Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
سخت افزار

آیا صفحه نمایش آیفون 13 دارای نرخ بروزرسانی 240 هرتز است؟

چهار برابر بیشتر از آیفون 12!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صفحه نمایش با نرخ بروزرسانی (Refresh Rate) بالا، تصویر نرم‌تر و چشم نواز‌تری را برای مخاطب به همراه می‌آورد و چه کسی دوست ندارد از یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش قابل و نرخ بروزرسانی بالا بهره بگیرد؟ طبق پتنت جدیدی که در کشور ایالات متحده (US) ثبت و رؤیت شده، صفحه نمایشی با نرخ بروزرسانی بسیار بالا مشاهده کردیم و با اعدادی مانند 120 هرتز، 180 هرتز و 240 هرتز مواجه شدیم.

هم‌اکنون رقابت شدیدی میان شرکت‌های تولید کنندۀ گوشی‌های هوشمند،‌ مخصوصاً شرکت‌های سامسونگ (Samsung) و اپل (Apple) وجود دارد و به غیر از مواردی مانند پردازنده، باتری و قابلیت‌های هیجان انگیز، صفحات نمایش با کیفیت و نرخ بروزرسانی بالا نیز به یک زمینۀ جدید برای رقابت جدی تبدیل شده است. به عنوان مثال، گوشی گلکسی نوت 20 (Galaxy Note20 Ultra 5G) می‌تواند در زمان تجربۀ بازی‌های ویدیویی، نرخ بروزرسانی صفحه نمایش خود را تا 120 هرتز بالا ببرد و در زمان پخش محتواهای دیگر، این میزان را به 60 هرتز کاهش دهد. نرخ بروزرسانی این گوشی هوشمند همچنین در زمانی که تصویر ثابت است تا 10 هرتز نیز پایین می‌آید.

جاه‌طلبانه

حال، با توجه به پتنتی که به تازگی ثبت شده، حدس و گمان‌ها درباره نرخ بروزرسانی 240 هرتزی گوشی آیفون 13 بالا گرفته است. اگر آیفون 13 دارای صفحه نمایشی با این میزان نرخ بروزرسانی باشد، تبدیل به اولین دستگاه قابل حملی می‌شود که نرخ بروزرسانی 240 هرتز دارد. بالاترین رکورد در حال حاضر، متعلق به Asus ROG Phone 3 و Lenovo Legion Pro و ZTE Nubia Play است که صفحات نمایشی با نرخ بروزرسانی 144 هرتز دارند.

همچنین در نظر داشته باشید که پتنت جدید ثبت شده ممکن است مربوط به آیفون 13 نبوده و به دستگاه دیگری از شرکت اپل، مانند نسخه جدید آیپد پرو (iPad Pro) رابطه داشته باشد. تبلت‌های بالا رده و High End برای اولین بار در سال 2017 به نرخ بروزرسانی 120 هرتز رسیده و وارد بازار شدند.

نظر شما در مورد پتنت جدید ثبت شده دربارۀ شرکت اپل چیست؟ آیا پیش‌بینی می‌کنید صفحه نمایش آیفون 13 دارای نرخ بروزرسانی 240 هرتز باشد؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا