Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسول

راهنمای انتخاب مسیر زندگی در Cyberpunk 2077، کدام مسیر مناسب شماست؟

اولین تصمیم مهمی که در Cyberpunk 2077 با آن روبه‌رو می‌شوید، انتخاب مسیر زندگی شماست که امروز دربارۀ آن صحبت می‌کنیم

زمان مطالعه: 6 دقیقه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بازی Cyberpunk 2077 باید دربارۀ آن تصمیم بگیرید، سبک زندگی یا به اصطلاح مسیر زندگی کاراکتر شماست. انتخاب این مسیر مشخص می‌کند که در گذشتۀ چه اتفاقاتی برای کاراکتر شما افتاده و از چه شخصیتی برخوردار است. همچنین مراحل و روندی را که باید طی داستان این بازی در شهر Night City سپری کند نیز به نوع مسیری که انتخاب می‌کنید وابسته است.

مسیر زندگی شما دقیقاً چه چیزهایی را تعیین می‌کند

  • نوع مرحلۀ Prologue
  • گزینه‌هایی که در مکالمات می‌توانید انتخاب کنید
  • مأموریت‌های فرعی که در طول داستان باید انجام دهید

امروز قصد داریم راهنمای جامعی از سه مسیر زندگی را که می‌توانید برای ورود به شهر زیبای Night City انتخاب کنید، برای شما ارائه دهیم. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که پس از مرحلۀ Prologue آغازین، تمام مراحل اصلی داستانی با یک‌دیگر ادغام می‌شوند و هر سه این مسیرها به هم وصل خواهند شد. مسیر زندگی‌ای که انتخاب می‌کنید تنها برخی از جزئیات مراحل اصلی را تغییر می‌دهد، پس اگر قصد دارید عمیقاً نقش کاراکتر V را بازی کنید به نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم توجه کنید.

ما روز گذشته راهنمای کاملی از اینکه چطور در بازی Cyberpunk 2077 پولدار شوید ارائه کرده‌ایم و همچنین گرافیک بازی و سیستم‌های پیشنهادی برای اجرای آن با تنظیمات گرافیکی محتلف را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم که با مراجعه به این لینک می‌توانید آن را مطالعه کنید.

گزینه های مسیر زندگی

مسیر زندگی Street Kid
مسیر زندگی Street Kid

گزینۀ اول، Street Kid

گزینۀ Street Kid، به عنوان یکی از شخصیت‌‌های خیابانی و محلی در شهر Nigh City شناخته می‌شود. به طور لغوی نیز می‌توان لفظ «بچه خیابانی» را برای این عبارت ترجمه کرد. این دسته از افراد در محلۀ Heywood متولد شده‌اند و زیر سایۀ چراغ‌های نئون رنگارنگی که در سراسر خیابان‌های Night City هستند بزرگ شده‌اند. آن‌ها مکان‌ها و مسیرهای ریز و درشت شهر، مانند اینکه از کجا اسلحه تهیه کنند، از کجا مواد بخرند و از همه مهم‌تر از کجا کار پیدا کنند را می‌شناسند.

هشدار اسپویلر، بخشی از داستان بازی در شرف آشکار شدن است

بچه خیابانی‌ها معمولاً در یک بار خیلی شلوغ به نام Coyote Cojo در محلۀ Heywood وقت گذرانی می‌کنند. کاراکتر اصلی داستان یعنی V و متصدی بار که Pepe نام دارد، باهم دوست قدیمی هستند. متأسفانه این دوست قدیمی به با یکی از کارچاق‌کن‌های بزرگ شهر به نام Kirk به مشکل بزرگی برخورده است. V به درخواست این دوست قدیمی قبول می‌کند که با Kirk صحبت کند تا راهی برای صاف کردن بدهی‌های این دوست، پیدا کنند.

Kirk به ما می‌گوید اگر یکی از خودروهای لوکسی که متعلق به کارمند خاصی در Arasaka می‌باشد را برای او بدزدیم از خیر بدهی‌های Pepe می‌گذرد. V قبول می‌کند که این کار را انجام دهد اما متأسفانه حین انجام سرقت شخص دیگری به نام Jackie Welles سر راهش سبز می‌شود و سپس پلیس‌ها از راه می‌رسند. گویا جکی ولس هم توسط شخص دیگری اجیر شده بوده تا همین خودرو را به سرقت ببرد اما قبل از اینکه هر یک از آن‌ها موفق به سرقت شوند نیروهای پلیس Night City از راه می‌رسند و کاملاً واضح است که یک نفر از قبل برای آن‌ها پاپوش دوخته است. V یکی از پلیس‌ها را می‌شناسد و پس از یک درگیری تقریباً سنگین از شر پلیس‌ها خلاص می‌شوند. پس از این ماجرا جکی ولس و V تصمیم می‌گیرند که باهم دوست شوند و در مسیر کارهای خلاف، همراه هم بمانند.

در مسیر زندگی Street Kid این فرصت برای شما فراهم می‌شود که با برخی از افراد خلاف در Night City در رابطه باشید، افرادی نظیر کارچاق‌کن‌ها که در ابتدای بازی کمک می‌کنند پول زیادی به دست بیاورید. با انتخاب این مسیر دیالوگ‌هایی دربارۀ گنگ‌ها و گروه‌های مافیای نیز برای شما باز می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها در مکالمات خود استفاده کنید.

مسیر زندگی Nomad
مسیر زندگی Nomad

مسیر زندگی دوم، Nomad

در مسیر زندگی بچه‌های خیابانی گفتیم که این افراد در محله‌های داخلی شهر Night City متولد شده‌اند، این موضوع برای Nomadها کاملاً فرق می‌کند. این افراد معمولاً در اطراف شهر و زمین‌های خارج از Night City زندگی می‌کنند و گروه‌های خاص خودشان را دارند. اصطلاحاً به این افراد کوچ نشینان می‌گویند. در این مسیر، خانوادۀ کاراکتر اصلی یعنی V از هم پاشیده‌ شده و V سعی دارد تا زندگی‌اش را از نو بسازد.

هشدار اسپویلر، بخشی از داستان بازی در شرف آشکار شدن است

اگر مسیر زندگی کوچ نشینان را انتخاب کنید، مرحلۀ اول بازی از یک گاراژ در Backwater که در کویرهای کالیفرنیا قرار دارد آغاز خواهد شد. V برای تعمیر ماشین خود به این گاراژ آمده و درست بعد از اینکه کار تعمیر ماشین به پایان می‌رسد یک کلانتر با رفتاری نه چندان دوستانه از راه می‌رسد. کمی جلوتر دوباره با شخصی که احتمالاً نام او را حدس زدید (جکی ولس) ملاقات می‌کنیم و قرار است که بسته‌ای را از مرز به داخل شهر Night City حمل کنیم. به محض اینکه به مرز Night City نزدیک می‌شویم، جکی دچار دلشوره و نگرانی شدیدی می‌شود. در همین حین یکی از مأمورهای مرزی از V درخواست می‌کند که برای مصاحبه از ماشین پیاده شده و به اتاق بازجویی برود.

البته همه چیز طبق نقشه پیش نرفت و دقایقی بعد یک درگیری وحشتناک بین نیروهای پلیس و V و جکی آغاز می‌شود. پس از تیراندازی‌های پی در پی و تعقیب گریزهای طولانی بالاخره موفق می‌شویم که از دست پلیس‌ها فرار کنیم و بسته را به شهر Night City، شهری که V قرار است در آنجا زندگی‌اش را از نو بسازد، برسانیم.

اگر می‌خواهید برای اولین بار و با چشمانی غافلگیر شده به شهر Night City وارد شوید، احتمالاً مسیر Nomad مناسب شماست. در این مسیر، V یک شخصیت جنگ جو و نا آشنا با رمز و رازهای شهر Night City است که ارتباطات بسیار کمتری هم با باندهای شهر دارد. همچنین در این مسیر، V درک بهتری از اینکه زندگی واقعاً چیست و خارج از Night City بودن چه سختی‌هایی می‌تواند داشته باشد، دارد. این تجربیات در مسیر بازی کمک بسزایی به شما خواهند نمود.

مسیر زندگی Corpo
مسیر زندگی Corpo

مسیر زندگی سوم، Corpo

در مقایسه با دو مسیر، بچه‌های خیابانی و کوچ نشین‌ها، مسیر سوم یعنی Corpo در نگاه اول خیلی واقع‌گرایانه و رسمی به نظر می‌رسد و ممکن است برای آغاز بازی زیاد مورد پسند شما نباشد. کله گنده‌های شرکت‌ها، قاعدتاً همان آدم بدهای داستان هستند. اما مسیر زندگی کاراکتر اصلی یعنی V به عنوان یک Corpo که در بهترین منطقه از Night City زندگی می‌کند و در حال خوش گذرانی و لذت بردن از زندگی‌اش هست هم می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

هشدار اسپویلر، بخشی از داستان بازی در شرف آشکار شدن است

مسیر زندگی Corpo از یک سرویس بهداشتی در برج Arasaka که V در مقابل روشویی آن قرار گرفته شروع می‌شود. برجی که در حال حاضر گروه ضد اطلاعاتی آن‌ها در آنجا مستقر هستند. V در حال مکالمه با جکی ولس، که این بار به عنوان یک دوست قدیمی در داستان حضور دارد، می‌باشد. جکی و V در حال صحبت از مشکلاتی که در شرکت وجود دارد هستند، گویا برخی از اطلاعات مهم آن‌ها درز پیدا کرده و همه در خطر هستند.

از این جا به بعد، با رئیس خود ملاقات خواهید کرد. Jenkins، رئیس شما و شخصی است که به بریدن گلوی افراد شهرت دارد. این ملاقات به صورت یک ویدیو کنفرانس از راه دور انجام می‌شود و در آن خواهید دید که Jenkins در حال سلاخی شورای فضایی اروپا است. او در انجام کارهای نقشه‌های مخفی بسیار دارد و به کمک همین نقشه روز به روز پله‌های ترقی شرکت‌اش پشت سر می‌گذارد. یکی از این نقشه‌ها به قتل رساندن رئیس‌اش است. در این مسیر، Jenkins از شما می‌خواهد که در ازای پولی که دریافت میکنید، شخصی را خارج از شرکت اجیر کنید تا رئیس‌اش، Abernathu را به قتل برساند.

شانس با V همراه نیست

V از اینکه این ایدۀ بسیار بدی است آگاهی کامل دارد اما این را هم می‌داند که اگر از دستورات Jenkins پیروی نکند اتفاقات بدتری رخ خواهند داد. پس دست به کار می‌شود و به بار لیزی می‌رود تا با جکی ولس ملاقات کند. جای تعجب نیست که جکی ولس هم فکر می‌کند این ایدۀ اصلا خوب نیست، اما قبل اینکه V تصمیم خاصی بگیرد چند نفر از کارمندان Arasaka از راه می‌رسند. گویا Abernathy از نقشه باخبر شده و افرادش را به دنبال V فرستاده است. خوشبختانه جکی موفق می‌شود Abernathy را از کشتن آن‌ها منصرف کند و همینجاست که زندگی V به عنوان یک Corpo به پایان می‌رسد و پس از آن دوباره باید از کف خیابان شروع کند.

با سابقه‌ای که V از زندگی به عنوان یک Corpo در Night City دارد، موفق می‌شود که ارتباطش را با برخی از افراد ثروتمند و مهم در شهر حفظ کند. در این مسیر با توجه به این تجربیات و سابقه‌ها گزینه‌های دیالوگی در همین زمینه برای شما فعال می‌شوند که می‌توانید در مکالمه با افراد از آن‌ها استفاده کنید.

جمع بندی

فرق نمی‌کند کدام مسیر زندگی را انتخاب کنید، در مسیر داستان بازی Cyberpunk 2077 المان‌های ثابت بسیار زیادی وجود دارند. درست است که مسیر زندگی شما روی جزئیات زیادی تأثیر گذار خواهند بود اما به طور کلی نمی‌توان گفت تمام تجربۀ شما از این بازی تغییر خواهد کرد. همانطور که گفته شد هر یک از مسیرها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و شما با کمک پس زمینۀ زندگی شخصیت V باید به زندگی خود ادامه دهید و از آن‌ها در مسیر پیشرفت و به دست آوردن فرصت‌های مناسب استفاده کنید.

اتفاقاتی که در مرحلۀ Prologue رخ می‌دهند را به خوبی به خاطر بسپارید چرا که بعداً به در مسیر داستان دوباره با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد، پس باید آماده باشید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا