Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
سخت افزار

مانیتور گیمینگ 360 هرتز شرکت Alienware معرفی شد

شرکت Alienware زیر مجموعۀ شرکت Dell به تازگی از مانیتور گیمینگ خمیدۀ که نرخ بروزرسانی 360 هرتز دارد، پرده برداشته است.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شرکت Alienware به عنوان زیر مجموعۀ برند Dell یکی از فعالان حوزۀ تجهیزات کامپیوتری گیمینگ است، این شرکت به تازگی مدل جدید مانیتور و لپ تاپ خود را معرفی کرده است. محصولات جدید شرکت Alienware هر دو از صفحه نمایشی مجهز به انواع فناوری‌های شرکت Nvidia بهره می‌برند و نرخ بروزرسانی آن‌ها 360 هرتز است.

با معرفی سری RTX 3000 شرکت Nvidia، مانیتورهای گیمینگ وارد فاز جدیدی شده‌اند

شرکت‌های بسیاری نظیر Alienware، Asus، MSI و Acer قصد دارند تا در پاییز سال جاری میلادی مانیتورهای مخصوص گیمینگ با رزولوشن تصویر FULLHD و نرخ بروزرسانی 360 هرتز را روانۀ بازار کنند. مانیتورهای مذکور به لطف پشتیبانی از نرخ بروزرسانی 360 هرتز قادر هستند تا محتوای بصری را به طور کاملا روان به نمایش بگذارند، البته این نکته را در نظر بگیرید که این نرخ بروزرسانی مخصوص کسانی است که به بازی‌های ویدیوئی و انجام ورزش‌های الکترونیکی علاقه دارند. این مانیتورهای جدید به عنوان اولین محصولات بازار محسوب می‌‍شوند که از فناوری Nvidia Reflex Latency Analyzer که در جریان رویداد معرفی کارت گرافیک‌های جدید سری RTX 3000 شرکت Nvidia معرفی شد، پشتیبانی می‌کنند.

شرکت Nvidia در جریان رویداد معرفی کارت گرافیک های جدید خود اعلام کرد که قابلیت Reflex Latency Analyzer، دستور ورودی ماوس (Mouse) را تشخیص داده و سپس زمانی را که برای تغییر پیکسل‌های روی صفحه نمایش نیاز است را اندازه گیری می‌کند. این فناوری با هدف رفع برخی مشکلات تأخیر در بازی‌های رقابتی به وجود آمده است، در بازی‌های رقابتی اگر با تأخیر در دیدن حرکت طرف مقابل مواجه شوید ممکن است زودتر از اینکه به شخص شلیک کنید مورد اصابت گلوله قرار بگیرید.

مانیتور جدید شرکت Alienware و سایر مانیتورهایی که نام آن‌ها به میان آمد از فناوری Nvidia G-Sync نیز پشتیبانی می‌کنند. با وجود این فناوری مشکلاتی نظیر تار شدن تصویر و Screen Tearing رفع خواهند شد.

طراحی‌های مدرن و جدید

تمامی شرکت‌ها در تلاش هستند تا مانیتورهای جدیدشان را با یک طراحی منحصر به فرد و زیبا به همراه قابلیت‌های کاربردی به بازار عرضه کنند. با اینکه هنوز مشخصات دقیق و جزئیات کامل این مانیتورها را نمی‌دانیم اما همین اطلاعات اندک نیز تا حد زیادی کمک می‌کنند تا بفهمیم در آینده با چه محصولاتی روبه‌رو خواهیم بود و چه انتظاراتی را از آن‌ها داریم.

شرکت Alienware مدل‌های دیگری نیز معرفی کرده است

تا قبل از معرفی مانتیور جدید شرکت Alienware، شاهد معرفی مانیتورهایی با نرخ بروزرسانی 120 و 240 هرتز بودیم اما مدل‌های جدید یعنی Alienware 25 و Swift 360 این روند را تغییر داده و با پشتیبانی از نرخ بروزرسانی 360 هرتز تجربۀ جدید را برای کاربران فراهم خواهند کرد. هنوز به طور دقیق قیمت مانیتور Dell Alienware 25 و جزئیات سخت افزاری آن را نمی‌دانیم.

شرکت Alienware در کنار مانیتور Alienware 25 مدلی دیگری با نام Alienware 38 Curved Gaming Monitor را نیز معرفی کرده است. مانیتور مذکور از نوع خمیده با ابعاد 37.5 اینچ است و از فناوری Nvidia G-Sync Ultimate بهره می‌برد. همچنین این مانیتور از استاندارند Display HDR 600 برخوردار است و نرخ بروزرسانی 240 هرتز را پشتیبانی می‌کند. طراحی این مانیتور به صورت لبه‌تا‌لبه (Edge to Edge) است و بسیار مدرن به نظر می‌رسد.

کامپیوتر‌های شخصی جدید در راه هستند

شرکت Alienware همچنین قصد دارد تا از کارت گرافیک‌های سفارشی جدید در سیستم‌های دسکتاپ گیمینگ Aurora استفاده کند. کامپیوترهای شخصی Aurora و Aurora Ryzen Edition در آیندۀ نزدیک به کارت گرافیک‌های جدید Geforce RTX 3090 و Geforce RTX 3080 مجهز خواهند. همچنین شرکت Alienware اعلام کرده است که از یک سیستم خنک کنندۀ جدید در این کامپیوترهای شخصی استفاده خواهد کرد.

لپ تاپ جدید شرکت Alienware به همراه کارت گرافیک RTX

شرکت Alienware یک لپ تاپ جدید نیز معرفی کرده است که به طور ویژه برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیوئی طراحی شده است. نام این لپ تاپ جدید Alienware Area 51m است، این لپ تاپ به یک صفحه نمایش 17 اینچی با رزولوشن FULLHD با نرخ بروزرسانی 360 هرتز مجهز شده و قرار است از پردازندۀ نسل دهم Intel Core i9 و کارت گرافیک‌های سری RTX شرکت Nvidia در آن استفاده شود.

سیستم خنک کننده مخصوص گیمینگ

در لپ تاپ جدید شرکت Alienware از یک سیستم خنک کنندۀ جدید به نام Cryotech استفاده شده که این سیستم خنک کننده مبتنی بر محفظۀ بخار است. این لپ تاپ به همراه استفاده از یک سیستم خنک کنندۀ مخصوص و پردازندۀ نسل دهمی سری Core H و HK شرکت Intel و کارت گرافیک سری RTX شرکت Nvidia به یک گزینۀ ایده‌آل برای گیمرها تبدیل شده است. از جمله ویژگی‌های دیگری که بسیار حائز اهمیت هستند می‌توان به ضخامت باریک این لپ تاپ و صحفه نمایش 360 هرتزی آن اشاره کرد.

جزئیات بیشتر از محصولات جدید این شرکت در ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد، پس با بلاگ لیون کامپیوتر همراه باشید.

منبع
سایت ان گجت

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا