مادینگ کافه از خنک‌ترین مدل پلی استیشن 5 پرده برداشتند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اولین کاری که کاربران پس از موفقیت در خرید کنسول محبوب پلی استیشن 5 دوست دارند انجام دهند، آنباکس کردن و امتحان کردن آن است. اما کانال یوتیوب Modding Cafe برای آنباکسینگ کنسول جدیدشان ایده متفاوتی را در سر دارند. این تیم مادینگ ویتنامی به تازگی از اولین کنسول پلی استیشن 5 ماد شده و مجهز به سیستم خنک کننده مایع رونمایی کرده است.

طراحی کیس جدید از نوع Mini-ITX

تیم مادینگ کافه کار خود را با کالبد شکافی کامل کنسول پلی استیشن 5 آغاز کرده اند. این تیم تقریباً تمام قطعاتی را که مستقیماً به مادربرد متصل شده بود را از آن جدا کرده؛ سپس یک شاسی یا به اصطلاح کیس جدید Mini-ITX و یک واتربلاک سفارشی برای این کنسول طراحی کرده‌اند. به گفته یکی از مهندسان این تیم، برای طراحی این قطعات زمان بسیار زیادی صرف عملیات CAD شده است.

پلی استیشن 5 ماد شده در کنار مدل اصلی.
پلی استیشن 5 ماد شده در کنار مدل اصلی.

سیستم خنک کننده مایع دیگر نیازی به Liquid Metal ندارد

با وجود تأکیدهای شرکت سونی برای استفاده از فلز مایع یا Liquid Metal برای دفع حرارت تراشه پلی استیشن 5، تیم مادینگ کافه از خمیرهای حرارتی (Thermal Paste) معمول که در کامپیوترهای دسکتاپ به کار می‌روند استفاده کرده است. در نهایت کیس طراحی شده و سفارشی این کنسول از ابعاد بسیار جمع و جور تری نسبت به مدل اصلی برخوردار است، به همین خاطر این تیم به ناچار فن‌های خنک کننده بزرگ این کنسول با ابعاد 120 در 45 میلی‌متر را با فن‌های کوچک‌تری تعویض کرده‌اند. در تصویر مقابل می‌توانید نگاهی به طراحی مدل سفارشی این کنسول داشته باشید.

مجهز به چراغ‌های LED

در مرحله آخر نیز با اضافه کردن صفحات کناری به کیس و نصب چند چراغ LED ظاهر بسیار جذابی را به این کنسول بخشیدند که تفاوت بسیار زیادی با طرح اصلی شرکت سونی دارد. اما سیستم خنک کننده مایع در این پلی استیشن 5 سفارشی نه تنها عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کند بلکه با صدای بسیار کمتری هم به فعالیت می‌پردازد. مسلماً طراحی کیس جدید با دریچه‌‍‌های هوای بزرگ‌تر و استفاده از سیستم خنک کننده مایع، بهبودهای بسیاری در زمینه بازدهی و تجربه کاربری اعمال می‌کند. دیدگاه شما درباره مدل سفارشی این کنسول چیست؟

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا