Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
سخت افزار

X دکمه‌ تایید جدید در رابط کاربری PS5

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سونی دکمه X را به عنوان دکمه تایید در رابط کاربری PS5 قرار داده است. در تاریخ ۴ اکتبر (۱۳ مهر) سونی این امکان را در اختیار بسیاری از گیمر‌ها و بلاگر‌های آسیایی قرارداد تا کنسول جدید این کمپانی را از نزدیک ملاقات کنند و برای ساعاتی به کار با این کنسول نسل نهمی بپردازند. یکی از اولین چیز‌هایی که توجه آن‌ها را جلب کرد این بود که سونی دکمه X را به‌عنوان دکمه تایید در رابط کاربری جدید خود در نظر گرفته است.

در نسخه‌های آمریکایی و اروپایی PlayStation دکمه X دکمه تایید بود اما در نسخه‌های آسیایی این کنسول دکمه O دکمه تایید بود. این تفاوت ریشه در فرهنگ و زبان ژاپنی‌ها داشت. در زبان ژاپنی X به معنی غلط و O به معنی درست است. این نکته را به‌راحتی می‌توانید در انیمه‌های ژاپنی نیز ببینید. سونی برای یکسان‌سازی تمام نسخه‌های پلی‌استیشن، در کنسول‌های نسل جدید خود دکمه X را به‌عنوان دکمه تایید قرار داده است.

Game’s Talk یکی از اولین کسانی بود که این تغییر را در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد و به دنبال آن بسیاری از گیمرها و یوتیوبرهای معروف نیز این تغییر را تایید کردند. ممکن است این تغییر برای همه خوب نباشد اما بسیار از طرفداران سونی در ژاپن و آسیا مدت‌هاست که خواستار این تغییر می‌باشند. بازی‌هایی مانند Apex Legends و Dead By Daylight از محبوبیت بسیار زیادی میان گیمرهای آسیایی برخوردار هستند و تعداد زیادی از این گیمرها به گفته خودشان بعد از تجربه این بازی‌ها از دکمه X به‌عنوان دکمه تایید در فضای کاربری کنسول خود استفاده می‌کنند.

این تغییر باعث شده بسیار از استودیو‌های بازی‌ سازی نیز دکمه تایید در بازی‌های ریجن آسیا را دکمه X قرار دهند. به گفته Yusuke Tomizawa سازنده بازی Tales Of Arisa عصر جدید دکمه X در راه است.

منبع
DualShockers

مرتضی گلستانی

کامپیوترها برای من بی‌جان نیستن؛ حرارتی که تولید می‌کنن و صدایی که ازشون درمیاد به من یادآوری می‌کنه که اون‌ها هم زنده هستن و حس دارن.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا