Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
سخت افزار

بازی‌های نسل قبل چگونه در کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت اجرا خواهند شد؟

شرکت مایکروسافت اخیراً ویدیویی دربارۀ نحوۀ عملکرد قابلیت Backwards Compatibility در ایکس باکس سری ایکس و اس به نمایش گذاشته است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کنسول‌های نسل نهم شرکت Microsoft یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، تنها در اجرای بازی‌های نسل نهم قدرتمند نیستند بلکه برخی از بازی‌های نسل هشتم را هم با بهبودهای گرافیکی محسوس و نرخ فریم بالاتر اجرا می‌کنند. قابلیت Backwards Compatibility یکی از قابلیت‌های جدیدی است که شرکت Microsoft اخیراً در بلاگ خود ویژگی‌های مثبت آن را به نمایش گذاشته است و کاربران با استفاده از این قابلیت قادر خواهند بود تا تمام بازی‌های نسل‌های گذشتۀ ایکس باکس را با ایکس باکس سری ایکس یا اس تجربه کنند. از جمله بازی‌هایی که در نسل نهم با بهبودهای محسوس اجرا می‌شوند می‌توان به Fallout 4 اشاره کرد که با نرخ 60 فریم هم اجرا می‌شود.

کلیدی‌ترین ویژگی Backwards Compatibility در ایکس باکس

بازی Fallout 4 در ایکس باکس سری ایکس
بازی Fallout 4 در ایکس باکس سری ایکس

یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های کنسول‌های نسل نهم شرکت Microsoft این است که می‌توانند برخی از بازی‌های نسل گذشته را با نرخ فریم دوبرابر اجرا کنند، برای مثال بازی Fallout 4 که در ایکس باکس همیشه با مشکلات نرخ فریم دست و پنجه نرم می‌کرد و بیشتر از 30 فریم در ثانیه اجرا نمی‌شد حالا در ایکس باکس سری ایکس و اس به راحتی با نرخ 60 فریم در ثانیه قابل اجراست. انتظار می‌رود که در آینده بازی‌هایی که درحال حاضر با نرخ 60 فریم اجرا می‌شوند، روی کنسول‌های جدید با نرخ 120 فریم در ثانیه اجرا شوند.

پگی لو، رهبر تیم برنامه نویسی Backwards Compatibility، دربارۀ این قابلیت چنین گفته: «در حالی که استفاده از این ویژگی‌ها به دلیل فیزیک و انیمیشن مختلف برخی بازی‌ها برای تمام آن‌ها قابل استفاده نیست، اما تکنیک‌ها و روش‌های جدیدی که تیم ما توسعه داده‌اند می‌توانند موتورهای گرافیکی را طوری تقویت کنند که سریعتر و روان‌تر از حالت معمول بازی را رندر کنند تا کاربران تجربۀ بهتری در مقایسه با عملکرد حالت عادی کنسول در اجرای بازی داشته باشند.»

قابلیت HDR اتوماتیک!

قابلیت HDR در بازی Fusion Frenzy 2001
قابلیت HDR در بازی Fusion Frenzy 2001

فواید اجرای بازی‌های نسل گذشته در کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس تنها محدود به افزایش نرخ فریم نمی‌شود بلکه وضوح تصویر بالا، 16x anisotropic filtering و بارگزاری سریعتر بازی‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این قابلیت هستند. همچنین یک ویژگی دیگر نیز وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توان به صورت خودکار حتی در بازی‌هایی که از استاندارد تصویری HDR پشتیبانی نمی‌کنند، HDR اضافه کرد. برای مثال شرکت Microsoft از بازی Fusion Frenzy که در سال 2001 برای کنسول ایکس باکس منتشر شده بود استفاده کرده، با استفاده از قابلیت HDR جدید این بازی بسیار روشن‌تر و با رنگ‌های زنده‌تر اجرا می‌شود که در تصویر مقابل می‌توانید مشاهده کنید.قابلیت‌ Backwards Compatibility در پلی استیشن 5 شاید بیشتر پیش‌بینی شده باشد اما شرکت Microsoft در این زمینه سنگ تمام گذاشته است.

شرکت Sony اخیراً اعلام کرد که با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود بیش از 4000 عنوان از نسل هشتم را در پلی استیشن 5 اجرا کنید و با استفاده از قابلیت Boost Mode ممکن است برخی از بازی‌های نسل گذشته با کیفیت بهتر و نرخ فریم بالاتری اجرا شوند که در ادامه نیز اعلام شد برخی از بازی‌ها ممکن است با خطا مواجه شوند. اما شرکت Microsoft برای این رقابت کاملاً تلاش کرده تا تمام بازی‌ها طوری در ایکس باکس سری ایکس و اس اجرا شوند که از حداکثر قدرت سخت افزار بهره گرفته شود، از تمام قدرت پردازندۀ مرکزی، پردازندۀ گرافیگی و درایور اس اس دی استفاده شود! خبری از حالت Boost Mode و یا کاهش کلاک پردازنده نیست و تمام بازی‌ها با استفاده از حداکثر قدرت سخت افزار اجرا خواهند شد.

نظر شما چیست؟ کدام از کنسول‌های نسل نهم در زمینۀ Backwards Compatibility پیروز خواهند شد؟ حتماً دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
TechSpot

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا