Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
سخت افزار

قیمت خرید کنسول سونی پلی استیشن 5 در ایران چقدر خواهد بود؟

با نزدیک شدن به 21 آبان، کاسۀ صبر گیمرها لبریز می‌شود...

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کنسول سونی پلی استیشن 5 ؛ طلایه‌دار کنسول‎‌های نسل نهمی

کنسول سونی پلی استیشن 5 به راستی جانشین راستین برادران بزرگ خود است که هر یک، انقلابی در عرصۀ کنسول‌های بازی به شمار می‌آمدند و نوآورانه‌ترین فناوری‌های روز را، برای اولین بار به این عرصه وارد می‌کردند. حال امروز، کنسول PS5 نیز ادامه دهندۀ همان راه است؛ مجهز به اس اس دی، بازطراحی کامل سیستم خنک کننده و اسکلت بندی داخلی، دستۀ جدید DualSense و پشتیبانی از موتور جدید Unreal Engine 5، تنها موارد انگشت شماری از انبوه نوآوری‌های به کار رفته در این کنسول هستند.

مشخصات فنی، زمان عرضه و قیمت کنسول سونی پلی استیشن 5

شرکت سونی تأیید کرده است که کنسول PlayStation 5 مجهز به چیپ ساخت شرکت AMD خواهد بود که در داخل خود، یک پردازندۀ هشت هسته‌ای نسل سوم Ryzen بر پایۀ معماری 7 نانومتری Zen 2 دارد.

پردازش‌های گرافیکی کنسول سونی پلی استیشن 5 برعهدۀ چیپ سفارشی از سری Radeon Navi است. این پردازشگر گرافیکی از فناوری Ray-Tracing که به تازگی شروع به محبوب شدن در بین فیلم‌ها و بازی‌ها نموده است نیز، پشتیبانی می‌کند. با وجود اینکه RT یک فناوری تصویری است، شرکت سونی عقیده دارد که این فناوری کیفیت صدا را نیز بهبود می‌دهد. به بیان دیگر، کنسول PS5 از صدای سه بعدی نیز پشتیبانی کامل به عمل خواهد آورد.

مشخصات فنی کنسول PS5
مشخصات فنی کنسول PS5

عرضۀ هر دو نسخۀ استاندارد و دیجیتال کنسول سونی پلی استیشن 5 قرار است از روز دوازدهم ماه نوامبر سال 2021 (مصادف با بیست و یکم آبان ماه سال جاری) و تنها دو روز پس از کنسول Xbox Series X آغاز شود. دو نسخۀ اصلی کنسول PS5 به طور متفاوتی قیمت‌گذاری شده‌اند: نسخۀ استاندارد این کنسول 499$ و نسخۀ دیجیتال آن، 399$ قیمت خواهد داشت. دلیل کمتر بودن قیمت نسخۀ دیجیتال هم نبود درایو نوری برای خواندن دیسک‌‌هاست.

لوازم جانبی متنوع و کاربردی

  • لوازم جانبی کنسول PS5
    لوازم جانبی کنسول PS5

    هدست بی‌سیم PULSE 3D: ارائه دهندۀ صدای سه بعدی و مجهز به میکروفون دوگانۀ ضد نویز

  • دوربین HD: مجهز به دو لنز 1080p برای گیمر/استریمر‌ها
  • کنترل چند رسانه‌ای: یک ریموت کنترل از راه دور مجهز به میکروفون داخلی برای مدیریت محتوای چند رسانه‌ای در حال پخش و همچنین، خدمات استریم
  • پایۀ شارژ DualSense: برای شارژ کردن دستۀ بی‌سیم DualSense

کنسول بازی یا کامپیوتر گیمینگ؟

در دنیای پرتلاطم امروز سخت افزار گیمینگ، گرفتن تصمیم درست اندکی دشوار است؛ بازی‌ها روز به روز سنگین‌تر از دیروز، و سخت‌ افزار‌ها روز به روز قدرتمندتر و صدالبته گران‌تر از دیروز می‌شوند و شاید کامپیوتر گیمینگ گرانقیمتی که امروز خریداری می‌شود، تا سه چهار سال آینده دیگر از رده خارج محسوب شود! البته در صورتی که خوش شانس باشید و بتوانید «در عرض تنها چند دقیقه»، سخت افزار مورد نظر خود را خریداری کنید…

در کفۀ دیگر ترازو، کنسول‌های بازی هر چند سال یک بار پوست اندازی می‌کنند و به جدیدترین نوآوری‌ها مجهز می‌شوند و در عرض همان چند سال نیز، تمام بازی‌های روز در نهایت تنوع و بهینگی برای آن‌ها منتشر می‌شوند و کاربر، دیگر هیچ گونه نگرانی بابت ناتوانی دستگاه خود در اجرای بازی‌های جدید ندارد! مسلماً جای تردیدی هم نیست که عموم بازی‌ها در ابتدا بر پایۀ سخت افزار کنسول‌ها ساخته می‌شوند و سپس در ادامه برای کامپیوتر به اصطلاح «Port» می‌شوند. این یعنی که بازی‌ها بیشترین هماهنگی را با کنسول‌های بازی دارند.

آیا خاطرات تلخ عرضۀ کارت گرافیک‌های RTX Ampere مجدداً تکرار می‌شوند؟

مطابق گزارشات واصله و اطلاعیه‌های شرکت‌های سونی و AMD (به عنوان تأمین کنندۀ پردازشگرهای کنسول جدید)، موجودی کنسول سونی پلی استیشن 5 به هیچ وجه محدود نخواهد بود و به احتمال زیاد، هیچ مشکلی از این بابت به وجود نخواهد آمد؛ چراکه تمام پردازشگرهای این کنسول از خانوادۀ 7 نانومتری Navi هستند که همین حالا هم، خط تولید نسخه‌های دسکتاپ آن‌ها فعال است! پس کمبود چیپست نمی‌تواند برای کنسول PS5 مشکلی ایجاد کند.

خرید کنسول PS5 و لوازم جانبی آن، به زودی در فروشگاه آنلاین لیون کامپیوتر

در مهرماه امسال و در حالی که علاقه مندان سخت افزار در سراسر دنیا سرشار از نگرانی و حسرت برای «خرید کارت گرافیک‌های جدید GeForce RTX 3080 و GeForce RTX 3090» بودند، فروشگاه آنلاین لیون کامپیوتر به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور، این افتخار را داشت که کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 3090 را، «برای اولین بار در ایران»، به مشتریان عزیز ارائه کند.

و حال، فروشگاه لیون کامپیوتر درصدد آن است بلافاصله پس از آغاز عرضۀ جهانی کنسول نسل نهمی شرکت سونی و لوازم جانبی آن در تاریخ بیست و یکم ماه آبان، کنسول سونی پلی استیشن 5نسخۀ دیجیتال آن) و دسته بازی PS5 DualSense در کنار پایه شارژ دسته بازی، به علاوۀ وب کم سونی پلی استیشن 5 و ریموت کنترل و هدست زیبای این سری را در اختیار گیمرها و علاقمندان این کنسول قرار دهد.

چرا لیون کامپیوتر؟

فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر فعالیت خود را از سال 1383 شروع کرده و جزو قدیمی‌ترین وبسایت‌های فروش اینترنتی قطعات کامپیوتر به شمار می‌رود. این فروشگاه مبتکر سیستم هوشمند اسمبل کامپیوتر EZPC بوده و اولین وبسایت فروش اینترنتی قطعات کامپیوتر در ایران است که درکنار ورود به بازار رمزارزها (در سال 1396)، امکان خرید از طریق پرداخت با ارزهای رمزگذاری شده را نیز برای کاربران فراهم نموده است. سیستم‌های فروخته شده در این وبسایت نیز توسط مجرب‌ترین افراد متخصص اسمبل شده و با تضمین کیفیت به مشتریان ارائه می‌شوند.

آخرین اخبار و حواشی مربوط به عرضۀ کنسول سونی پلی استیشن 5 را می‌توانید در وبلاگ لیون تک دنبال کرده و برای آگاهی از زمان موجود شدن و قیمت جدیدترین کنسول‌ها و لوازم کامپیوتر، می‌توانید با اینستاگرام لیون کامپیوتر همراه باشید.

علی قربانی

هوانوردی، هوانوردی، هوانوردی... در کنارش، کمی هم سخت افزار و تکنولوژی ?

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا