Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
سخت افزار

با پاور SX1000 آشنا شوید؛ بهترین گزینه برای مینی کیس‌ها!

این محصول با برخورداری از ابعاد کوچک و طراحی ماژولار می‌تواند گزینۀ بسیار مناسبی برای مینی کیس‌های قدرتمند باشد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

برای اسمبل یک مینی کیس، باید از اجزایی استفاده کرد که با سایر فاکتورها نظیر گردش جریان هوای مناسب، نحوۀ مدیریت کابل و سایر موارد در تناسب باشد. در صورتی که قصد داشته باشید از سیستم قدرتمندی روی مینی کیس خود استفاده کنید، به دلیل محدود بودن منبع تغذیه‌های مخصوص برای چنین کامپیوترهایی با فرم ظاهری کوچک، احتمالاً کمی به مشکل بر خواهید خورد. به همین منظور، شرکت Silverstone این مشکل را حل کرده و پاور 1000 واتی SX1000 برای مینی کیس‌ها و کامپیوترهای کوچک مخصوص بازی معرفی کرد.

طراحی پاور SX1000 می‌تواند برای افرادی که فضای کافی برای قرار دادن منبع تغذیه‌ با فرم ظاهری ATX ندارند، گزینۀ مناسبی باشد. محصول نهایی Silverstone به اندازۀ کافی قدرتمند است تا بتواند توان مورد نیاز تجهیزات و قطعات مخصوص بازی را برای کاربران فراهم کند. شرکت Silverstone پاور SX1000 را با فرم ظاهری SFX-L معرفی کرد، اصطلاحی که توسط خود آن‌ها روی این محصول نام گذاری شده است.

بهترین گزینه برای مینی کیس‌های قدرتمند!

به طور کلی، ابعاد پاورهای استاندارد SFX حدوداً 100×63.5×125 میلی متر است، اما مدل‌های SFX-L از نظر ارتفاع کمی بلندتر هستند و طبق مشخصات اعلام شده برای SX1000 این مقدار برابر با 130 میلی متر خواهد بود. صرف نظر از فرم ظاهری، هنگام خرید پاور مناسب و بخصوص در زمان اسمیل کامپیوترهای کوچک باید به ابعاد پشتیبانی شدۀ پاور، مادربرد (با فرم ظاهری micro-ATX یا mini-ITX) و سایر قطعات توجه کرد.

در واقع، Silverstone پاور SX1000 را سال گذشته معرفی شده بود ولی در آن زمان راجع به قیمت یا زمان عرضه صحبتی نشد. این محصول هم‌اکنون در شعبۀ انگلیسی فروشگاه آمازون قرار دارد، اما هنوز هیچ اشاره‌ای به قیمت آن نشده است (به نظر می‌رسد موجودی این کالا موقتاً به اتمام رسیده).

پاور SX1000 حتی اگر در اندازۀ کوچک‌تری عرضه نشود، باز هم عملکرد آن روی کاغذ چشمگیر خواهد بود. این مدل علاوه بر برخورداری توان 1000 وات، از استاندارد 80 Plus Platinum بهره می‌برد که حداکثر بهره وری انرژی را به کاربران خود تضمین می‌کند.

تصاویر پاور SX1000

این پاور یک محصول کاملاً ماژولار به حساب می‌آید که می‌تواند برای استفاده در مینی کیس‌ها از اهمیت بیشتری نیز برخوردار باشد. کانکتورهای موجود شامل یک کاکنتور 4+20 پین، یک کانکتور 4+4 پین برای پردازنده، دو کانکتور 2+6 پین PCI-e، چهار کانکتور SATA، سه کانکتور چهار پین Molex و یک کانکتور 4 پین فلاپی است. این موارد تمام چیزهایی است که برای یک کامپیوتر مخصوص بازی نیاز دارید. شرکت Nvidia اخیراً از کانکتور 12 پین برای کارت گرافیک RTX 3090 و سایر کارت‌های Founders Edition خود معرفی کرد که البته این مورد در کنار یک آداپتور همراه با کارت گرافیک های مذکور عرضه می‌شود.

همانطور که اشاره شد قیمت پاور SX1000 هنوز مشخص نشده، اما حدس می‌زنیم بازۀ قیمتی آن بین 300 دلار یا بیشتر باشد. به عنوان نمونه، مدل 800 واتی پاور Silverstone با استاندارد 80 Plus Titanium حدوداً 214 دلار قیمت دارد. باید دید این شرکت برای پاور جدید و قدرتمند خود چه بازۀ قیمتی را تغیین خواهد کرد؟

منبع
PCGamer

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا