Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسولسخت افزار

کارت گرافیک GeForce GT 710 می‌تواند بازی Horizon Zero Dawn را به خوبی اجرا کند!

روی رزولوشن 72p!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همیشه اجرای بازی‌های جدید و مدرن روی سخت افزارها و قطعات قدیمی و ضعیف، جذاب و جالب است. حال، بازی Horizon Zero Dawn روی کارت گرافیک GeForce GT 710 اجرا شده و نتایج سرگرم کننده‌ای را به ارمغان آورده است.

به تازگی یک چنل گیمینگ در یوتوب که  zWORMz Gaming نام دارد، تصمیم گرفته تا بازی Horizon Zero Dawn را روی کارت گرافیک ضعیف، قدیمی و پایین‌ رده‌ای مانند GeForce GT 710 اجرا کند. اجرای این بازی ویدیویی جدید روی یک کارت گرافیک پایین رده، می‌تواند نتایج جالبی به همراه آورد اما شاید انتظار این نتایج را نداشته باشید!

بازی Horizon Zero Dawn که برای اولین بار در سال 2017 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد، با بازخورد خوب گیمرها و طرفداران مواجه گشت. این بازی پس از گذشت چند سال، در سال 2020 برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز دردسترس قرار گرفت و در مشخصات سیستم مورد نیاز آن، کارت گرافیک GTX 780 (با 3 گیگابایت حافظه) و در مشخصات سیستم پیشنهادی، کارت گرافیک GTX 1060 شش گیگابایتی به چشم می‌خورد.

حال، بیایید ببینیم کارت گرافیک GeForce GT 710 چگونه از پس Horizon Zero Dawn برمی‌آید. این کارت انویدیا که 3 گیگابایت حافظۀ DDR3 و 192 هستۀ CUDA دارد، بازی استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) را در رزولوشن 1080p تنظیمات گرافیکی آخرین سطح با 2 یا 3 فریم بر ثانیه اجرا می‌کند که طبیعتاً قابل بازی نیست! این در حالی است که با همین رزولوشن و پایین‌ترین سطح تنظیمات گرافیکی، 2-3 فریم بهبود را در عملکرد بازی شاهد هستیم.

چقدر رزولوشن را پایین بیاوریم؟

حتی اگر رزولوشن اجرایی را روی 720p تنظیم کنیم، بازی به صورت میانگین با 8 فریم بر ثانیه و در رزولوشن 360p به صورت میانگین با 12 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. با کاهش رزولوشن بازی به عدد غیر قابل باور 256×144، نرخ فریم بازی Horizon Zero Dawn به نزدیکی 30 فریم بر ثانیه می‌رسد اما برای یک تجربۀ نرم و بدون ایراد، در انتها رزولوشن 128×72 یا همان 72p انتخاب می‌شود! لازم به توضیح نیست که بازی زیبای Horizon Zero Dawn با آن چشم اندازهای فوق‌العاده‌اش، با این رزولوشن شبیه به ماینکرفت به نظر می‌رسد و ما را به یاد دوره کنسول پلی استیشن 1 (PS1) می‌اندازد.

با تمام این تفاسیر، همانطور که در ابتدای متن توضیح داده شد، اجرای بازی‌های جدید و مدرن روی سخت افزارها و قطعه‌های پردازشی قدیمی (GPU و CPU)، لذت خاصی دارد. این یوتوبر کنجکاو نیز با به چالش کشیدن یک کارت گرافیک قدیمی که در زمان عرضه (سال 2016) تنها 42 دلار قیمت داشت، سعی در اجرا کردن یک بازی مدرن دارد که نتایج جالبی نیز از پسِ آن به وجود آمد. در انتهای مطلب، می‌توانیم بگوییم که GeForce GT 710 می‌تواند بازی Horizon Zero Dawn را به خوبی اجرا کند؛ البته با رزولوشن 72p!

نظر شما در مورد اجرای بازی Horizon Zero Dawn روی کارت گرافیک ضعیفی چون GT 710 چیست؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
Tech Spot

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا